Cagiva Mito-tråden

Hejsan någon som har haft problem med tändningen med sin cagiva? För de har nämligen jag fått, den börjar misstända på höga varv eller så dör den. Någon som har nån teori? Mvh Jim
 
jepp, men det där är inte heller så svårt. Räcker ju med att punkta på 4 ställen. Eller ska du lägga en helsöm?

inte jag som ska göra det, men en kompis ska... det kommer inte gå att bar adra på trodde han för att det skulle bara smälta.. så han gör tar två stag och drar över hela och svetsar i båda botten plattorna, sedan så punktar han bara löst så att det inte smälter, då blir det ännu mer hållbart
 
Hejsan någon som har haft problem med tändningen med sin cagiva? För de har nämligen jag fått, den börjar misstända på höga varv eller så dör den. Någon som har nån teori? Mvh Jim

troligen tändstiftet som spökar. Vad kör du med för tändstift? En del stift, ex. NKGs serie ES stift (ex. br8ES) är i första hand till för fyrtaktare och lågvarviga motorer. Dom har en tendens av att slå igen och misstända på högre varv, då tändspolen inte orkar leverera all spänning som behövs för att det ska bli gnista. EG stiften har mindre kraftig gnista (pga. mindre elektrod) men kräver mindre energi och därmed en mycket säkrare gnista över hela registret. Kolla detta i första hand :tummenupp
 
inte jag som ska göra det, men en kompis ska... det kommer inte gå att bar adra på trodde han för att det skulle bara smälta.. så han gör tar två stag och drar över hela och svetsar i båda botten plattorna, sedan så punktar han bara löst så att det inte smälter, då blir det ännu mer hållbart

Okej, det ska nog hålla. :)
 
troligen tändstiftet som spökar. Vad kör du med för tändstift? En del stift, ex. NKGs serie ES stift (ex. br8ES) är i första hand till för fyrtaktare och lågvarviga motorer. Dom har en tendens av att slå igen och misstända på högre varv, då tändspolen inte orkar leverera all spänning som behövs för att det ska bli gnista. EG stiften har mindre kraftig gnista (pga. mindre elektrod) men kräver mindre energi och därmed en mycket säkrare gnista över hela registret. Kolla detta i första hand :tummenupp

Tack för tipset det uppskattas:tummenupp ska ut å kolla de imorrn :) Hör av mej om de funkar:rolleyes:
 
var ute och böjde lite i den nu:D kan nog bli bra:D så kom han med moppen och hämtaden:D

ska gå i morgon på rasten och kolla hru det går för han:D
 
Har ingen data än nu när jag bor på internatet, men det ska fixas:tummenupp Jag har fått mitt KN-filter från biscaya idag så det blir att hämta det imorrn, fick modifiera det andra idag så den gick o nu gjorde den iaf 150:) får hoppas att den gör några till med det nya filtret...

Men hur har det varit o se på stora hojar tewdie? man borde ju bli så sugen:D
 
Motorinfästning

Motorbultarna, går de rakt igenom eller hur ser de ut? Jag funderar på om det skulle gå att montera krashpuckar. :va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top