Caferacers Göteborg ��

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Vem var du som körde en vit (med röd stripe) caféracer (Trajja?) imorse på Götaleden/Älvsborgsbron?

Redigt snygg, gött ljud. Såg dock kallt. ut. :gnissla
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vem var du som körde en vit (med röd stripe) caféracer (Trajja?) imorse på Götaleden/Älvsborgsbron? Redigt snygg, gött ljud. Såg dock kallt. ut. :gnissla
Inte jag. Hemma och förkyld. Men annars så hade det kunnat ha varit jag. :) Säsongen är inte slut förrän frosten kommer!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Caferacers Göteborg

Årets första cafétur är avklarad. En kylslagen men fin tur till Jönssons i Gottskär blev det!

ImageUploadedByTapatalk1362328464.800273.jpg
 
Last edited:

kleverboi

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki W650 2000, Ducati Monster 796 2012
Härligt! Hoppas på några plusgrader till innan jag gör premiär...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vad sägs om att göra en cafétur i morgon eftermiddag (måndag, annandag påsk)?

Ok, det är fortfarande lite svalt. Men solen skiner! :) Satt ute och fikade idag i lä och sol. Rätt ok, faktiskt.

EDIT: det blir en kortare tur idag 1april. Avgår från Påvelund kl 14.
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Hittade nyss rost i Ducatins cylindrar så nya kolvar och omborrning är kvar innan den rullar.
Guzzins halvkåpa är inte på plats än och min W650 har inte vant sig vid sina nya Dellorto förgasare.
Vintern har tyvärr varit alldeles för kort som vanligt.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det blev en fin tur idag i norra Halland och Sjuhärad! +8 och strålande sol gjorde att vi (jag, Sixty på sin Bonneville och kompisen Marc på en XT 660 Tenere) fixade 16 mil utan att bli särskilt nedkylda. Mycket kläder hade vi förstås...

Just "caféfaktorn" visade sig halvsvår att uppfylla. Kvarnen i Hyssna som vi hade som mål hade jättestängt. Nästa försök gjordes i Sätila, men det var också igenbommat p g a påskhelg. Grindsmossen i Tostared öppnar inte förrän 13 april. Så det fick bli "cafébesök" på Shell i Fjärås. Det funkade det med!

Så, nu är säsongen igång! :)
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Härligt att höra att ni börjat köra :)

Som några av er kanske vet så hade jag inbrott i mitt garage och blev av med div saker.
Duccen står nu på Biscaya för att bli komplett igen.
Så för tillfället är jag utan hoj.

Hoppas snart kunna sluta upp med alla hungriga vårsugna åkare :fyllisar
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Seså, ut och kör med er! :) Våren är här!
Rullade 22 mil idag. Besökte metropoler som Jonsered, Olofstorp, Marstrand (fika).
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Den 4 maj är det Rockers vs Mods i Oslo. Vi är några som tänkt åka dit. Planen är att bege sig norrut på fredag. Övernatta på vägen upp. Ta sig till Oslo under lördag fm. Stanna kvar på festen och övernatta lördag till söndag och sen bege sig hem. Alla Café Racers är välkomna. Det finns en klädkod som säger svart skinn eller jeans samt öppna hjälmar. Det är bara att höra av sig om man vill hänga på. Just nu är vi fyra som ska åka. Det kan eventuellt bli så att vi åker tidigt lördag morgon i stället för fredag.

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Låter kul! Får titta i kalendern och förhandla med familjen ;) Hur tänkte ni bo över i Oslo? (en av Europas dyraste städer...) Hotell? B&B/vandrarhem?

Bra tanke att starta redan fredag och övernatta en bit upp (du hade väl sommarhus i norra Bohuslän, vill jag minnas?). Det sparar kraft på lördagen. Göteborg-Oslo är ju 30 mil om man kör rakt på (vilket är en tråkig idé). Och säkert 40 mil om man kör "rätt" vägar - alltså rätt vägar för en cafébajk. Bättre då att kvarta över någonstans och starta Mods vs Rocker med 15-20 mil i kroppen istället för 40.

Vägarna 21 och 22 i Norge är trevliga upplevelser båda två - klart körvärda. Men du som väl kört en del däruppe vid gränsen kanske har ännu bättre idéer om vägval på norska sidan?
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Håller med om att det bästa är att åka på fredag. Om det funkar så kanske jag ordna övernattning i närheten av Strömstad. Vägar upp till Oslo har jag ingen aning om. Vad gäller övernattning i Oslo så tycker jag att vi ska leta efter något enkelt och billigt. Det finns ett vandrarhem där vi kan boka ett rum med 8 bäddar för ca 250 norska kronor per bädd. Andra förslag på inkvartering i Oslo mottages tacksamt.

Erik
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Jag har preliminärbokat ett åttabäddsrum på ett vandrarhem i Oslo för totalt 2.000 NOK Det finns även gratis garageplatser för våra hojar. Nu återstår bara att se hur många vi blir. Vandrarhemmet ligger perfekt i förhållande till baren där festen är.

Erik
 
Last edited:

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Jag har preliminärbokat ett åttabäddsrum på ett vandrarhem i Oslo för totalt 2.000 NOK Det finns även gratis garageplatser för våra hojar. Nu återstår bara att se hur många vi blir. Vandrarhemmet ligger perfekt i förhållande till baren där festen är.

Erik

Bra jobbat Erik!

Vi är 4 stycken som det är nu om jag förstod rätt?

Erik
 

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Om TMax500 är på så är vi 5. Jag har frågat några till. Låt oss hoppas på att vi bli åtminstone 6 st. Då blir kostnaden för rummet okej per skalle.

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag inser att jag måste bestämma mig snart!;) Hur "hårt" har du bokat vandrarhemmet? Kan vi t ex avboka i fall det blir regn och rusk? En helgtur till Oslo kan vara kul, menar jag, men en helgtur i regn är inte lika intressant.

EDIT: jag har också marknadsfört detta i Thruxtontråden här på SH. Ev. kan det kanske tillkomma någon intresserad därifrån. Där finns ett par Bohuslänningar som har ganska nära till Oslo (jämfört med oss i och runt Göteborg).

EDIT2: Jag har grovrekat några vägar upp i Östfold/Akershus. Från svenska 165:an förbi Bullaresjöarna kan man ta norska väg 22 till Halden. Riktigt fin att köra. Därefter antingen:
- Fortsätta 22:an upp till Fetsund/Lilleström (och komma in i Oslo österifrån). Fin hojväg, har kört den ett par gånger.
- Eller ta 21:an från Halden och sedan 125 eller 170 mot Fetsund/Lilleström. Nästan ännu bättre hojväg, vill jag minnas. Har kört merparten av den ett par gånger förut.

Sist biten Lilleström-Oslo Centrum är ren transport. Men det tar bara 15-20 minuter, så det kan vi kanske står ut med.

Det finns säkert andra vägval med fina hojvägar till Oslo, men det här är de två som jag ha provat! :)
 
Last edited:

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Det är preliminärbokat och kan bekräftas väldigt sent. Med andra ord kan vi krypa ur om det blir skitväder.

Erik
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Mötte en hoj i dag strax före kl. 14 vid Volvo Torslanda. Såg ut som en Guzzi med alutank och röda detaljer (röd ram?). Hann inte se så mycket - man missar en del detaljer när man möts i 90 + 90 km/t.

- Någon av herrarna i tråden?

// TMax *för dagen på den blå Sprinten, i fint sällskap med en Bonneville T100 och en BMW K1300S*

PS. Det blev 30 mil idag. 7 på den röda och 23 på den blåa. Två caféstopp. Ett vid Brobacka och ett på Shell... :) Ds.
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top