Cagiva Navigator

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Svårt att hitta återförsäljare som kan fixa fram grejer till min Cagiva Navigator. Har (tl1000 motorn)Letar efter Powercommander samt sportluftfilter. Letar även efter en annan vindruta. Har ringt runt samt mailat men ingen kan fixa fram detta. Någon som har något tips.

Försök med MP-Racing i Hyvinge i Finland (www.mp-racing.fi), telefon +358 207 862 520, åtminstone för originaldelar. De sänder grejer till Sverige också mot förskottsbetalning. Jag har gjort det förr och väntar faktiskt på ett luftfilter för tillfället.

Kollade inte om de talar svenska men de har åtminstone engelska som val på sin telefonsvarare. Kör deras hemsida via Google Translate om du inte kan finska, det gör den iallafall förståelig ;)

/Fred.

Är det den motorn i? Jag lånade en sån förra året och förvånades över att den gick som fan, hade nästan 200 på Nynäsvägen och det var garanterat första gången på en offroad:)

Hej, har också en navigator,

Finns en firma i usa som gör rutor, ägs av en svensk,
http://www.bikescreen.com/proddetail.asp?prod=CagivaNavigatorST
Hej själv tänkt beställa men det har inte blivit av.

Har själv fått Power commander monterad, går mindre ryckigt men inte perfekt samt att den fått några extra hästar.

Tack för ditt svar!! Jag har numera sportluftfilter o andra ljudligare ljuddämpare. Jag fick även med en box för att ställa insprutningen,en sämre variant på power commander. Jag har ej lyckats få bort all ryckighet ännu. Märkligt detta då jag har en Tl1000r som går silkeslent. Blir ibland sugen på att byta till en fulleffektsmotor eller fixa strypningen på navigatorn. Då måste man dock byta ut kammarna om jag förstått rätt. I övrigt så är det ju en kanoncykel som har det mesta. Jag har lite grövre däck på min då jag kör mycket grusväg.
Det som jag nu skulle vilja fixa till min är en ev högre ruta. Ett riktigt motorskydd istället för det i plast. (Borde ju finnas tycker man). Ev nån skydsbåge som skyddar lite av tanken om man skulle gå omkull. Jag vill alltså offroadanpassa min lite mera.

Jag har köpt en PCIIIUSB från Italien som har kontakter för min Navigator 2004. Har försökt få bort rycket som kommer vi 3000 varv - det verkar inte möjligt att få bort det. Funderar på om det kan vara nått mekaniskt med förgasarna, det är ju nån sorts dubbelspjäll som egentligen skall minska ryckigheten, men....??? Funderar på att lämna in till Motospeed eller liknande för DYNO-inställning/rullande landsväg. Men jag känner mig inte säker på att det överhuvudtaget är möjligt att få bort rycket. Isåfall är det synd för det är skönt drag i den.
/Per

Jag har hittat rätt inställning för att få bort ryckigheten på min Cagiva Navigator. Har ställt in Power Commandern riktigt fett - ca 30% på låg och mellanvarv (använde en hemmagjord mappning plus att jag ställde på max fetblandning direkt på Power Commanderns egna knappar). Det verkar mycket lovande, efter att ha provat ca 20 olika varianter- skall prova lite mer och dra ner till lite mindre fet blandning. Den gick riktigt bra - inga konstigheter alls och ingen märkbar effektminskning (med den är ju stark så det räcker och blir över tycker jag...)

Mvh
Per

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!