Cagiva Mito, Honda NSR, Aprilia RS

Status
Ej öppen för fler svar.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
^XceeD^ skrev:
att snacka utan att veta håller inte heller...Cagiva ägde Ducati ett tag och tillverkade även den första motorn som sattes i ramen på Ducati 916. Det är EXAKT samma bromsok och skiva på Ducati 748, 916, 996 osv. som på Miton ett fyrkolvsok och en 320mm flytande skiva, den enda skillnaden är att ducati använder sej av 2 st och miton av en...förresten, du ser absolut ingen likhet mellan Cagiva Mito och Ducati 916?? eller?


nu är du väll ochså litte fel utte ? :va hadde för mig att cagiva var eggna för någgra år sedan men gick i konkurs och köptes då upp av ducati ? :rofl
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
The Nameless skrev:
nu är du väll ochså litte fel utte ? :va hadde för mig att cagiva var eggna för någgra år sedan men gick i konkurs och köptes då upp av ducati ? :rofl
Nej, 1 maj 1985 köptes Ducati upp av Cagiva. Men jag tror iof fortfarande inte att det är exakt samma bromsok på Miton som på Ducatin 916....
 

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
The Nameless skrev:
nu är du väll ochså litte fel utte ? :va hadde för mig att cagiva var eggna för någgra år sedan men gick i konkurs och köptes då upp av ducati ? :rofl

läs nedanstående :blah

förresten, Cagiva har INGEN ägare för tillfället, det har varit mycke bråk om vem som ska köpa upp dom osv. osv.

Snubbben skrev:
Nej, 1 maj 1985 köptes Ducati upp av Cagiva. Men jag tror iof fortfarande inte att det är exakt samma bromsok på Miton som på Ducatin 916....


jag är nästan (obeservera NÄSTAN) säker på att på att Ducati 916 och Cagiva Mito har samma ok och skiva
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Exakt dessa tre är jag inne på att köpa, jag har hört och nu även läst att det är en hel del strul med rs, kan någon ge mig mer info än bara "RAS JÄVLA IDIOT, DEN RASAR ALLTID FÖR DET ÄR APRILIA"

vill helst inte köpa någon båge som har plastdrev i motorn liksom, vill ha nått som tåls att köras med och även kunna vara stolt över utan att behöva slänga ut dom där 10k på renovering... :Bugar :7peta
 

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
Fuzzman skrev:
Exakt dessa tre är jag inne på att köpa, jag har hört och nu även läst att det är en hel del strul med rs, kan någon ge mig mer info än bara "RAS JÄVLA IDIOT, DEN RASAR ALLTID FÖR DET ÄR APRILIA"

vill helst inte köpa någon båge som har plastdrev i motorn liksom, vill ha nått som tåls att köras med och även kunna vara stolt över utan att behöva slänga ut dom där 10k på renovering... :Bugar :7peta


då ska du inte ha mito heller...punkt...e trött på min, bara problem
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
tror min rs tar det mesta inom 125 i bromsväg, rs250 delar dårå :rolleyes:


men alvarligt grabbar, vart är moderatorerna, finns många trådar som denna.
och ja fasen använd SÖK funktionen.
Sendan så är det så att folk med rs och mito kommer aldrig att dra jämt, kommer alltid finnas något att klanka ner på vara avundsjuk på osv....
så varför inte bara lägga ner.

helt ärligt tycker jag att tråden skulle stängts för länge sen då det finns en mycket kär funktion som heter SÖK....

men men

att man hör oftare att en rs skär beror nog mest på att det finns fler rullandes rs:ar än mitos, sedan är det ju som alltid näms hur man tar hand om och vårdar hojjen.

som nu inför vintern, TÖM oljor osv. annars kommer ni nästan garanterat att få problem till våren och vi kommer få se många fler "hojen har skurit" trådar.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Honda är inte att tänka på.. NSR är föråldrad och CBR är touring(kan iof vara en skön och lugn gathoj)
Miton tycker jag är snyggast..
Aprilian ägde jag i två år och tävlade en sesong med, underbart chassi! Min kördes så klart hårdare än vanliga men (dum som jag var) så servades den inte mer för det.. höll trotts det utan problem!
Jag tror dessutom jag kom upp i ett tiotal krasher med min, flertalet i över 100km/h.. kostade aldrig mer än några hundralappar att laga.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
shoik skrev:
tror min rs tar det mesta inom 125 i bromsväg, rs250 delar dårå :rolleyes:


men alvarligt grabbar, vart är moderatorerna, finns många trådar som denna.
och ja fasen använd SÖK funktionen.
Sendan så är det så att folk med rs och mito kommer aldrig att dra jämt, kommer alltid finnas något att klanka ner på vara avundsjuk på osv....
så varför inte bara lägga ner.

helt ärligt tycker jag att tråden skulle stängts för länge sen då det finns en mycket kär funktion som heter SÖK....

men men

att man hör oftare att en rs skär beror nog mest på att det finns fler rullandes rs:ar än mitos, sedan är det ju som alltid näms hur man tar hand om och vårdar hojjen.

som nu inför vintern, TÖM oljor osv. annars kommer ni nästan garanterat att få problem till våren och vi kommer få se många fler "hojen har skurit" trådar.


Word! :fakta
 

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Almvik (Västervik)
Hoj
Hojlös för tillfället!
Finns det ingen som är intresserade av RGF längre lr? Har försökt å få bort min ett bra tag nu men finns ingen intresserad... Är det bara RS, NSR, å Mito nu lr?
Fast å andra sidan vill man ju inte skiljas så.. :rolleyes:

NEee men enligt min mening så e Miton snyggare än RS.en men vilken som håller bäst m,m vet jag ej.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
LOV2XLR8 skrev:
Finns det ingen som är intresserade av RGF längre lr? Har försökt å få bort min ett bra tag nu men finns ingen intresserad... Är det bara RS, NSR, å Mito nu lr?
Fast å andra sidan vill man ju inte skiljas så.. :rolleyes:

NEee men enligt min mening så e Miton snyggare än RS.en men vilken som håller bäst m,m vet jag ej.

Persoligen tycker jag rgf:en e ballare,orginelare å bättre än nsr.
 

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
c",) Timrå
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
Alex.J skrev:
Okej då förstår jag din poäng men enligt dig lät det som den är den bästa i hela världen. Men nu är den saken ur världen så vi lägger ner denna disk :)



GIVETVIS en prilla rs 125 -05 din kratta !!! .. trodde du att du skulle dra en prilla me en gräsklippare ??/ Tompen ;D :kocko
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Ja, men de är på väg åt det hållet. Annars är det något fel på dem liksom.

Men det är ju liksom helt förståeligt med deras extrema effektuttag till skillnad från din fjantiga TZR :rolleyes:
 

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Men det är ju liksom helt förståeligt med deras extrema effektuttag till skillnad från din fjantiga TZR :rolleyes:
Som jag råkar få köra, får ju köra alla motorcyklar med 125cc, medans du bara får köra moppe.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Som jag råkar få köra, får ju köra alla motorcyklar med 125cc, medans du bara får köra moppe.

Kom med något annat då någon gång :huvet

EDIT: Ingen fantasi :kocko :rolleyes:
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top