Cagiva Mito-tråden

såå nu har jag plockat av de jävla kåporna igen... vattnet som läcker kommer nog från en av bultarna i topplocket.. ska snart gå ut och kolla vidare på det:D

sedan har jag fortfarande ett problem... och det e varf den inte laddar:/ någon som har en idé`??
 
hur mycket effekt tror ni att min hoj har??
jag har mito 2000 evo:
-165cc polini
-arrow avgasrör
-boyesen
-mikuni 35mm
-pipercross
-cts ibruk

jag har nyss köpt den och får börja köra 21.9 :)

Lite mindre än vad jag har. Eftersom du har ett arrow rör.. Och hur kan du ha en evo, när dom slutade tillverkas 1999?

@ qwertyuiopå, Ja, det passar. det är ju samma motor.
 
3175965 vattenproblemet löst ;) nu e det bara att den inte laddar... några tips vad jag ska kolla?
Ja, kolla så att relät som sköter starten släpper igenom ström. Var precis ute och kollade varför min start har fuckat sig hela sommaren, och det beror på det relät. Tyvärr kunde inte gubben jag pratade med på Biscaya fatta det. :mad:

Ingen som har ett sånt liggande? :rolleyes:

Förresten är ännu en hoj avbetad. :tuttar Så jävla najs, enda problemet är priset...
http://www.blocket.se/vi/13264860.htm?ca=23_5_s
 
Ja, kolla så att relät som sköter starten släpper igenom ström. Var precis ute och kollade varför min start har fuckat sig hela sommaren, och det beror på det relät. Tyvärr kunde inte gubben jag pratade med på Biscaya fatta det. :mad:

Ingen som har ett sånt liggande? :rolleyes:

Förresten är ännu en hoj avbetad. :tuttar Så jävla najs, enda problemet är priset...
http://www.blocket.se/vi/13264860.htm?ca=23_5_s

fattar inte heller riktigt vilken du menar:D

och tror du det kan vara den som gör att mitt batterie inte laddas upp??:O
 
vad sklle jag borda ha ha för rör då??
tomt orginalrör??

vad har du?? :D

Inte för att jag så mkt om mito, men ett tomt orginalrör skulle nog vara bättre än ett arrow rör, eller ännu bättre ett avstämt avgassystem.

Härnborg kör med katalysator, han tänker på miljön. :tungan
 
Arrow är bättre än original (eller ja, beror på prioriteringar, arrow ger mer max effekt, men original får effekten lägre ned i varvtalen) båda är dock gjorda för 125cc, och är inte helt bra för 165cc, själv har jag alldrig stt et rör skapt för polini 165, så risken fins att det måste special tillverkas. (att inte polini gör ett rör avstämt för sin 165 cylinder kan man ju tycka att är lite klurigt)
 
Arrow är bättre än original (eller ja, beror på prioriteringar, arrow ger mer max effekt, men original får effekten lägre ned i varvtalen) båda är dock gjorda för 125cc, och är inte helt bra för 165cc, själv har jag alldrig stt et rör skapt för polini 165, så risken fins att det måste special tillverkas. (att inte polini gör ett rör avstämt för sin 165 cylinder kan man ju tycka att är lite klurigt)

Precis, Det är jävligt skumt att dom inte har gjort det.
Avstämt skulle vara det bästa helt klart. Sen är det oftast billigare att bygga ett avstämt än att köpa t.ex. ett arrow.


Som aelm. sa, jag kör med katalysator i mitt rör. Nej, jag tänker inte på miljön :tungan, Det är bara det att jag inte orkar bestycka om förgasaren, för annars hade jag kapat upp röret, dragit ut katt-jäveln, svetsat igen det och dragit på annat filter. Men somsagt, jag har tröttnat ganska hårt på förgasarinställningar.
 
Ja jag vet att detta har tagits upp i tråden tidigare och mina "vartsitterstrypningen" frågor börjar bli tjatiga. Men nu då, en gång för alla:

Den gummisaken som ligger inne i reedventilhuset (bilder på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=144324&page=59) är det en strypning eller ett stöd för reedventilerna? Har nämligen inte hittat minsta antydan till strypning på min mito förutom just den..:va

och snälla, svara bara om du vet :rolleyes:
 
Back
Top