Cagiva Mito, Honda NSR, Aprilia RS

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Alex.J skrev:
Okej då förstår jag din poäng men enligt dig lät det som den är den bästa i hela världen. Men nu är den saken ur världen så vi lägger ner denna disk :)

Bra att du förstod :tummenupp

håller med
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Tzr91 skrev:
Jadu. Miton tar rsen lätt i snygghet, fast det är ju olika från person. Miton låter mycket mer än rsen. Jag tror att rsen håller lite sämre än miton. Delarna kostar ungefär lika mkt. Det tar ca 2-4v att få hem reservdelar till rs och mito (Tex från geiwiz). Dem har ungefär lika mycket power. Miton har bättre bromsar. Det är vad jag har att säga som äger båda två. MVH :banana

mm, låt höra nu vad som är fördelen med rs. :rofl Nu tog du bara fördelarna med miton, men på msn lät det som rsen var solklar vinnare bara att miton var "snyggare" och hade något bättre bromsar :tungan

btw, har du sålt rsen än? :confused:
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Ja nu är det dags att sälja AEE :)
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Rsen har bättre körställning än miton.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Köp nsr! dom skär i alla fall inte som rs =)

Nä men köp mito, de är fina och snabba.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Här får du lite bilder på RS -02 o Mito -00 från garaget. MVH /Chrille
 

Bifogat

  • PICT3031.JPG
    PICT3031.JPG
    42.6 KB · Visningar: 68
  • PICT3032.JPG
    PICT3032.JPG
    36.4 KB · Visningar: 67
  • PICT3033.JPG
    PICT3033.JPG
    37.6 KB · Visningar: 54
  • PICT3034.JPG
    PICT3034.JPG
    39.2 KB · Visningar: 65
  • PICT3035.JPG
    PICT3035.JPG
    42 KB · Visningar: 83
  • PICT3036.JPG
    PICT3036.JPG
    30.8 KB · Visningar: 62

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Bestämt dig för vilken hoj du ska köpa? MVH
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Jag skulle nog ha köpt en Cagivo Mito -97 med 7-växlar men enligt en av mina polare så har Aprilia RS en massa el fel och annat vävelskap så jag skulle nog tänka lite innan jag köpte en sådan.
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
AlexJ in da house:
Miton har exakt samma bromsar som Ducati 916= Brembo bak som fram

Men nu är du väl ute och cyklar lite!?!??!

Brembo är ett företag som tillverkar bromsar, det sitter Brembo bromsok på Miton men det sitter även bromsok från Brembo på Audi S4, Ducati, Aprilia SR 50 mopped och mängder av andra fordon, dock så tror jag inte att Ducati 916 & Cagiva Mito har samma bromsok lika lite som det sitter samma ok på Miton som Porsche GT3, som även den har Brembo....

Däremot så är det samma diameter, bultmönster, "dish" och tjocklek på skivan fram på Mito & Ducati 916, dessa mått är även samma på Aprilia RS125, Aprilia RSV 1000, Aprilia Tuono, Benelli Tornado, Ducati 748 och många av dom Italienska sporthojarna, däremot är jag väldigt säker på att det är ganska olika kvalite på material och bearbetning på skivorna som sitter standrad på en Mito och en Ducce. Braking har både vanliga runda & Wave skivor som passar alla dessa hojar och då kan man få "samma" skiva som en Ducce på en Mito eller RS125.....

DP says: Att jämföra äpplen & apelsiner håller inte......
 

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
DP skrev:
AlexJ in da house:
Miton har exakt samma bromsar som Ducati 916= Brembo bak som fram

Men nu är du väl ute och cyklar lite!?!??!

Brembo är ett företag som tillverkar bromsar, det sitter Brembo bromsok på Miton men det sitter även bromsok från Brembo på Audi S4, Ducati, Aprilia SR 50 mopped och mängder av andra fordon, dock så tror jag inte att Ducati 916 & Cagiva Mito har samma bromsok lika lite som det sitter samma ok på Miton som Porsche GT3, som även den har Brembo....

Däremot så är det samma diameter, bultmönster, "dish" och tjocklek på skivan fram på Mito & Ducati 916, dessa mått är även samma på Aprilia RS125, Aprilia RSV 1000, Aprilia Tuono, Benelli Tornado, Ducati 748 och många av dom Italienska sporthojarna, däremot är jag väldigt säker på att det är ganska olika kvalite på material och bearbetning på skivorna som sitter standrad på en Mito och en Ducce. Braking har både vanliga runda & Wave skivor som passar alla dessa hojar och då kan man få "samma" skiva som en Ducce på en Mito eller RS125.....

DP says: Att jämföra äpplen & apelsiner håller inte......



att snacka utan att veta håller inte heller...Cagiva ägde Ducati ett tag och tillverkade även den första motorn som sattes i ramen på Ducati 916. Det är EXAKT samma bromsok och skiva på Ducati 748, 916, 996 osv. som på Miton ett fyrkolvsok och en 320mm flytande skiva, den enda skillnaden är att ducati använder sej av 2 st och miton av en...förresten, du ser absolut ingen likhet mellan Cagiva Mito och Ducati 916?? eller?
 

LudiX

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
göteborg :D
Hoj
ingen
det sägs att om man drar pluggen i mito så gör den 200km/h... vet inte om det är sant. Det är bara vad jag har hört!!
 

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
LudiX skrev:
det sägs att om man drar pluggen i mito så gör den 200km/h... vet inte om det är sant. Det är bara vad jag har hört!!


har varit uppe i 195 me min mito (mätarfart) skulle väl tippa att d e 175-185 ärliga km/h
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Med orginalavgas eller?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top