California Superbike School

Yozzi

Stödhjul köpes!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-39, Puck Dakota
Någon man kan kontakta ang. det arrangemanget? Kansliet har ju stängt veckan innan, smidigt nog :/ Är det fullknökat med folk redan, kanske?

/Y

CSS/SMC Gelleråsen 1 aug 2005

Tack för igår, kursen var extremt nyttig för mig! Regnet vid lunch gjorde bara kursen ännu bättre för då fick man verkligen känna på vad "throttle control" betyder (jag slidade utan att bli rädd!).

Jag vill anmäla intresse för steg 2-kursen. Kanske nästa säsong; steg 2 i Norge 13-14 aug kommer lite för nära inpå. Känner att jag måste träna på det jag lärde mig igår först för att steg 2 inte ska bli för svår.

Vill också tacka för en superkurs!
Var också lite tveksam i början, även om jag inte är duktig och erfaren banåkare så hade jag hört det mesta. Hade kanske lite förväntningar att CSS skulle vara som Columbi ägg, gå kursen och de avslöjar "TRICKET", men insåg allteftersom att det inte funkar så riktigt, det är ju faktiskt jag som måste lära mig genom att träna och öva...

Upplägget med teoripass, kortrep innan man släpps ut på banan, banpass, aktiva instruktörer med handsignaler, de-briefing efter pass, plus den pedagogiskt upplagda steg för steg "tråden" gjorde att det hela kändes mycket professionellt!

Går gärna flera kurser, men om två veckor blir lite tight både tids- och pengamässigt. Nästa år däremot :tummenupp, gärna Gelleråsen igen, det ligger ju hyfsat till för de flesta? (Annars skulle Gotland vara kul...)

Dagen var så knökad med köra, teori, äta, dricka, så det där med fotograferandet blev det lite sisådär med, har inte kikat på resultatet än, men många bilder blev det inte...

/Hasse

Håller med om att det var riktigt bra, man blev verkligen medveten om de fel man gjorde när coacherna sa hur man gjorde. Nu ska jag tillbaks till Gelleråsen nästa vecka.

Jag missade sista genomgången, sa de nåt om att SMC kommer anordna fler steg i Sverige nästa år?

mlundstrom skrev:
Håller med om att det var riktigt bra, man blev verkligen medveten om de fel man gjorde när coacherna sa hur man gjorde. Nu ska jag tillbaks till Gelleråsen nästa vecka.

Jag missade sista genomgången, sa de nåt om att SMC kommer anordna fler steg i Sverige nästa år?
Det lät inte omöjligt, men det berodde nog på utvärderingen. Många positiva kommentarer underlättar nog för de eldsjälar inom SMC som jobbat för detta.

PS Jag glömde ett regnställ, mörgrått/ljusgrått, om någon förbarmade sig så kontakta gärna mig...

Han från SMC sa på sista genomgången efter sista körningen att de som var intresserade (även de som inte var med på denna kursen) skulle maila till SMC och visa sitt intresse av att gå fler CSS-kurser, samt vart man önskade att de skulle hållas m.m... Så maila SMC!

Instämmer med ovanstående inlägg. Mycket bra kurs, till och med regnet var ju bra :lol . Går gärna nästa steg nästa år.

Mkt lärorik dag.

Helt ok även om det regnade under ett pass. Man lärde sig massor.

Ser fram emot level2.

Jag tycker oxå att det var en kanonkul kurs.
Bra träning att lära sig den nya hojen.

Ser fram emot steg 2.

Galne Dansken, FIXA ! :)

Jag måste hålla med... Det var en kanondag, fast det regnade vid lunch. När vi släptes loss lite mer på sista passet var det massor av saker som föll på plats. Jag körde nog inte snabbare runt banan än förut, men det kändes mindre ansträngt, och säkrare.

Japp! En del "aha"-upplevelser blev det!

Kanonbra upplägg på hela kursen! Betyg: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mekzon skrev:
Det var en kanondag, fast det regnade vid lunch.

Regnade och regnade... Jag skulle snarare säga att det vräkte ner... :hihi

Bifogat

• DSCN5554.JPG
    DSCN5554.JPG
    45 KB · Visningar: 56
  • DSCN5555.JPG
    DSCN5555.JPG
    108 KB · Visningar: 53
Firefly skrev:
Regnade och regnade... Jag skulle snarare säga att det vräkte ner... :hihi

Ahh, CSS instruktörna jobbade snabbt på att törka upp :D

_DSC7840%20(Medium).JPG

Jag ska präsentera alla positiva inputs runt kursen för SMCs styrelse - och göra va jag ka´ så vi får mera California Superbike School nästa år.. :banana

Lite av dom bilder som jag fick tag har jag lagt på Galne Dansken - det är från kursen och regnet 1/8 - sen är det från 2/8 vart vi hade exact samma kurs för 64 av SMCs sporthojs instruktörer...

_DSC9143%20(Medium).JPG

Wow - kul att leka på en K5!

17 styck av sporthojs instruktörna har kvalificerad in hos CSS - vilket betyder att dom har möjlighet att ta nästa steg i en eventuel process som kan leta till att dom slutliken kan bli CSS instruktör...
Vem vett - kanske vi i SMC slutligen har CSS som joint-venture bolag!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul