Cagivan knackar?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Lyssna på detta, spelade in det:

http://hem.bredband.net/neno83/100_0660.MOV

Är det bara jag som tycker att det knackar något? Eller ska det vara så?

Miton är såld nu, fick 24 000 för den, alltså tjänat runt 8000 kr rent :D

Blir att köpa en till hoj förhoppningsvis, vi får se när det blir.

EBS skrev:
Varför då köpa en hoj som man sen säljer innan man ens hunnit köra den? :va

För att man tjänar pengar. Dessutom var jag osäker om motorn, var inte i så bra skick då den har stått länge.

NatoN skrev:
Varför oroa sig över knackningar om du sålt hojen?

Bara undrar om det var verkligen något. Vore kul att veta inför nästa köp. Får lite kött på benen så att säga.

schysst och sälja bort problemet till nån annan utan att säga det. Jävligt dålig stil. Ja jag vet att köparen ska kolla och sånt men vafan ändå?

125cc är oftas den första hojjen man köper, så inte så lätt.

DJM skrev:
schysst och sälja bort problemet till nån annan utan att säga det. Jävligt dålig stil. Ja jag vet att köparen ska kolla och sånt men vafan ändå?

Jag är ju själv inte säker om att det är något fel på motorn, men det finns mycket att byta på den och det har jag sagt. Har även sagt att den har stått. Startat och kört, inga problem och så köpte han den.

Vad mer kan jag göra? Jag är fan heller inte kunnig, han köpte inte grisen i säcken.

DJM skrev:

Kommer du stå och rabbla upp felen på din hoj den dag du säljer den, Skulle inte tro det.

H4 skrev:
Jag är ju själv inte säker om att det är något fel på motorn, men det finns mycket att byta på den och det har jag sagt. Har även sagt att den har stått. Startat och kört, inga problem och så köpte han den.

Vad mer kan jag göra? Jag är fan heller inte kunnig, han köpte inte grisen i säcken.

jaha men säg det då.

Padde skrev:
Kommer du stå och rabbla upp felen på din hoj den dag du säljer den, Skulle inte tro det.

Tror inte det heller. Han hatar mig på något sätt, det vet jag.

Han kan påstå vad som helst, men jag tar inte åt mig. Men är det verkligen någon som har tittat på klippet?

H4 skrev:

Han kan påstå vad som helst, men jag tar inte åt mig. Men är det verkligen någon som har tittat på klippet?

Jag tittade på klippet. Ja, den låter ju inte som den ska enligt mig. Den knackar precis som du säger. Men var felet ligger är ju ganska svårt att säga. Fråga annars på Teknik forumet om du inte får några svar här på vad det kan vara.

H4 skrev:

hahahahahahaha, :tungan

orka installera quiktime, men får väl göra det.

oo jävlar, det var inge små knackningar!

padde: ne vet. Men blev nyfiken :brinnerup

DJM skrev:
oo jävlar, det var inge små knackningar!

padde: ne vet. Men blev nyfiken :brinnerup

Tänkte väl det. Så en Mito ska inte låta så, eller en RS eller något liknande? Ska man inte höra några knackningar alls?

H4 skrev:
Tänkte väl det. Så en Mito ska inte låta så, eller en RS eller något liknande? Ska man inte höra några knackningar alls?

nepp, man ska inte alls höra nåt sånt. Nåt är allvarligt fel, men han borde höra det så.

Har hört av många att när vevstakslagret är slut så knackar det. Men jag vet inte hur det ska "knacka"... men det är möjligt att det kan vara det.

Enligt kunniga går vevstakslagret enklare sönder när man har ett Polini 160 cc kit.

Men vad vet jag.

H4 skrev:
Har hört av många att när vevstakslagret är slut så knackar det. Men jag vet inte hur det ska "knacka"... men det är möjligt att det kan vara det.

Enligt kunniga går vevstakslagret enklare sönder när man har ett Polini 160 cc kit.

Men vad vet jag.

jo, det är sant. Mer påfresstning, men så lätt ska de inte gå sönder. Köparen får riva motorn och kolla allt.

Körde han hem den?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back