Cagiva Mito-tråden

det kanske blir ungefär lika snyggt om jag polerar upp dom bara:va för det e ju inte dyrt:tummenupp

jo jag tror det skulle bli skit snyggt för det e ju grå orginal då tycker jag det e snyggare med något mer blänkade:tuttar

O-ring lär duga fint. :tummenupp

Håller med all säkerhet 1000+ mil om du vårdar den, dock kostar den en del. Den jag har på kostade 1100 eller något. :näsblod

1100 för en vanlig O-ring ? :3freak kostar typ 60-70euro på geiwiz och ännu mindre på ebay :) Någon speciell kedjespray som är att rekommendera, som gärna inte stänker ner min besatthetsrengjorda bakfälg? :huvet

1100 för en vanlig O-ring ? :3freak kostar typ 60-70euro på geiwiz och ännu mindre på ebay :) Någon speciell kedjespray som är att rekommendera, som gärna inte stänker ner min besatthetsrengjorda bakfälg? :huvet

160€ här. :gnissla

Dock med drev, men dom kostar fan inte mycket.

Vanlig och vanlig, O-ring är bra grejjor. :tummenupp

Dock köptes denna på Biscaya...

ok :näsblod kan väl fortsätta med lite småfrågor.. brukar ni göra något speciellt med cyklarna inför vinterförvaringen? fick in min i ett varmgarage igår, men är det något som bör göras ändå?
Putsa upp, smörj det som ska smörjas och plocka av batteri. :)

Plocka ner och montera isär hela hojen och rengöra varenda pryl ska man göra under vintern.
Kan det bli mer "Härnborg-svar"? :hihi

Last edited:
ok :näsblod kan väl fortsätta med lite småfrågor.. brukar ni göra något speciellt med cyklarna inför vinterförvaringen? fick in min i ett varmgarage igår, men är det något som bör göras ändå?

Tömma förgasaren på bensin. Tanka fullt eller töm tanken men då bör den bli snustorr. Underhållsladda batteriet.

Viskositet. :fakta

Det var tydligen SAE 10w-30 (hette även 75w-85), enligt försäljaren anpassad på 2-t motorer, som jag har kört på. Står något annat i manualen, men vet inte vad, denna har iaf funkat fint. :hihi

..och det som står i manualen är SAE 15w50 :rolleyes: det ska väl ändå inte vara något livsviktigt. Boris JR sa: "Häller man i en bilolja med friktionsmodifierare börjar det slira. Fel olja annars ger mest taskig feeling i lådan....."

Back