Cagiva Mito 125 -98:a Funderingar..!

AndersJohansson skrev:
Tja. Jo jag är också med på att en Mito går snabbare. Dock har jag aldrig kört en.


En annan sak kan vara att den inte orkar varva ur när den e strypt.
 
RS "Alex" skrev:
jag måste ha hört mycket fel då för rs 125 sägs göra 165 orginal enligt mätaren och det motsvarede väll typ 155 ..... jag kanske är å dansar nu men rs ska väll ändå vara snabbare än mito???? 190 kan du ju suga dig i ballen för
Va nån tidning (tror det var bike, inte säker dock...) som testade toppfarten på RS125, och då gjorde den 170 riktiga!
 
KalleNorton skrev:
Va nån tidning (tror det var bike, inte säker dock...) som testade toppfarten på RS125, och då gjorde den 170 riktiga!


alla säger ju olika egemtligen om jag skulle säga min gjorde 165 så blir man påhoppad av 100 pers som säger mätaren visare fel ju fortare man kör...

det kan ju ha med avgassystem och portning att göra större förgasare gör också att man kan få mer hästar i slutet av varvtalet.....

jag har en ring jag kan lägga i mit avgassystem om jag vill ha mer att ge på rakan... :D

instruktion till mitt avgassytem:)

Angående medföljande ring (bushing) som skall sitta där pipans sista kon slutar och stingern börjar.

Montering:

Sätt i ringen så den ligger mot stoppet. Skjut in stingern så den ligger mot ringen och dra åt låsbulten.

Vissa får bättre resultat utan ring. Eftersom du skall ha 154cc så bör du köra utan ring oavsett. Man vill undvika för högt tryck i pipan. Det ger värmeproblem. Man vill ha rätt tryck. En balans mellan effekt och andning. Du kan prova med ring försiktigt och samtidigt hålla koll på detonationer och temperatur. Resultatet effektmässigt kan bli sämre eller bättre. Man måste testa. Stiftet bör ge en bra indikation på hur det står till. Men, var noga med att köra utan ring till en början. Var även noga med att hålla rent från sot vid området slutkon/stinger. Reducering av arean och ökat tryck i pipan kan ge temp-problem. (förmodligen ett stort skäl till varför varannan 125-åkare har problem med motorhaverier)
 
hmm

Åker ju själv på en mito evo -99
o.. DEN går fort !! väldigt mycket fortare än många andras 125:or.
Ägde en Nsr innan o skilnaden är helt enorm... för fasten nsr:en var så kallat ostrypt gjorde den bara ca: 130..
Miton har nästan samma drag upp till 100km/h som mammas firestorm.
Sedan att de pajjar har me just de o göra. moppekillar som e vana att växla järnet för o impa på brudar axar ju sönder miton tillslut i sina stampiga växlingar o håller i gasen alldeles för länge.. tror ju hojjen ska sprängas innan de växlar igen...
Desutom är Cagiven helt suveränt snygg. Små detaljer som gör att det är synd att överstyla dem. man måste se en i värkligheten för att lägga märke till det.
 
Extremnatha skrev:
Åker ju själv på en mito evo -99
o.. DEN går fort !! väldigt mycket fortare än många andras 125:or.
Ägde en Nsr innan o skilnaden är helt enorm... för fasten nsr:en var så kallat ostrypt gjorde den bara ca: 130..
Miton har nästan samma drag upp till 100km/h som mammas firestorm.
Sedan att de pajjar har me just de o göra. moppekillar som e vana att växla järnet för o impa på brudar axar ju sönder miton tillslut i sina stampiga växlingar o håller i gasen alldeles för länge.. tror ju hojjen ska sprängas innan de växlar igen...
Desutom är Cagiven helt suveränt snygg. Små detaljer som gör att det är synd att överstyla dem. man måste se en i värkligheten för att lägga märke till det.

En mito behöver inte stylas, den är nog den snyggaste skapelsen inom 125 klassen.
 
Extremnatha skrev:
Åker ju själv på en mito evo -99
o.. DEN går fort !! väldigt mycket fortare än många andras 125:or.
Ägde en Nsr innan o skilnaden är helt enorm... för fasten nsr:en var så kallat ostrypt gjorde den bara ca: 130..
Miton har nästan samma drag upp till 100km/h som mammas firestorm.
Sedan att de pajjar har me just de o göra. moppekillar som e vana att växla järnet för o impa på brudar axar ju sönder miton tillslut i sina stampiga växlingar o håller i gasen alldeles för länge.. tror ju hojjen ska sprängas innan de växlar igen...
Desutom är Cagiven helt suveränt snygg. Små detaljer som gör att det är synd att överstyla dem. man måste se en i värkligheten för att lägga märke till det.


Jo men din kan inte ha varit särskillt ostrypt om den toppade 130. Duu hade en -00 va? Och eftersm ditt varvtalstopp satt på batteriet så var den såkallad slöing. DVS man måste köpa ny C´DI för att den ska gå fullt ut. :7peta
 
Extremnatha skrev:
Åker ju själv på en mito evo -99
o.. DEN går fort !! väldigt mycket fortare än många andras 125:or.
Ägde en Nsr innan o skilnaden är helt enorm... för fasten nsr:en var så kallat ostrypt gjorde den bara ca: 130..
Miton har nästan samma drag upp till 100km/h som mammas firestorm.
Sedan att de pajjar har me just de o göra. moppekillar som e vana att växla järnet för o impa på brudar axar ju sönder miton tillslut i sina stampiga växlingar o håller i gasen alldeles för länge.. tror ju hojjen ska sprängas innan de växlar igen...
Desutom är Cagiven helt suveränt snygg. Små detaljer som gör att det är synd att överstyla dem. man måste se en i värkligheten för att lägga märke till det.

vore ju roligt att träffa någon med en mito någon gång se hur en sån går också:)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top