canadian oil

TERMINATOR skrev:
2172428 är det någon som kör sin bike på duron olja från canadian oil??

Eller vet något om den??

http://www.canadianoil.se/produkter/produktblad/motor/duron_synt_hd.pdf

"Duron Synthetic överträffar med god marginal den högsta standarden för 4-takts dieselmotorolja"

Fan Termo, inga höga tankar du har om din Husa! Snåla nu inte in på det viktigaste, köp riktig helsyntet mc-olja av känt märke...

Men säkert ett bra alternativ för dig som kör Perkins, Cummins eller Komatsu! :tummenupp :hihi

/Dave

David P. skrev:
2172678 "Duron Synthetic överträffar med god marginal den högsta standarden för 4-takts dieselmotorolja"

Fan Termo, inga höga tankar du har om din Husa! Snåla nu inte in på det viktigaste, köp riktig helsyntet mc-olja av känt märke...

Men säkert ett bra alternativ för dig som kör Perkins, Cummins eller Komatsu! :tummenupp :hihi

/Dave

http://www.canadianoil.se/start.html

vet en som kör sin husa på duron, verkar funka men jag vill veta fler

Last edited:
TERMINATOR skrev:
2172689 http://www.canadianoil.se/start.html

vet en som kör sin husa på duron, verkar funka men jag vill veta fler
Jag antar att det är Harry du menar, jag har inte provat själv men jag skulle mycket väl kunna göra det, det är en helsyntetolja som möter kraven från JASO MA, tror inte det är några problem. Han har väl tom haft sin olja analyserad efter ett antal timmar i motorn.

RookieSM skrev:
2172968 Jag antar att det är Harry du menar, jag har inte provat själv men jag skulle mycket väl kunna göra det, det är en helsyntetolja som möter kraven från JASO MA, tror inte det är några problem. Han har väl tom haft sin olja analyserad efter ett antal timmar i motorn.

japp stämmer bra, ja det är säker jätte bra, blev bara lite nyfiken när det inte står något nämnvärt på deras hemsida ang användning i mc

RookieSM skrev:
2172968 Jag antar att det är Harry du menar, jag har inte provat själv men jag skulle mycket väl kunna göra det, det är en helsyntetolja som möter kraven från JASO MA, tror inte det är några problem. Han har väl tom haft sin olja analyserad efter ett antal timmar i motorn.
Helt rätt, dom fråga om jag ville prova att köra 9 tim med oljan för jag byter efter 3 tim.om motorn pajade så skulle dom renovera motorn,utan kostnad.så jag gjorde som dom sa .så vi skickade oljan på analys.oljan var i sådant skick att jag kunde köra 9 timmar till .och det var hård körning med hojen (ville ju ha en ny motor),men det gick ej .jag gjorde en renovering efter ett antal timmar och det fanns inget att anmärka sen förra renoveringen..duron oljan är jävligt bra till det priset jag betalar (nästan gratis) för motorex är skit olja om man frågar dom som renoverar motorer,t.o.m biltemas är bättre än motorexen ,när hyvell körde husa så såg dom skillnad,, supermoto hälsenor :tungan

jag kommer att köra på den men det va mest av nyfikenhet jag frågade om det finns fler som har kört på den

Hur står sig swedex (heter så tror jag?) mot denna? Literpris på 104:- känns lite dyrt när man inte kan köpa en 4-litersdunk då det går åt på en helg :gnissla

Back