Capitalism: A love story

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ska bli rätt intressant att se hans nya "underhållnings dokumentär".

Striden om kapital, arbete och makt har förekommit sedan urminnes tider och lär göra så så länge människan vandrar runt på jorden..

http://www.capitalismalovestory.com/

Har sett två av hans tidigare dokumentärer, Bowling for Columbine och Fahrenheit 9/11.

Jag läste "Korkade vita män". Det räckte för att idiotförklara honom.

Man får se det som underhållning om inte annat. Vet inte särskilt mycket om mannen i fråga, mer än att han är vänstervriden i sitt förhållningssätt.

Fanns inslag i båda dokumentärerna som man kunde skratta gott åt även om det handlar om ett allvarligt ämne.

Böckerna är alltså inte särskilt läsvärda då? Inte för att jag någonsin har funderat på att läsa någon av dem.

Man får se det som underhållning om inte annat. Vet inte särskilt mycket om mannen i fråga, mer än att han är vänstervriden i sitt förhållningssätt.

Fanns inslag i båda dokumentärerna som man kunde skratta gott åt även om det handlar om ett allvarligt ämne.

Böckerna är alltså inte särskilt läsvärda då? Inte för att jag någonsin har funderat på att läsa någon av dem.

Jag tycker inte där är något större fel på böckerna framförallt inte dude where is my country om det amerikanska presidentvalet. Det är allvarsam underhållning presenterad på ett trevligt vis. Betydligt bättre slöläsning än valfri svensk deckarförfattare....

Den gode Mr Moore lär inte leva som han lär. Han har dels en 200 m2 lya på Manhattan samt en lyxvilla i Wisconsin. Sedan är han tydlige oerhört dryg och otrevlig mot allt och alla när kamerorna inte är på.

Vissa gillar att sparka uppåt, Mr Moore gillar att sparka *punkt*.

Han är helt enkelt ännu en amerikan som kommit på ett sätt att tjäna en hacka...

Den gode Mr Moore lär inte leva som han lär. Han har dels en 200 m2 lya på Manhattan samt en lyxvilla i Wisconsin. Sedan är han tydlige oerhört dryg och otrevlig mot allt och alla när kamerorna inte är på.

Vissa gillar att sparka uppåt, Mr Moore gillar att sparka *punkt*.

Han är helt enkelt ännu en amerikan som kommit på ett sätt att tjäna en hacka...

Fast han hymlar ju inte om att han har tjänat pengar och då kan man absolut få lov att bo fint och skicka sina barn till fina skolor. Det skulle nog alla göra om de fick chansen. Därifrån till att bedriva den yttersta formen av rovkapitalism är det långt.....

Jag tror den kan vara rolig och intressant. Det är bara synd att man inte kan tro på någonting han säger utan man måste kolla upp allting själv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg