Cagiva Mito-tråden

2951812 Jepp, och jag gjorde det igen idag, fast nu tog det bara 2h och 20min!! :tummenupp
Jag orkade ju inte beställa nya packningar efter att jag hade plockat ner den då, och jag får väl skylla mig själv, för jag hade en stor pöl under miton, det var kylarvatten :gnissla.
Så nu ska jag byta packningar, sen ska den ihop igen

Jaså? Skicka bild förfan :tungan

Jo, där har du rätt. Just den motorn är min brorsas, jag håller på att polera blocket och kåporna på den. Men jag har fått in många jobb från moppebögarna
Ryktet går fortfarande i stan om att jag vet mycket om trimning, det startade ju på moppetiden. Som mest har jag haft 800kr/h en gång :tummenupp

Btw, Jag har 310 munstycke i min förgasare :yoparty
Ja jävlar, första gången jag gjorde det tog det evigheter, var livrädd att pajja kåporna. :hihi Ajaj. :( Har ingen bra bild, men skickar med ett litet mög. Du och jag får nog ha kurs i att förminska bilder, det blir bara skit av det hela. :3freak

Hoppas brorsan betalar. ;) Jävlar, 800 kr/h är grymt bra. :skrämd Har du klarat dig utan missöde? Har kommit fram till att moppetöntarna inte blir glade om skiten skär direkt. :hihi

Jo. :rock
 

Bifogat

  • Komp.JPG
    Komp.JPG
    46.1 KB · Visningar: 76
Ja jävlar, första gången jag gjorde det tog det evigheter, var livrädd att pajja kåporna. :hihi Ajaj. :( Har ingen bra bild, men skickar med ett litet mög. Du och jag får nog ha kurs i att förminska bilder, det blir bara skit av det hela. :3freak

Hoppas brorsan betalar. ;) Jävlar, 800 kr/h är grymt bra. :skrämd Har du klarat dig utan missöde? Har kommit fram till att moppetöntarna inte blir glade om skiten skär direkt. :hihi

Jo. :rock

hehe, jadu. Jag har bara paint på min dator. PS ligger på farsans :)

Nja, han betalar genom att jag får leka av mig på hans moppe ibland :hihi
Jag har klarat mig hittils. Men jag säger innan jag gör nåt att jag inte tar ansvar för om skiten pajjar direkt, dom ba: "okej, det är lungt fan.." typ. :tungan

DEN ÖPPNAR RUNT 8000,DOCK EJ HELT!
SNARARE HALVVÄGS (MELLAN PILARNA)...

Hur vet du det? har du kört utan kåpor och kollat på hjulet vid porten eller?

Det du kan göra är att plocka av toppen och köra kolven i botten och sen trycka upp avgasporten för att se om den går ända upp, gör den det då, men inte när du kör, så byt CDI och solenoiden till avgasporten.
Och snälla, stäng av caps lock?



Ajustja, såg det här när jag kollade igenom tråden:

Vet du tjockleken på packningen mellan cylinder-motorblock? Dom på Biscaya visste inte säkert så jag kör på 0,6mm. :)

Jag mätte mina igår och jag har 1,3mm.
 
Last edited:
2952872 hehe, jadu. Jag har bara paint på min dator. PS ligger på farsans :)

Nja, han betalar genom att jag får leka av mig på hans moppe ibland :hihi
Jag har klarat mig hittils. Men jag säger innan jag gör nåt att jag inte tar ansvar för om skiten pajjar direkt, dom ba: "okej, det är lungt fan.." typ. :tungan



Hur vet du det? har du kört utan kåpor och kollat på hjulet vid porten eller?

Det du kan göra är att plocka av toppen och köra kolven i botten och sen trycka upp avgasporten för att se om den går ända upp, gör den det då, men inte när du kör, så byt CDI och solenoiden till avgasporten.
Och snälla, stäng av caps lock?



Ajustja, såg det här när jag kollade igenom tråden:


Jag mätte mina igår och jag har 1,3mm.
Jag har inte PS alls. :(

Jaja, ok. :hihi

Jävlar, 1,3mm. :skrämd Finns ju skillnader. :hihi Förresten brukar du använda momentnyckel när du spänner topp, cylle etc? Själv kör man på ringnyckel och känsla. :hihi
 
hehe, jadu. Jag har bara paint på min dator. PS ligger på farsans :)

Nja, han betalar genom att jag får leka av mig på hans moppe ibland :hihi
Jag har klarat mig hittils. Men jag säger innan jag gör nåt att jag inte tar ansvar för om skiten pajjar direkt, dom ba: "okej, det är lungt fan.." typ. :tungan



Hur vet du det? har du kört utan kåpor och kollat på hjulet vid porten eller?

Det du kan göra är att plocka av toppen och köra kolven i botten och sen trycka upp avgasporten för att se om den går ända upp, gör den det då, men inte när du kör, så byt CDI och solenoiden till avgasporten.
Och snälla, stäng av caps lock?



Ajustja, såg det här när jag kollade igenom tråden:


Jag mätte mina igår och jag har 1,3mm.


Ok...Caps lock-av...
Nä,har bara gasat upp när jag står still och ser att den öppnar så mycket.
Men det kanske inte fungerar så??
Var beställer box och solenoid om det skulle behövas?
 
Jag har inte PS alls. :(

Jaja, ok. :hihi

Jävlar, 1,3mm. :skrämd Finns ju skillnader. :hihi Förresten brukar du använda momentnyckel när du spänner topp, cylle etc? Själv kör man på ringnyckel och känsla. :hihi

Jodu, det är ganska mycket, jag skulle kunna komp-höja ganska rejält (ja, jag vet att port-timingen blir fel då) :hihi

Nepp, känsla här med ;)

Ok...Caps lock-av...
Nä,har bara gasat upp när jag står still och ser att den öppnar så mycket.
Men det kanske inte fungerar så??
Var beställer box och solenoid om det skulle behövas?

Tack.
Jag tror att du måste köra för att se om den öppnar fullt. För om du varvar utan växel så är det ju ingen belastning, och då behöver motorn inte all kraft, så då öppnar den inte fullt.
Det beställer du på www.biscaya.com

Just my 5 cents..
 
Last edited:
Nu måste jag bara dela med mig av min sorg. jag köpte lite växelåds olja idag, när jag slutade tidigt (10:40, = lagom tid). och passade på att ta lite 2T när jag ändå var på farten, när jag kom hem skulle jag fylla på tvåtakts oljan, och vilken tar man?! jo, jag fyllde 2T tanken med 4T som skulle i växellådan:huvet. som tur var roddade jag lite och när jag skulle ta trasan såg jag 2T dunken, känslan var ju underbar, vad gör den där? tittar på dunken man just tömde, "10w40 4T".:6surkart Helvete. då var det ju bara att plocka av kåpor och drenera 2T tanken, och den oljan rann ju inte säskilt fort, 2 timmar tog det. :gnissla

Det är fan inte lätt när man e blåst.
 
Nu måste jag bara dela med mig av min sorg. jag köpte lite växelåds olja idag, när jag slutade tidigt (10:40, = lagom tid). och passade på att ta lite 2T när jag ändå var på farten, när jag kom hem skulle jag fylla på tvåtakts oljan, och vilken tar man?! jo, jag fyllde 2T tanken med 4T som skulle i växellådan:huvet. som tur var roddade jag lite och när jag skulle ta trasan såg jag 2T dunken, känslan var ju underbar, vad gör den där? tittar på dunken man just tömde, "10w40 4T".:6surkart Helvete. då var det ju bara att plocka av kåpor och drenera 2T tanken, och den oljan rann ju inte säskilt fort, 2 timmar tog det. :gnissla

Det är fan inte lätt när man e blåst.

Låter inte kul.. Jag vet hur det är, jag har tömt den tanken 3ggr. Och 2 av dom gångerna var i förra veckan och igår :gnissla
Testa att blåsa ner i tanken, det går sjukt mycket fortare då :tummenupp
 
2953003 Jodu, det är ganska mycket, jag skulle kunna komp-höja ganska rejält (ja, jag vet att port-timingen blir fel då) :hihi

Nepp, känsla här med ;)



Tack.
Jag tror att du måste köra för att se om den öppnar fullt. För om du varvar utan växel så är det ju ingen belastning, och då behöver motorn inte all kraft, så då öppnar den inte fullt.
Det beställer du på www.biscaya.com

Just my 5 cents..
Bra, sånna finesser är lite ghey! :hihi

Fan asså, hjälp mig. Min startknapp glappar idiot, tar precis när den känner för. :huvet Har emr eller mindre konstaterat att det är glapp i knappen, eftersom jag kollat alla andra kablar, men en dag funkade inte ens larmet som är kopplat mer eller mindre direkt på kabeln till startmotorn. :va

2952995 Ok...Caps lock-av...
Nä,har bara gasat upp när jag står still och ser att den öppnar så mycket.
Men det kanske inte fungerar så??
Var beställer box och solenoid om det skulle behövas?
Har du kollat luftboxen? Jag hade som sagt en strypning där...

2953089 Låter inte kul.. Jag vet hur det är, jag har tömt den tanken 3ggr. Och 2 av dom gångerna var i förra veckan och igår :gnissla
Testa att blåsa ner i tanken, det går sjukt mycket fortare då :tummenupp
Ni har inte tänkt på att vända tanken upp och ner va? Går sjukt snabbt då. ;) Däremot tar det en mindre evighet att filtrera allt kylarvatten som ska i sin tank genom ett kaffe-filter. :3freak
 
Last edited:
Bra, sånna finesser är lite ghey! :hihi

Fan asså, hjälp mig. Min startknapp glappar idiot, tar precis när den känner för. :huvet Har emr eller mindre konstaterat att det är glapp i knappen, eftersom jag kollat alla andra kablar, men en dag funkade inte ens larmet som är kopplat mer eller mindre direkt på kabeln till startmotorn. :va


Har du kollat luftboxen? Jag hade som sagt en strypning där...


Ni har inte tänkt på att vända tanken upp och ner va? Går sjukt snabbt då. ;) Däremot tar det en mindre evighet att filtrera allt kylarvatten som ska i sin tank genom ett kaffe-filter. :3freak

Jadu, plocka isär konsolen uppe vid styret och kolla kablarna där.

Justfan, det kan man ju göra :tungan
Det behöver du inte göra, gör inget om det är lite skit i vattnet :tummenupp
 
2953183 Jadu, plocka isär konsolen uppe vid styret och kolla kablarna där.

Justfan, det kan man ju göra :tungan
Det behöver du inte göra, gör inget om det är lite skit i vattnet :tummenupp
Ja, får göra det när jag orkar. :)

Jupp, funkar perfa. :tummenupp
Jo, vet det. Dessutom hade jag använt en ren spann och haft lock på det. :dummer Tänk om...
 
Låter inte kul.. Jag vet hur det är, jag har tömt den tanken 3ggr. Och 2 av dom gångerna var i förra veckan och igår :gnissla
Testa att blåsa ner i tanken, det går sjukt mycket fortare då :tummenupp

Det gick ju inte fortare med växelådsoljan heller, den är liksom lite trögare.



Fan asså, hjälp mig. Min startknapp glappar idiot, tar precis när den känner för. :huvet Har emr eller mindre konstaterat att det är glapp i knappen, eftersom jag kollat alla andra kablar, men en dag funkade inte ens larmet som är kopplat mer eller mindre direkt på kabeln till startmotorn. :va

har du kollat polerna på batteriet? plus polen på mitt var lite lös när jag köpte den, det hela bettede sig lite udda då. funka lite när de ville, och mätarna studsade tokiga :hoppa
 
Last edited:
2953561 Så gör jag bara med bensinen :)
Men det är ju aldrig fel att göra så.
Brukar du tömma den på benza? :va
Näfan, när jag nu hade lagt en hel vinter på henne kunde jag kosta på mig dom minuterna. :hihi

2953835 Det gick ju inte fortare med växelådsoljan heller, den är liksom lite trögare.



har du kollat polerna på batteriet? plus polen på mitt var lite lös när jag köpte den, det hela bettede sig lite udda då. funka lite när de ville, och mätarna studsade tokiga :hoppa
Japp de är spända ordentligt, och all övrig el funkar perfekt. :va
 
Last edited:
2954100 Jag gjorde det inför vintern. Jag hade ju tanken inne på mitt rum, inte så mysigt om det luktar bensin då. :rolleyes:

Ja, vafan, varför inte? :tungan
Jaha. :) Jag hade hela rummet fullt med kåpor som skulle vaxas i vintras, allt utom tanken. Gissa om mamma inte gillade det... Dock inte så kostigt med tanke på att jag hade 30 kvm garage bara åt hojen. :hihi

Eller hur! :tummenupp
 
hur kan man se om ett batteri genererar... för mitt batteri har en tedans att ladda ur sig väldigt fort.. så antligen genererar den inte eller så e batteriet kasst^^
 
2954321 hur kan man se om ett batteri genererar... för mitt batteri har en tedans att ladda ur sig väldigt fort.. så antligen genererar den inte eller så e batteriet kasst^^
Kör du bara kortare stäckor och inte så ofta? Isåfall kan ett nytt göra susen, min verkade ladda dåligt innan, men med nytt batteri så funkar det (iaf än...) :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top