Cajback och Mårtensson kör med de stora!

oFFkeFF skrev:
Servade hojar? 1100 mil på cylindrarna och block från 2003?
Toppfarterna talade sitt tydliga språk i kina, när kinesernas wild-card, med vanliga YEC-kit hade snabbare cyklar än Kurz rakt fram.

Som sagt,MAN FÅR DET MAN BETALAR FÖR!!!!
och betalar man inget så får man cyllar på 1100 mil (om man har tur)
 
Victor skrev:
Det smäller lite högre att komma sist i en GP-tävling än att komma först i ett klubbmästerskap. Om nu någon inte redan fattat det.

Med risk för att bli kallad " Fotbollspappa" igen :lol Men att bara kvala in i Spanska öppna (cev) smäller högre än att vinna SM :hihi Det svider att man inte har råd med en likadan cykel här hemma åt sonen för att visa vilken grym skillnad det är med "riktigt" material. någon som är sugen på att hänga med ner på något race så går det bra att kontakta oss :tummenupp Till helgen är det dags igen för race på Catalunya. Hade gott alla glada så ses vi på bike week :banana
// Anders
 
spectator skrev:
Som sagt,MAN FÅR DET MAN BETALAR FÖR!!!!
och betalar man inget så får man cyllar på 1100 mil (om man har tur)

Och man betalar inte om man inte får det man blir lovad heller..
 
Chris Ash skrev:
400 tusen euro låter mycket högt i mina öron också. Stigefelt pyntade vad jag vet ca en fjärdedel av den summan för att få köra A-kittad TSR Honda år 2000.

Mycket har hänt på fem år
125 GP ligger på 200' "incl.lunch"
250 GP hos "kurre" 150´ och egen matsäck
leasa ett a-kit och ram för 250 Honda 150´-200 för "mindre team"
Kiefers förare suger och betalar 400´euro för att synas

Det kostar minst 150`euro att köra 250 R ett år nationellt och EM på toppnivå
med läger,hoj,mekaniker,kit,delar,driva runt ekipaget osv.

välkomna till racingklassen



Välkommna till racingens
 
spectator skrev:
Varför är det då så många som hackar på "Snigelfelt"när han placerar sig topp 10 i GP.Vad jag vet hade han knappt nya däck till racen sista året han körde
och hans bästa tider på tidsträningen kom redan efter 10-15 minuters körning medans alla andra satte sina tider i slutet på passen på kvaldäck.
Topp 20, möjligtvis.
 
Axxexs skrev:
Ett problem är att det är väldigt få länder som kör Superbike på "riktigt" i sina nationella mästerskap. Oftast är det standard 1000cc som körs fastän det heter superbike. Är väll bara i England man kör samma reglement som i VM och AMA har man något som är väldigt lika. Kanske att man kör SBK i Japan.

Att gå från en std-hojsklass och aldrig fått provat sig fram med dom diverse tekniska förändingar på hojarna man kan/ska göra innan är nog ingen höjdare! Är väldigt mycket som kan ändras på en riktig racerhoj om man tänkt hänga med.

Ett annat problem är att Superbike-VM är en konkurerande serie till MotoGP. Hade inte Superbike-VM blivit av med sina skulder genom att sälja rättigheterna till enhetsdäcken til Pirelli så hade DORNA köpt upp rättigheterna för WSBK bara för att lägga ner den serien! Om förare ska komma från en nationell superbikeserie är det isf lättast från Engelska superbike för att DORNA äger rättigheterna till den serien.
Å vad jag gillar sånna svar istället för det eviga hackandet :tummenupp

Men jag TROR ändå att fler och fler förare till MotoGP kommer att komma från fyrtaktsserier, men vi får väl se om ett par år hur fel jag hade :tungan
 
Anders G skrev:
Med risk för att bli kallad " Fotbollspappa" igen :lol Men att bara kvala in i Spanska öppna (cev) smäller högre än att vinna SM :hihi Det svider att man inte har råd med en likadan cykel här hemma åt sonen för att visa vilken grym skillnad det är med "riktigt" material. någon som är sugen på att hänga med ner på något race så går det bra att kontakta oss :tummenupp Till helgen är det dags igen för race på Catalunya. Hade gott alla glada så ses vi på bike week :banana
// Anders
:


Hm.Spanska serien i 125 är tuffaste serien efter GP. :tummenupp :Bugar
men tror du att det är så "grym" skillnad med "riktigt material" på svenska
kortbanor ?Eller kallar du andra deltagare i klassen för dåliga ?
 
spectator skrev:
Det kostar minst 150`euro att köra 250 R ett år nationellt och EM på toppnivå
med läger,hoj,mekaniker,kit,delar,driva runt ekipaget osv.

Ja eller hur?

Tror inte Fredde var i närheten av den summan 2004. Kanske en dryg tiondel av den.
 
spectator skrev:
:


Hm.Spanska serien i 125 är tuffaste serien efter GP. :tummenupp :Bugar
men tror du att det är så "grym" skillnad med "riktigt material" på svenska
kortbanor ?Eller kallar du andra deltagare i klassen för dåliga ?


WORD! Vad jag vet så gick det att köra 55.4 med en standard honda på sviesta
 
Anders G skrev:
Med risk för att bli kallad " Fotbollspappa" igen :lol Men att bara kvala in i Spanska öppna (cev) smäller högre än att vinna SM :hihi Det svider att man inte har råd med en likadan cykel här hemma åt sonen för att visa vilken grym skillnad det är med "riktigt" material. någon som är sugen på att hänga med ner på något race så går det bra att kontakta oss :tummenupp Till helgen är det dags igen för race på Catalunya. Hade gott alla glada så ses vi på bike week :banana
// Anders

Du menar att Håkan,Niko och Rebien inte skulle kvala in?
 
spectator skrev:
:


Hm.Spanska serien i 125 är tuffaste serien efter GP. :tummenupp :Bugar
men tror du att det är så "grym" skillnad med "riktigt material" på svenska
kortbanor ?Eller kallar du andra deltagare i klassen för dåliga ?

Hur blev det där då :rolleyes: Jag menar bara vad jag sett vad det gäller att ha en riktig cykel / Team med alla dess möjligheter till inställningar. Man kan se hur det kortas upp till 4-5 sekunder på en "storbana" med lite andra inställningar på cykeln. Spanska cykeln har bra mycket mer av allt. :hihi
// Anders
 
spectator skrev:
Mycket har hänt på fem år
125 GP ligger på 200' "incl.lunch"
250 GP hos "kurre" 150´ och egen matsäck
leasa ett a-kit och ram för 250 Honda 150´-200 för "mindre team"
Kiefers förare suger och betalar 400´euro för att synas

Det kostar minst 150`euro att köra 250 R ett år nationellt och EM på toppnivå
med läger,hoj,mekaniker,kit,delar,driva runt ekipaget osv.

välkomna till racingklassen



Välkommna till racingens

Att a-kiten kostar pengar är ju ingen hemlighet, men det innebär inte alltid att det är föraren som betalar hela kalaset.
Sen behöver det inte bli riktigt så dyrt att köra en EM-säsong, även om flera förare har/haft den budgeten.
 
Jada jada tvåtakt vs fyrtakt jada jada pengar jada jada Stigefelt suger eftersom han aldrig vann!

Tråden startades för att ni skulle mana på killarna som åker över för sina livs äventyr, inte för detta eviga jävla tjat! Fantasilösa jävla tråkmånsar är vad ni är hela högen!!! :mad:


HEJA CAJBACK OCH MÅRTENSSON!!!!!! :yoparty
 
oscar skrev:
Jada jada tvåtakt vs fyrtakt jada jada pengar jada jada Stigefelt suger eftersom han aldrig vann!
Tråden startades för att ni skulle mana på killarna som åker över för sina livs äventyr, inte för detta eviga jävla tjat! Fantasilösa jävla tråkmånsar är vad ni är hela högen!!! :mad:
Jag tar åt mig till viss del, även om jag inte var först, och ber om ursäkt :rodnar
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top