Cagiva Mito undringar.

Nudieman

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Aerox 99a 85cc
Jag har läst lite granna på några sidor och småkollat på blocket och fattar noll av en viss sak.

Vad är det för skillnad mellan Cagiva mito och Cagiva mito Evo
Cagiva Mito Evo II 125?

Har jag förstått rätt att det är någon med effekten och antal växlar på hojjen eller har jag fel?

Och...

Jag ska snart köpa en lätt mc och har bestämt mig för en Cagiva Mtio Evo (Pappsen kör Ducati) och jag undrar om någon har en aning om hur snabbt en Mito Evo går med ett kit som det här. http://www.blocket.se/view/4732745.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

MVH Leon

Från 95 och frammåt så är det den snygga (916-liknande) miton som gäller. Till -99 så fick den 5-ekrade fälgar, 6vxl och annan ljuddämpare. Sen fick den ju också snyggare lack till -98 tror jag (den röd/vita). Evo II är den snygga modellen om jag inte tar fel?

cagiva

så här ligger det till att om du ska ha en cagiva mito som är under årsmodell -99 så får du 7växlar och så är det lite annorlunda med fälgar och sånt är itne så säker på under -99 men du kan ju fråga nån som har en äldre modell av cagiva mito och och över -99 så får du 6 och ca 34 hästar urpluggad och då gör den runt 180km/h ...eftersom du ska köpa värsting trimm så lär den gör en bit över 200km/h...hehe :tummenupp

200 :3freak Tjena... en TZR 250 toppar runt 210.. :hihi nödvändigt att ta mellankortet då.. INTE! :D

EDIT: IFS behöver man ju inte ha en TZR 250. :tungan

Till trådstartaren:

Jag vet inget om Cagiva Mito. Men, tänkte bara ge dig några tips.
Om du inte tidigare har kört ostrypt 125:a så kommer du tycka att den går väldigt bra, jämfört med din Aerox, alltså kommer du inte behöva köpa ett sånt där värstingkit, effekten kommer räcka till gott och väl ändå!
Du kanske inte har tänkt köpa kitet men nu vet du iaf vad jag, och säkert många andra tycker.

MVH SolitudE

SolitudE skrev:
Till trådstartaren:

Jag vet inget om Cagiva Mito. Men, tänkte bara ge dig några tips.
Om du inte tidigare har kört ostrypt 125:a så kommer du tycka att den går väldigt bra, jämfört med din Aerox, alltså kommer du inte behöva köpa ett sånt där värstingkit, effekten kommer räcka till gott och väl ändå!
Du kanske inte har tänkt köpa kitet men nu vet du iaf vad jag, och säkert många andra tycker.

MVH SolitudE
:mattias Word!.
sen får du aldrig ut pengarna för trimmet heller när du säljer bara ett tipps.. det handlade endå om många K!

philsson skrev:
:mattias Word!.
sen får du aldrig ut pengarna för trimmet heller när du säljer bara ett tipps.. det handlade endå om många K!

Dessutom hade jag betalat mycket mindre om det vart trim på. Förutom effektkrök då.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...