Cagivas neutral

zunshine skrev:
undrar om ni andra som har cagiva har samma problem som ja att få i neutralen?

Hade inga alls problem med att få in neutralen på min Mito.

Motorolja? Justerat kopplingen?

hur ska ja göra me kopplingen.. har tänkt på att byta oljan men va e de ja ska göra med kopplingen?

zunshine skrev:
hur ska ja göra me kopplingen.. har tänkt på att byta oljan men va e de ja ska göra med kopplingen?

Vid kopplingshandtaget kan du justera kopplingen om det hjälper något. Akta bara så att du inte gör att kopplingen slirar.

För mig var det så på Aprilian, tryckte in kopplingen för fullt... växlade ner från neutral till första växeln och den tog... som om man inte tryckte kopplingen helt. Det var också svårare att få in neutralen.

Men med lite justering vid handtaget är det inte så längre, och neutralen hittar man varje gång utan några problem alls.

Last edited:
H4 skrev:
Vid kopplingshandtaget kan du justera kopplingen om det hjälper något. Akta bara så att du inte gör att kopplingen slirar för mycket.

För mig var det så på Aprilian, tryckte in kopplingen för fullt... växlade ner från neutral till första växeln och den tog... som om man inte tryckte kopplingen helt. Det var också svårare att få in neutralen.

Men med lite justering vid handtaget är det inte så längre, och neutralen hittar man varje gång utan några problem alls.

För mycket? Kopplingen ska inte slira alls när den är helt utsläppt.

Solid snake skrev:
För mycket? Kopplingen ska inte slira alls när den är helt utsläppt.

Jo, försöker säga att inte han ska pilla och göra så att kopplingen slirar.

Aha förstår vad du menar, för mycket ska bort :kocko Sorry.

Lite trött idag.

okey tack.. ska kolla i morgon. men man skai inte göra nått där nere vid kopplings armen nere vid lådan? de gjorde ja på "moppen" :P för att fixa detta.. ska prövai morrn med skruven vid handtaget å se om de blir bättre.. fan kompisarna moppar en ju för att man gjort dåligt köp bara för att neutralen inte går i så lätt :( :(

Börja med att pilla på det då...

När har du tänkt byta motorolja?

i morrn kanske?:D
står ju att man bara ska köra på "agip" olja tror ja de va.. ede bara snacka eller ? va rekomenderar ni annars?

zunshine skrev:
undrar om ni andra som har cagiva har samma problem som ja att få i neutralen?

Jo det är lite tjurigt å få i den på min åxå. å det är inte koppling det är lådan som är sådan. försök lägga i den när du rullar , det är mycket lättare.

zunshine skrev:
ja kanske verkar dum men man har väl ändå inte motorolja i växel lådan??? :confused: :va

på motocyklar så brukar motoroljan och växelådsoljan sitta ihop ... de kan ju vara en grej därför vxl boxen inte går som den ska, växlarna hoppar ur och sånt ... rekomenderar dig att bytta oljan i miton vart 100 mil :) :tummenupp vett inte fall d är för litte men då brukar min olja vara som vatten :hihi

ok tack.. ska åka å köpa olja direkt när affärn öppnar stod att ja skulle ha "agip f.1 supermotoroil SAE 15W50"

Vilka idioter snackar om växellådsolja. Det är ingen bil vi snackar om här. En MC motor har samma olja i hala motorn där växellådan liksom är inbyggd i hela paketet och inte sitter på som ett bihang vilket gäller för bilar.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025