Cagiva Mito

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Jag har ganska nyligen köpt en cagiva mito 125a -96/97 som gått 960 mil. Men jag funderar på att byta kolv på den för jag hör att kolvringarna slammrar och den är importerad från tyskland så jag vet inte hur hårt den har gått. Men är det någon som vet var jag kan få tag på kolv till den och är det något annat man skulle behöva byta på en cagiva tex förgasare eller liknande för ja har hört att den ska va i minsta laget originalförgasaren. Vad jag vet finns det inte heller någon återförsäljare till cagiva i sverige så jag undrar var alla cagiva ägare får sina delar ifrån?

//AlpinA

Last edited:
Med tanke på att allt därifrån är i mycket hög kvalite :crash så tror jag de är gjorda av köttbullar..

Tack för svaren ska kolla upp d där lite mer. Men en sak till ja kom på att fråga om, hur varm ska motorn bli. 80 grader då står mätaren upp men min mätare ligger bara runt 50-55 grader normal körning. Vad är normal temp?

//AlpinA

AlpinA skrev:
Tack för svaren ska kolla upp d där lite mer. Men en sak till ja kom på att fråga om, hur varm ska motorn bli. 80 grader då står mätaren upp men min mätare ligger bara runt 50-55 grader normal körning. Vad är normal temp?

//AlpinA

Min går inte heller över 60grader ofta.....det är helt normalt!

ok, va bra! då slipper jag kolla upp det. Då e d bara att vänta på att få skriva teorin o körlektions tiderna.

AlpinA skrev:
Jag har ganska nyligen köpt en cagiva mito 125a -96/97 som gått 960 mil. Men jag funderar på att byta kolv på den för jag hör att kolvringarna slammrar och den är importerad från tyskland så jag vet inte hur hårt den har gått. Men är det någon som vet var jag kan få tag på kolv till den och är det något annat man skulle behöva byta på en cagiva tex förgasare eller liknande för ja har hört att den ska va i minsta laget originalförgasaren. Vad jag vet finns det inte heller någon återförsäljare till cagiva i sverige så jag undrar var alla cagiva ägare får sina delar ifrån?

//AlpinA

Hej! Kul me ny hoj.

Jag har några frågor, hoppas du kan svara på dom.

Vad fick du betala för Cagivan?
Hur hitta du den?
Är det jobbigt att importera, frakta och registrera osv?

Flodis skrev:
Lite OT nu men...

Är era mito'n dyra att äga (försäkring, reservdelar osv.) ? :) :)

Nja det tycker jag inte..

Försäkring Halv, Helår 1504kr stående på mig..

Kolv ca 800:-
Packningar ca 300:-
cylinder och kolv ca 3000-3500
Bakdrev ca 200:-
Framdrev ca 150:-
Bakhjulslager 98:-st

Så det är inte alls dyrt.

Min blir ca 80grader när jag övar på garagevändning osv.. Men i trafiken bara va 55-60..

Edholm skrev:

Min blir ca 80grader när jag övar på garagevändning osv.. Men i trafiken bara va 55-60..

Inte har jag hittat nån kolv för 800:- !!!!
Min kostade 1700kr - orginal

Edholm skrev:

från geiwiz.de
så kostade det för mig !
ny cylinder 60433 407,9 euro
kolv 55,96mm 81,90 euro
fram drev 10.90 euro

Flodis skrev:
Lite OT nu men...

Är era mito'n dyra att äga (försäkring, reservdelar osv.) ? :) :)

Dom är rätt billiga, iallafall delarna till dom, inköp är dom dyrare.
jag betalade 5200:-/hel/helår och då stod den på mej.

Min försäkring ligger på ca 5000 för hel/halvår.
Bor iofs mitt i gröten.

Back