Carl Bildt, min hjälte!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kan du översätta vad du menar? "Folk som tycker det är bra att sossarna har regeringsmakten regera brukar gilla Bildt." Förstår du själv vad du skriver? Försök att inte låta så upprörd när du skriver så kanske det kommer ut något läsbart, vem vet.

För förtydligande för de av er som råkar vara intellektuellt underutrustade: Nej, jag gillar inte de inkompetenta socialdemokratiska/vänsterpartistiska/flummiljöpartistiska politikerna jag nyss radade upp.
Ta bort ordet "regera" ur meningen. Säg till om du behöver ytterligare instruktioner för att begripa. Jag finns här för att hjälpa :)

Och så ett par :rofl :rofl

Edit: haha, den här konversationen är fan i mig värd en :rofl till :hihi

Skalman, du som vet och kan så mycket om Bildt och hans gärning, vad säger du om Bildts roll i den första ubåtskommissionen? Kommentera gärna hans insats för den svenska säkerhetspolitiken under 80- och 90-talen. Utifrån sett ser det mest ut som fiasko, dumhet och agerande styrt av den enfaldigaste sortens fördomar. Men du vet säkert bättre.

Och så de obligatoriska :rofl :rofl
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Aha. Så du menar att folk som gillar socialdemokratiska regeringar också gillar Carl Bildt? Den åsikten är du nog tämligen ensam om.

PS. Glöm inte dina :rofl :rofl

Jag är inte tillräckligt insatt i 80- och 90-talspolitik för att ge några utsvävningar om det. Men du som verkar anse att du vet så himla bäst om de olika kompetensnivåerna hos våra politiker kanske kan upplysa oss andra om vad det är som gör att exempelvis Freivalds, Sahlin, Ohly är mer kompetenta än Bildt?
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bla bla bla...
PS. Glöm inte dina :rofl :rofl

Jag är inte tillräckligt insatt i 80- och 90-talspolitik för att ge några utsvävningar om det. Bla bla bla...
Konstigt, brist på vetande brukar inte hindra dig från "utsvävningar". På vilket sätt har Bildt utmärkt sig under 2000-talet som gör att du kan uttala dig med sådan säkerhet om hans enorma kompetens?

Här får du :rofl :rofl

:hihi
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Konstigt, brist på vetande brukar inte hindra dig från "utsvävningar". På vilket sätt har Bildt utmärkt sig under 2000-talet som gör att du kan uttala dig med sådan säkerhet om hans enorma kompetens?

Här får du :rofl :rofl

:hihi

Varför ska jag svara på dina frågor när du inte svarar på mina? Tämligen tråkig och ointressant "debatt"-teknik du försöker använda. Men jag är inte förvånad. Seså. Tala nu om för mig varför Sahlin, Freivalds, Ohly m.fl. är betydligt mer kompetenta än Bildt.

Är det förmågan att ljuga, försnilla, och mygla som gör dem så himla kompetenta? Eller är det kanske Lars Ohlys "fuck you"-tecken i direktsänd TV när argumenten tryter, som gör dem så bra?
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Varför ska jag svara på dina frågor när du inte svarar på mina?

Men du som verkar anse att du vet så himla bäst om de olika kompetensnivåerna hos våra politiker kanske kan upplysa oss andra om vad det är som gör att exempelvis Freivalds, Sahlin, Ohly är mer kompetenta än Bildt?
För att dina frågor är löjliga och dumma. Jag kan t ex inte svara på frågan ovan för jag vet inte om de är det. Du är bara dum när du försvarar dig genom att lägga ord i annans mun. Dum och löjlig.

Nu har du fått ett ärligt och bra svar på din fråga. Nu är du så snäll och svarar på min :)

Tala nu om för mig varför Sahlin, Freivalds, Ohly m.fl. är betydligt mer kompetenta än Bildt.

Är det förmågan att ljuga, försnilla, och mygla som gör dem så himla kompetenta? Eller är det kanske Lars Ohlys "fuck you"-tecken i direktsänd TV när argumenten tryter, som gör dem så bra?
Tycker jag så :confused:

Hej på dej, din lille pellejöns :hej :rofl :rofl

:hihi
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
För att dina frågor är löjliga och dumma. Jag kan t ex inte svara på frågan ovan för jag vet inte om de är det. Du är bara dum när du försvarar dig genom att lägga ord i annans mun. Dum och löjlig.

Nu har du fått ett ärligt och bra svar på din fråga. Nu är du så snäll och svarar på min :)

Du stövlade in i tråden med att påstå att "Väldigt få människor har lägre kompetens än Bildt."

Nu säger du att du inte vet om de är kompetenta eller inte. Du säger alltså emot dig själv med ett "ärligt och bra svar". Jomenvisst.

Väldigt få människor har lägre kompetens än Bildt.

Enl. ovan.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är förstås det enda rimliga sättet att se på saken. Att den del av forumets medlemmar som har haft genetisk otur helt okritiskt ställer sig på moderaternas sida i varenda fråga är i själva verket självmål på det egna laget. Inte för att de någonsin skulle förstå det.

:rofl :3freak Precis som att iq-nivån skulle vara högre i den vänstra flanken, det vore något nytt isåfall.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
För att dina frågor är löjliga och dumma. Jag kan t ex inte svara på frågan ovan för jag vet inte om de är det. Du är bara dum när du försvarar dig genom att lägga ord i annans mun. Dum och löjlig.

