cagiva mito vs hållbarhet

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
så när man läser olika trådar här på forumet så läser man ju , massa om
att mito bara skär o verkar krångla allmänt. Är det verkligen å illa , undrar
eftersom jag ska åka ner o hämta en i tyskland om några månader :huvet

Cagiva mito vs hållbarhet

hmm...

Då vinner nog miton. :D

Var bara tvungen.

Det beror väl på hur man sköter hojjen..gör man det så är den väl som alla andra hojjar generellt sett!

Min har hållt perfekt under 600mil, förutom när jag plockade bort oljemätargivaren (särskrivning my ass) och glömde fylla på olja, då skar den rätt gött :D

peter_anders skrev:
så när man läser olika trådar här på forumet så läser man ju , massa om
att mito bara skär o verkar krångla allmänt. Är det verkligen å illa , undrar
eftersom jag ska åka ner o hämta en i tyskland om några månader :huvet

Sköter du en mito bra dvs, kör på bra olja osv osv så kan nog en mito hålla lika bra som alla andra.

KaZmur skrev:
Min har hållt perfekt under 600mil, förutom när jag plockade bort oljemätargivaren (särskrivning my ass) och glömde fylla på olja, då skar den rätt gött
:( :(

Alex.J skrev:

Den skulle jag ju skrivit med i hjärnsläpp tråden...
Det skumma är att jag alltid kör på Castrol TTS och är riktigt noga med att den får fin olja, men så glömmer jag fylla på :D Ny cylinder och kolva för 5200kr fick det bli :(

kaZmur skrev:
Den skulle jag ju skrivit med i hjärnsläpp tråden...
Det skumma är att jag alltid kör på Castrol TTS och är riktigt noga med att den får fin olja, men så glömmer jag fylla på :D Ny cylinder och kolva för 5200kr fick det bli :(

Jag renoverade min cylinder för 3200 inkl kolv och packningar :) Fast då bara för att vara noggran så gjorde jag det två ggr så då blev det dyrare ändå :hihi

kaZmur skrev:
Min har hållt perfekt under 600mil, förutom när jag plockade bort oljemätargivaren (särskrivning my ass) och glömde fylla på olja, då skar den rätt gött :D

:felämne hahaha, bra gjort! :lol :hihi

lyfter upp tråden lite

vill ha lite mer info. Ska ju snart åka ner til tyskland o hämta en

peter_anders skrev:
vill ha lite mer info. Ska ju snart åka ner til tyskland o hämta en

Skriv punktvis vad du vill ha reda på istället så kanske du får fler svar. :rolleyes:

Åk du ner till Tyskland och köp dig en Mito. Du överlever nog...
Allmänt gäller:

-du får vad du betalar för. Man gör sällan några fynd när det gäller Mito, den är helt enkelt för sällsynt. Vill du inte håva fram de tiotusentals kronorna en hyffsad Mito kostar får du kolla på någon annan hoj, t.ex. en NSR. Du tjänar alltså egentligen ingenting på att åka till Tyskland och börja gnälla där på försäljarna och muttra om för höga priser.

-Miton håller, men dess ägare har en tendens att ha mera vilja än kapital och kunskap om sina maskiner.

-de flesta sport-125:or skär, det är en del av vardagen.

-du skall väl precis som resten här på forumet köra ostrypt, fråga var alla strypningar finns på Miton du köper så att du inte får en obehaglig överraskning när den bara orkar upp i 150km/h när du skall ut på landsvägen och imponera på din omkrets...

Jag har skrivit vad jag kommer att tänka på :)

ang mito

Mikael Cagiva skrev:
Åk du ner till Tyskland och köp dig en Mito. Du överlever nog...
Allmänt gäller:

-du får vad du betalar för. Man gör sällan några fynd när det gäller Mito, den är helt enkelt för sällsynt. Vill du inte håva fram de tiotusentals kronorna en hyffsad Mito kostar får du kolla på någon annan hoj, t.ex. en NSR. Du tjänar alltså egentligen ingenting på att åka till Tyskland och börja gnälla där på försäljarna och muttra om för höga priser.

-Miton håller, men dess ägare har en tendens att ha mera vilja än kapital och kunskap om sina maskiner.

-de flesta sport-125:or skär, det är en del av vardagen.

-du skall väl precis som resten här på forumet köra ostrypt, fråga var alla strypningar finns på Miton du köper så att du inte får en obehaglig överraskning när den bara orkar upp i 150km/h när du skall ut på landsvägen och imponera på din omkrets...

Jag har skrivit vad jag kommer att tänka på :)

nu måste jag nog förklara lite här den 1 anledningen att jag ska ner till
tyskland är helt enkelt för att marknaden är större där.Har kollat runt i sverige o det finns väldigt få mitos till salu överhuvudtaget, jag räknar
inte med att göra något fynd nere i tyskland men som sagt det finns
mera mitos att välja på,

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back