Cagiva Mito 125!

Hehe sant sant :)

Aja jag får se vad det blir ;)

TROR det blir en RS men e inte säker hehe :tummenupp


Shoik hmm kanske e sugen på din då ? ;)
 
Last edited:
Det är Nordiaimport i Ödåkra som precis har börjat att importera Cagiva till Sverige och Miton finns som -05:a .
 
yepp i know..

vet du vad den kmr att liga på i pris ?

har du sett den Motarden med "husqvarna eller ch-Racing" som dom tydligen med ska sälja 125cc.. hörde att den var 4-takt luftkyld ? isf vet du om den går bra tvivlar på det men :P

mvh anders
 
125zor skrev:
yepp i know..

vet du vad den kmr att liga på i pris ?

har du sett den Motarden med "husqvarna eller ch-Racing" som dom tydligen med ska sälja 125cc.. hörde att den var 4-takt luftkyld ? isf vet du om den går bra tvivlar på det men :P

mvh anders


Klart den går bra det är ju en ny hoj
Men du menar såklart om den går fort? Nej
 
Tjo..

nä inte om den går så fort ..

men om den gär bättre än CBR125R i vridmoment och acceleration typ :P

för annars e den ju inget o ha :P
 
NSR_Martin skrev:
Ingen har väll egentligen sagt att den har över 30 hk på bakhjulet heller...?
Den har inte 28 hk på bakhjulet, o andra sidan har inte en RS 34 hk på bakan heller, varför blev folk så intresserade av hk på bakan nu..? Tillverkarna uppger effekten på vevaxlen, varför inte gå efter det då? Jaja, skitsamma...

Kanske skrev lite lustigt, vad jag menar är att om han bara ser till effekten behöver han ju inte fundera, då kan han ta en RS direkt istället, den är vassast :tummenupp Tänker han på andra saker med är det värt att kolla in modellerna närmare... Det står väll mellan RS, mito och NSR om man ska ha lite nyare hojar....


RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
 
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
Mycket sant.. Vad jag vet så är NS ens effekt på 25hk uppmätt på bakhjulet. För mig det är det på "alla" äldre hojar.
 
NSR's from 1988 - 2004 all have the same engine. All 24bhp @ the rear wheel.
--------------------------------------------------------------------

my dear sir , you are wrong , dipense on the country . the real power restricted is 15 bhp , with standart de-restriction 24 bhp , with race exhaust 28 bhp , with rc valves & reed tunning 30 bhp , with cylinder extended diagram & forged piston 34 bhp . the real power on the back wheel is about 4-5 bhp less . and you can also reach 36-37 with a programmable CDI unit.

---------------------------------------------------------------------

Undra om man ska tro på det? :3freak
 
H4 skrev:
NSR's from 1988 - 2004 all have the same engine. All 24bhp @ the rear wheel.
--------------------------------------------------------------------

my dear sir , you are wrong , dipense on the country . the real power restricted is 15 bhp , with standart de-restriction 24 bhp , with race exhaust 28 bhp , with rc valves & reed tunning 30 bhp , with cylinder extended diagram & forged piston 34 bhp . the real power on the back wheel is about 4-5 bhp less . and you can also reach 36-37 with a programmable CDI unit.

---------------------------------------------------------------------

Undra om man ska tro på det? :3freak
Låter något för starkt. :3freak
 
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.
Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?

Men i det här fallet är det ointressant för ingen vet bakhjulseffekten på båda hojarna, utan bara vad tillverkarna uppgett, så varför börja tjabbla om bakhjulshästar?
 
NSR_Martin skrev:
Självklart är bakhjulshästar det med intressant i normala fall, tror du jag är dum?

Men i det här fallet är det ointressant för ingen vet bakhjulseffekten på båda hojarna, utan bara vad tillverkarna uppgett, så varför börja tjabbla om bakhjulshästar?

mmm, men det är ju fortfarande så att man får ta den effekt tillverkarna uppger med en stor nypa salt.....
o därför bhk mycket mer intresant för att dem stämmer...
 
shoik skrev:
mmm, men det är ju fortfarande så att man får ta den effekt tillverkarna uppger med en stor nypa salt.....
o därför bhk mycket mer intresant för att dem stämmer...
Självklart, man får hoppas att alla avrundar ungefär lika mycket uppåt :D
 
shoik skrev:
RS har ca. 25hk+- på bakhjulet från fabriken...

ok varför det är intresant med bakhjuls hästar...
Jo för att det är den egentliga effekten som är den intresanta, det är inte intresant vad du har på vevaxeln igentligen då du kanske har en grymmt stor effektförlust till drivhjulen. :fakta
o det skilljer sig ju mellan fordon till fordon...
hoj har jag för mig har en effektförlust på ca. 13% om jag inte missminner mig.


http://www.rsbikers.com/dynorun/dynorun.gif :rofl
 
Last edited:
Miton kommer att kosta 49900kr om jag inte minns fel.
Ang motarden så såg jag den inte där var bara inne lite snabbt iallafall samma motor som i Derbis 4-takt motard som kommer från Yamaha = 14 hk.
 
Jösse skrev:
Miton kommer att kosta 49900kr om jag inte minns fel.
Ang motarden så såg jag den inte där var bara inne lite snabbt iallafall samma motor som i Derbis 4-takt motard som kommer från Yamaha = 14 hk.
Tjena.. :3freak Rädda mig.. en sån dyr hoj kan man ju bara inte köpa som 125a :..
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top