Cagiva Mito 125!

NSR_Martin skrev:
Låter för billigt tycker jag, en ny honda ligger på 60'... Husqvarnan är rätt ovanlig och jag tror inte den är billigare....
125cc Skulle jag nog aldrig få för mig tanken att köpa ny.... Tung MC därimot är helt okej, go känsla med nått helt nytt som ingen haft innan en själv.


öö, jag kolla på en sån förut.


Okej, kollade nu. 58 000kr kosta den. 05:a
 
hur stor skillnad är det på hur mycket en rs och en nsr varvar innan det blir stopp? man vill ju ha en som är varv villig så att man verkligen kan dra ut på växlarna vid omkörningar.. :D
 
hs01jowe skrev:
hur stor skillnad är det på hur mycket en rs och en nsr varvar innan det blir stopp? man vill ju ha en som är varv villig så att man verkligen kan dra ut på växlarna vid omkörningar.. :D

kan ju säga att en rs är ruggit varvillig!
nsr har jag ingen aning om, men för sjutton det är ju tvåtakt det ska varvas! ;)
 
CBR´n kan man slänga direkt om man vill ha minsta ös,sport,racing.

Det enda den är bra på är bensinförbrukningen som är väldigt låg.

Köp RS Prilla !
 
philsson skrev:
lätt att jag är. :D Den hojen äger ju. :yoparty


Japp, hade gärna haft en sån, om jag hade haft råd eller nåt.

Sen e det ju det med reservdelar till den nya, har för mig att dom var lite svåra att få tag i.

Men det e ju inte lönt att köpa en sån nu, fanns inga på blocket när jag köpte min förra o inte när jag köpte min andra, annars hade jag nog haft en sån. :)
 
Solid snake skrev:
Japp, hade gärna haft en sån, om jag hade haft råd eller nåt.

Sen e det ju det med reservdelar till den nya, har för mig att dom var lite svåra att få tag i.

Men det e ju inte lönt att köpa en sån nu, fanns inga på blocket när jag köpte min förra o inte när jag köpte min andra, annars hade jag nog haft en sån. :)
dom är väldigt sällsynta men fina är dom. med reservdelar borde inte vara så svårt.. mest dyrt antar jag.
 
spectre skrev:
Jepp, Yamaha Center har nog inga större problem att få fram delar.

Men det är nog kinkigare på andra ställen, addemoto etc.
precis.. originaldelar finns alltid till nyare hojar. inte som till min gamla skrutt som inte ens honda själva har delarna. :D
Men original är alltid dyrast!. :huvet
 
hs01jowe skrev:
hur stor skillnad är det på hur mycket en rs och en nsr varvar innan det blir stopp? man vill ju ha en som är varv villig så att man verkligen kan dra ut på växlarna vid omkörningar.. :D
Varvvillighet har inte så mycket med att dra ut på växlarna o göra... Min WR är ruskigt högvarvig o varvvillig, men den får man växla som en idiot på med... Enduro så jämförelsen haltar lite, men ändå.

Dra ut på växlarna så ska man ju ha en "icke tätstegad" (vad heter det?) växellåda och ett brett effektregister, typ....En vild gissning utan nån som helst grund är att NSRen har bredare register, bättre botten, men RSen har bättre topp. Bara vad jag tror, har ingen somhelst grund för det, nån som vet?
 
mito ska d va ;)
 
sure! bara o plinga!
 
^XceeD^ skrev:
sure! bara o plinga!


Okaj, jag ska på "fest" snart idag, hmm, undrar hur kul det blir. :rolleyes:

Höll på att slå ihjäl mig nyss när jag skulle in i garaget, fan is över hela marken. :4skrika
 
haha, gött ;)..jag ska dra o åka skidor imorron...wiiiie
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top