Nu har du fått ett ärligt och bra svar på din fråga. Nu är du så snäll och svarar på min :)

Tycker jag så :confused:

Hej på dej, din lille pellejöns :hej :rofl :rofl

:hihi

Är du sosse?

Hahahahahaha, stackars jävel

Ta inte illa upp men ni e ju sossar, hahaha. SOSSE
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Är du sosse?

Hahahahahaha, stackars jävel

Ta inte illa upp men ni e ju sossar, hahaha. SOSSE

Lille vän...du var inte ens tillverkad när "vår vän Bildt" såg till att vi hade en ränta på 500%...och kom inte å säg att denna regering med dessa fina slipsaåsnor gör ett fint jobb för oss vanliga döda...väx upp och raka påsen grabben!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Aha. Så du menar att folk som gillar socialdemokratiska regeringar också gillar Carl Bildt? Den åsikten är du nog tämligen ensam om.

Det tror jag inte, de flesta socialdemokrater som vet vad det handlar om sitter förmodligen och myser över att en som Bildt, som fuckade upp det så totalt för moderaterna och hela borgerligheten, fortfarande har något att säga till om, vilket har stor potential att hjälpa dem i nästa val. Hade någon avslöjat att Bildt i själva verket är politisk agent utsänd av sossarna att hjälpa dem, hade jag inte blivit förvånad.:rofl :rofl
 

peppureikä

Guest
stackarn....hoppas han mår bra o slipper söka socialen...tycker synd om han o alla ensamstående mammor. Det är inte lätt att vara politiker:tummenupp
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Känns inte kul att vara med och betala någon av dessa båda herrars löner.

Fast det hade ju varit lite roligare om man kunnat sätta båda på en holme med varsin pingisracket och låta dem slåss om saken.


Lite allvarligare: Arbetsgivarens arbetsmiljöansvar är ju reglerat i lag, och även herr Bildt får lov att rätta sig efter det även om han själv anser sig stå över.

Hur rösterna än faller verkar samma skit flyta till ytan..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu får du lugna nerverna mackan. Calle är troligen den mest kompetenta politiker vi haft på väldigt länge. Vilket iofs inte säger så himla mycket....Hans insats som statsminister 91-94 är dock inget att skryta med, även om vraket Sverige nästan redan hade bottenkänning när han tog rodret.


det enda killen lyckades att få flytande var våra gamla stackars tiolappar, kompetent my :arsele politiker är stöpta i samma form oavsett färg men tyvärr för er blåa så har ni bara 2 år kvar att regera:D
 
Last edited:

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Lille vän...du var inte ens tillverkad när "vår vän Bildt" såg till att vi hade en ränta på 500%...och kom inte å säg att denna regering med dessa fina slipsaåsnor gör ett fint jobb för oss vanliga döda...väx upp och raka påsen grabben!

Jodå, tillverkad och hade avverkat ett antal år, 15 när Bildt avgick om man ska vara märkvärdig och vara exakt.

Hur länge varande 500% räntan? :dåligtexempelavsosse

Jag tycker de gör ett utmärkt jobb oavsett vad du säger, mig gynnar det väldigt bra. Räknat på din skatt på sistonde?

Det som du antagligen inte förstår är att läget var illa med vårt bidragssamhälle och det krävs hårda regler och krav för att komma ur det. Då blir tyvärr vissa lidande men hade man inte låtit det spåra ur från första början skulle vi inte haft dessa problem du antagligen pratar om.

Fast du tycker visst att vi skulle fortsatt med att höja arbetslösheten och bidragen... Hur tror du egentligen det slutar då?

Men antagligen förstår du inte bättre då du och din familj i generationer röstat rött och klagat på allt och alla och aldrig haft en egen vettig åsikt. Klaga och klaga det är det enda de röda kan. Aldrig har det en bättre ide, men klaga på alla andra, det är deras melodi. Fyfan
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lille vän...du var inte ens tillverkad när "vår vän Bildt" såg till att vi hade en ränta på 500%...och kom inte å säg att denna regering med dessa fina slipsaåsnor gör ett fint jobb för oss vanliga döda...väx upp och raka påsen grabben!

Du är ett passande sällskap till dina åsiktsfränder. :lol

/Ovanlig död
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Lille vän...du var inte ens tillverkad när "vår vän Bildt" såg till att vi hade en ränta på 500%...och kom inte å säg att denna regering med dessa fina slipsaåsnor gör ett fint jobb för oss vanliga döda...väx upp och raka påsen grabben!

Man är nog ganska död, åtminstone ovan C1-nivån, om man anser att Ohly och hans gelikar kan tillföra Sverige något gott.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Sahlin, Freivalds, Persson, Ohly, Schyman, Eriksson, Östros, Bodström, Nuder är de enda RIKTIGT BRA politikerna, eller hur? :rofl

Man kan ju hoppas på att Winberg går in och dominerar istället för Bodström. Det skulle kunna ge ett underhållande valår 2010.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Det är ganska kontraproduktivt att obevekligt försöka förklara hur förträfflig någon är oavsett historia.

Ni som nu med näbbar och klor försvarar Bildt, är han är så fruktansvärt bra eller räcker det bara med att han är "blå"?

Tycker man kan ha lite högre krav men denna tråd visar dock med stor tydlighet att vi har det styre vi förtjänar.
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top