Camel Honda confirms Bayliss, Barros

Japp, ska bli skoj och se Bayliss på en Honda nästa år :)
Hoppas på mindre trubbel för Barros nästa år, det är han värd.

oFFkeFF skrev:
Japp, ska bli skoj och se Bayliss på en Honda nästa år :)
Hoppas på mindre trubbel för Barros nästa år, det är han värd.

hoppas jag ochså, han kjørte veldig bra innimellom.

Nyteknik skrev:
Jag tror att Bayliss, tillsammans med Biaggi och Rossi, blir 2005 års bästa poängplockare.
Hoppsan! :)

Det var en modig/dumdristig förutsägelse. Nu gillar ju jag Troys körning också, men det skulle överraska mig mycket om han skulle sluta på topp tre efter 2005. Det är jättekul att han får chansen på en snabb hoj till nästa år, men jag tror tyvärr han han fortsätter att vara ojämn och varvar bra resultat med blygsamma d:o eller DNF trots det. Mitt tips är att han slutar runt sjätte plats, och det tycker jag vore ett bra resultat för Troy.

sege skrev:

Jag tror att 2004 innebar en stor knäck i Gibernaus självförtroende. Han och många andra var nog ganska säkra på att han skulle bli Mästare i år. Nu har tåget gått och ingen (utom möjligen Biaggi) tror nog att de ska kunna ta titeln förrän Rossi har slutat. För Gibernaus del tror jag att den insikten har en klart negativ inverkan på hans förmåga.

Hmm. Kommer att bli ett sådant där mellanteam. Barros kommer att fortsätta som han har gjort varje säsong, genom att göra något enstaka bra race och en hel hög mediokra. Bayliss kommer visserligen att få det lite enklare än på Duccen, men bättre än femma är jag ganska övertygad om att han inte blir. Efter Rossi tror jag på Biaggi, Sete och Edwards.

:) Kul att Bayliss får fortsätta i MotoGP i alla fall, ska bli kul att se honom på Hondan.

Man kommer nog oundvikligen att jämföra honom med Edwards Honda-säsong och antagligen kommer han göra liknande resultat.

Marcus skrev:
Man kommer nog oundvikligen att jämföra honom med Edwards Honda-säsong och antagligen kommer han göra liknande resultat.

De båda var ju oerhört jämna i WSBK för två år sedan, fast Edwards gick vinnande ur striden. Om man ska gissa efter att Bayliss kommer hamna ett snäpp efter Edwards nästa år och han hamnar på samma placering blir Bayliss alltså sexa. Låter ganska rimligt.

Nyteknik skrev:
Jo, men Tamada har gjort värre djupdykningar än Biaggi och Bayliss.

Tror det hänger lite ihop med att han vart den enda med Bridgestone och Honda, vilket kanske gör att det inte vart lika enkelt att hitta bra setup'er.
Tamada kommer vara högre upp nästa år, han är jävelvass, men inte vassare än regainemannen nästa år.

oFFkeFF skrev:
Tror det hänger lite ihop med att han vart den enda med Bridgestone och Honda, vilket kanske gör att det inte vart lika enkelt att hitta bra setup'er.
Tamada kommer vara högre upp nästa år, han är jävelvass, men inte vassare än regainemannen nästa år.

Visst kan det ha haft med hans udda däck att göra. Men han ger inte samma säkra intryck som de han måste slå för att nå toppen. Ska bli intressant att se honom på Michelin nästa år.

Tamada i topp fem är ingen skräll. Efter Brno var det bara Rossi som tog fler poäng än Tamada....

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back