Cagiva Mito-tråden

Tömde du från H2O drain igår också?

Inte så bra om det har fryst. I värsta fall har du sprucket block, cylinder och topp.
 
Nu har vi startat den utan termostat ett par gånger.. det går saktare upp i temp nu, men det slutar med att den ändå når 100 grader.
Kylarslangarna har börjat bli lite varma nu och bara HALVA kylaren, den andra sidan är fortfarande kall. :confused:
Är det någon som har nåt förslag?
 
Gör en tråd i teknik- och mekhörnan. Beskriv tydligt så får du svar ;)
 
Känns onödigt att starta en ny tråd (och min google-fu suger) så frågar här;
Vad kör ni på för olja?
Köpte Shell VSX (?) igår, erfarenheter?

Danke!
 
Känns onödigt att starta en ny tråd (och min google-fu suger) så frågar här;
Vad kör ni på för olja?
Köpte Shell VSX (?) igår, erfarenheter?

Danke!

Alla som äger en cagiva mito kör till 95% på Agip 2-takts motorolja :tummenupp

Bättre går inte att få tag på till de priset, plus den e gjor för Agip motorerna,

Du kan köra på biltemas 2-takts olja om du vill men skulle rekomendera ett lite dyrare märke för säkerhets skull, det e ju trotsallt en 2-taktare,
plus det luktar mindre vad ja gemfört på min mito

Om du syftar på den Mörka-mintgröna flaskan så duger den finfint :tummenupp

Alla oljor duger det e vad man ekonomin och vad man själv vill ha som man häller i
 
Alla som äger en cagiva mito kör till 95% på Agip 2-takts motorolja :tummenupp

Bättre går inte att få tag på till de priset, plus den e gjor för Agip motorerna,

Du kan köra på biltemas 2-takts olja om du vill men skulle rekomendera ett lite dyrare märke för säkerhets skull, det e ju trotsallt en 2-taktare,
plus det luktar mindre vad ja gemfört på min mito

Om du syftar på den Mörka-mintgröna flaskan så duger den finfint :tummenupp

Alla oljor duger det e vad man ekonomin och vad man själv vill ha som man häller i

Jovars, det är den mörkgröna flaskan!
Försökte få tag på Castrol men det hittades inte någonstans i stan (jeffla byhåla) så det fick bli en nödlösning.
För övrigt skulle jag aldrig hälla olja från feltema i hojen :D
 
Jovars, det är den mörkgröna flaskan!
Försökte få tag på Castrol men det hittades inte någonstans i stan (jeffla byhåla) så det fick bli en nödlösning.
För övrigt skulle jag aldrig hälla olja från feltema i hojen :D

Haha ne hade 1/3 agip olja i tanken när ja ska skulle köpa den, så kommer ägaren och fyller resten med biltema.. :huvet

Hem och tömma tanken sen i med 100% agip olja! :gnissla tror det kosta 400-500 för o toppa tanken, och har nte fyllt på änsålänge :tummenupp

edit, ett shotglas olja i tanken var andre/tredje tankning är bra :tummenupp
Men då ska tankningen va från tom till full :)

Någon dag när de e vindstilla kan du ju kolla hur mkt den luktar och sen gemföra när du köper ny :tummenupp
 
Kör med Castrol TTS, den ska vara jävligt bra.

Varför olja i tanken Andreas? :va
 
Nejdå, den behöver inget extra, pumpen funkar säkert bra ;)

Ska man ha extra så ska man ha det hela tiden och det ska vara bestyckat efter det. Den går snålare om man bara tillsätter olja.
 
Nejdå, den behöver inget extra, pumpen funkar säkert bra ;)

Ska man ha extra så ska man ha det hela tiden och det ska vara bestyckat efter det. Den går snålare om man bara tillsätter olja.

blablabla.. tack

nu får du fan ta och hassa dig ner hit någon dag :tummenupp


Btw kan ja få låna din teoriböcker ? :rolleyes:
 
Vart fan hittar man en agip återförsäljare då? :) Har letat en stund nu utan resultat! :confused:
 
Längesen man var här inne. :)

Var fasen köper ni nya flottörer ifrån när ni fått punktering på era? :confused:

På geiwiz fanns det kompletta föggar, men de kostade ynka 2000kr... :glömdet
Kändes lite väl svettigt.

Och som en liten följdfråga, hur får man smidigast loss flottören? Den svänger ju runt en axel, men lyckades inte klura ut hur man får loss axeln.
 
Back
Top