Cagiva Mito

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Är jävlit sugen på en mito. Undrar om det är några större skillnader på den 7-växlade och 6-växlade.

Vet redan om styrdämpare men undrar om det är någon skillnad i prestanda.

Undrar också om man kan få ut full power ur en 80km/h cykel från Tyskland och om det är några större skillnader på importerade mito`s.

Den äldre miton (den med den 7-växlade motorn) är lättare att trimma, eller, du får ut mer effekt ur den än dom nyare som är 6-växlad.

Tycker inte det ska bli några problem med en tysk hoj, för dom är väll bara strypt som en gris i motvind antar jag, men vågar inte svara på den frågan fullt ut..

Kan passa på och fråga en sak angående mito jag på samma gång,

Vad kostar kolv och de kittet till mito ev 94 och innan för de är väll samma, någon som har en sida man kna ta sej en titt på var reservdelar kostar ca..

Saabmosare skrev:
Kan passa på och fråga en sak angående mito jag på samma gång,

Vad kostar kolv och de kittet till mito ev 94 och innan för de är väll samma, någon som har en sida man kna ta sej en titt på var reservdelar kostar ca..

Leta här:
http://geiwiz.de/katalog/katalog/index.php4?language=en

Eller här:
http://www.goetz-motorsport.de/go/goetzmotorsport/($uirO6wpO7hw6V1Xd6pjPDC$)/dyn.doPageSearch?language=de&ugrp=_anonymous&mode=display&bmode=consumer&page=home%2Fsearch&text=mito

Halvards motor och biscaya racing har reservdelar till miton..
Ny kolv kostade runt 1500 om jag minns rätt..

Biscaya : 032 26 30 124

Halvards: 016 35 10 46

:)

Den 7-växlade har mer hp än den 6-växlade......ska du ta hem en strypt mito så rekomenderar ja dom me elektronisk strypning/varvtalsregulator......kolla in www.bike.se - recensioner på miton, står både om den 7 å 6-växlade ;)

jag hadde en 7 växlad Mito '98. mycket växlande, men kul :yoparty

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    69.5 KB · Visningar: 104
har sett på annonser från tyskland att dom finns som 7 växlade ända upp till 02. Är detta verkligen sant

seyou skrev:
har sett på annonser från tyskland att dom finns som 7 växlade ända upp till 02. Är detta verkligen sant

Nej, du kanske har tittat fel? Första gången hojen kanske sattes i trafik var 02, elelr något liknande.

7 växlade lådan fanns på alla Mito hojar upp till 97 tror jag :va

seyou skrev:

De e inte en gammal motor som sitter på en 02:a då?!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing