cagiva mito

_mini_

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
2015 Kawasaki ER6F
har lite tankar på att byta motorcykel.. och har fallit väldigt starkt för miton.. men pågrund av min längd kan ja inte ha vilken hoj som helst :( så tänkte bara fråga om man kan jämföra miton med någon annan 125 storleks mässigt, sitthjöd..

_mini_ skrev:
har lite tankar på att byta motorcykel.. och har fallit väldigt starkt för miton.. men pågrund av min längd kan ja inte ha vilken hoj som helst :( så tänkte bara fråga om man kan jämföra miton med någon annan 125 storleks mässigt, sitthjöd..

Tjenna,, ja rs:en är ju ganska lika med sitt höjden som på miton, om du nu har sett en rs..

'hur lång är du föresten, ca så där? :va

aprilia killen! skrev:
Tjenna,, ja rs:en är ju ganska lika med sitt höjden som på miton, om du nu har sett en rs..

'hur lång är du föresten, ca så där? :va
jo har provsuttit min kompis rs... den skulle kunna funka..
jag är 156.. så är jävligt liten..

_mini_ skrev:
jo har provsuttit min kompis rs... den skulle kunna funka..
jag är 156.. så är jävligt liten..

Miton lär vara rätt lik dock sägs rs ha en något skönare sittställning.
Men miton är fina dom också :tummenupp

Mr_Malossi skrev:
Miton lär vara rätt lik dock sägs rs ha en något skönare sittställning.
Men miton är fina dom också :tummenupp
vill inte ha en rs.. dom är fina.. men alla har sånna här runt nu..
det ända med miton är att det inte finns många här i sverige.. inte vad ja har sett i alla fall :confused:

_mini_ skrev:
vill inte ha en rs.. dom är fina.. men alla har sånna här runt nu..
det ända med miton är att det inte finns många här i sverige.. inte vad ja har sett i alla fall :confused:

A det är sant, men om din kompis rs fungerade något sånär, så tror jag att det inte blir några problem med en Mito,, (Men rs:en är nog snäppet skönare, det tyckte iallafall jag när jag provsatte min kompis Mito,, men smaken är som baken,,, :tungan

Jag är 185cm lång och rymms bra på min mito men efter 10 mil så är jag stel :D
Du kan få köpa min mito för 25k efter sommarn :tummenupp

Yes, Miton känns till stor del som som Aprilian att sitta på, ännu lite mera fakirställning kanske.

Är det sant att miton går asslött under 9000rpm? läste i en hojtidning där det var test på 3 olika 125or som var strypta och då stog det att en nackdel med mito var att det just inte hände något under 9000rpm. :confused:

flexbert skrev:
Är det sant att miton går asslött under 9000rpm? läste i en hojtidning där det var test på 3 olika 125or som var strypta och då stog det att en nackdel med mito var att det just inte hände något under 9000rpm. :confused:

ska man ha hög toppeffekt som aprilia och miton har så får man ett dåligt bottendrag.

inte 9000rpm, utan där avgasporten öppnar, det är då det händer nåt(runt 8000rpm)

flexbert skrev:
Det är testet i Bike du menade? Den miton dom fått var helt ny så den var inte inkörd..vilket kan ha inverkat på hur bra motorn gick.

Köp dig en mito..oo va sexigt o se en flicka på mito;P

_mini_ skrev:
haha.. jo elller hur är det! du får väll komma å kolla sen då om ja köper en ;)

Vänta bara tills Biifer får höra om det här! :banana

Bjuda in främmande killar till dig, tss tss tss. :ajjabajja

Har hört det ryktas om att Mitorna är utrustade med styrdämpare orginal, är det skitsnack eller är det sant?

Solid snake skrev:
Vänta bara tills Biifer får höra om det här! :banana

Bjuda in främmande killar till dig, tss tss tss. :ajjabajja
NEJ snälla berätta inget för Biifer! :( jag gör vad som helst (nästan!) om du inte berättar för honom! snälla sloid!! :Bugar

Snubbben skrev:
Har hört det ryktas om att Mitorna är utrustade med styrdämpare orginal, är det skitsnack eller är det sant?

ryktet stämmer.

Och till trådskaparen: är du 156cm så ska en mito funka för dej.
jag hade en ev-99 och va ca 165cm och det gick fint, nådde ner bra osv.

Mr_Malossi skrev:
Hur mycket väger miton? Och hur snabbt går den NORMALT.. inga mopedsiffror tack som 190-210 riktiga km/h.. :rolleyes:

180-190 gör den faktiskt, har själv kört en sån till 180, den fortsatte att öka men sen kom en sväng.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT