Caferacer GSX 1100E -80


Och jag vill ju inte ut och köra nu...:rolleyes:
Duktig men långsam? finns ju ett par sådana gubbar i världen.

// Linus

Duktig och pratglad.... :D
Du får lära dig hur man bland annat bygger ett vattenkraftverk, isolerar värmerör, bygger högtalare... :tummenupp
Allt detta och lite till medans det bänkas.
Du kommer också få en hel massa tips om hu du skall trimma mera.
 
Det var han som introducerade Dynojetbänkarna i Sverige. Hans bänk är i gott skick och ger inga glädjesiffror. Framförallt vet han hur man oprererar sin dynojetbänk

Det är svårt att vara på din fråga, men det förstod du nog.

/J

Just det svaret jag ville ha. Kanon då kommer han få ett samtal när pengarna börjar rulla in! :tummenupp

Nä det är så himla svårt att veta hur en del bänkar är kalibrerade så man vill ha svart på vitt vad hojen ger eller hur blandningen är utan en massa glädjesiffror!
 
Själv skiter jag fullständigt i hur mycket effekt jag får. BARA HOJEN GÅR!! :4skrika och att den inte går som en påsse nötter.

// Linus, en som vill ut och åka nu.
 
Själv skiter jag fullständigt i hur mycket effekt jag får. BARA HOJEN GÅR!! :4skrika och att den inte går som en påsse nötter.

// Linus, en som vill ut och åka nu.

Det kommer nog att lösa sig hos Henning, bara topp och bottendel är i ok skick.

/J
 
Nogrann hur då menar du?
Slutsiffran?
Resultatet blir bra i hans bänk.
Mycket kunskap och erfarenhet.

Tyckte jag skrev det i förra inlägget. Utan glädjesiffror utan svart på vitt exakt hur blandningen är samt vad som behöver göras, sen är det alltid roligt och vet hur många pållar också!
 
Det kommer nog att lösa sig hos Henning, bara topp och bottendel är i ok skick.

/J


Just det så var namnet, kom ju aldrig så långt föregående säs, av förklarliga skäl, att jag fick motorn "kontrollerad" efter renoveringen:yoparty hos MS. Och min egen på känn bestyckning därtill.
Gick bra gjorde den iaf.

Men efter dom här inläggen får man nog ställa sig i kö, Rimbo lr hur?

/Uffe
 
Just det så var namnet, kom ju aldrig så långt föregående säs, av förklarliga skäl, att jag fick motorn "kontrollerad" efter renoveringen:yoparty hos MS. Och min egen på känn bestyckning därtill.
Gick bra gjorde den iaf.

Men efter dom här inläggen får man nog ställa sig i kö, Rimbo lr hur?

/Uffe

Åkersberga! Både du och jag har bränt förbi Hennings plejs på onsdagsturerna. Det roar mig varje gång vi dundrar förbi där, att bara jag vet att det finns en kuf i en av villorna som i motsats till majoranten njuter av vår sång! :hihi
 
Det kommer nog att lösa sig hos Henning, bara topp och bottendel är i ok skick.

/J

Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.

Just det så var namnet, kom ju aldrig så långt föregående säs, av förklarliga skäl, att jag fick motorn "kontrollerad" efter renoveringen:yoparty hos MS. Och min egen på känn bestyckning därtill.
Gick bra gjorde den iaf.

Men efter dom här inläggen får man nog ställa sig i kö, Rimbo lr hur?

/Uffe

Hur mycket nudlar och hur mycket måste man sparka ihop för att renovera en gsx:a? på en höft?

För övrigt känns lite bättre nu och på måndag efter helgens alla festligheter ska det bli nya tag. :näsblod


// Linus
 
Last edited:
Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.

// Linus

Det är rätt slitstarka maskiner det där, man det är klart att det är bra att gå igenom motorn nästa vinter. Det hade jag också gjort!

Gör ett kompprov på den vetja. Varmkör den först och glöm inte att tejpa gashandtaget på fullt under provet och glöm framförallt inte bort att ta bort tejpen när provet är klart. :näsblod

Har du ingen kompmätare så kan du gör det hos Henning. Han vill ändå ofta ta ur stiften och kolla mellan körningarna. Han kör old school när han bestyckar motorer.

/J
 
Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.



Hur mycket nudlar och hur mycket måste man sparka ihop för att renovera en gsx:a? på en höft?

För övrigt känns lite bättre nu och på måndag efter helgens alla festligheter ska det bli nya tag. :näsblod


// Linus

När du skall renovera är http://www.stigsmotormekaniska.se/ en bra leverantör av maskinarbeten. T.ex. renoverar han vipparmar och slipar om kammar, något som du troligen behöver åtgärda på en långmilare. Om oljebytena är skötta brukar motorerna hålla ihop väldigt bra, sällan några stora saker.

/Ingvar
 
Ja, motorn går :gnissla men den är ju inte i bästa skick med sina 7500 mil på ryggen. Det ska bli nästa års vinterkapitel i denna tråd.



Hur mycket nudlar och hur mycket måste man sparka ihop för att renovera en gsx:a? på en höft?

För övrigt känns lite bättre nu och på måndag efter helgens alla festligheter ska det bli nya tag. :näsblod


// Linus


Har du fått tillbaks något från lackeringen än? Min "lackman" är ju lite mer än lovligt manjana!
/Uffe
 
Har du fått tillbaks något från lackeringen än? Min "lackman" är ju lite mer än lovligt manjana!
/Uffe

Jo, jag fick tillbaka grejerna igår. Var mycket stressad när jag hämtade sakerna då jag var sen till ett möte och han inte tid till att titta igenom allt riktigt noga. När jag sedan kom till garaget för att titta närmare, ve och fasa när jag märker att det är några riktiga fula rinningar på bakkåpan. :huvet
Nu fixar dom det utan tjafs, men det är väl bara att räkna in det i mina vanliga motgångar just nu....

// Linus
 
Last edited:
Jo, jag fick tillbaka grejerna igår. Var mycket stressad när jag hämtade sakerna då jag var sen till ett möte och han inte tid till att titta igenom allt riktigt noga. När jag sedan kom till garaget för att titta närmare, ve och fasa när jag märker att det är några riktiga fula rinningar på bakkåpan. :huvet
Nu fixar dom det utan tjafs, men det är väl bara att räkna in det i mina vanliga motgångar just nu....

// Linus

Ok halvdant jobb alltså? Eller bara otur...
/Uffe
 
Jo, jag fick tillbaka grejerna igår. Var mycket stressad när jag hämtade sakerna då jag var sen till ett möte och han inte tid till att titta igenom allt riktigt noga. När jag sedan kom till garaget för att titta närmare, ve och fasa när jag märker att det är några riktiga fula rinningar på bakkåpan. :huvet
Nu fixar dom det utan tjafs, men det är väl bara att räkna in det i mina vanliga motgångar just nu....

// Linus

Surt! Tur att de gör garanti-jobb på det i alla fall... :)
 
Nja, jobbet var bra gjort, nog bara otur. Sedan så hade inte min bakkåpa den där "köp finishen" från första början, men jobbigt att börja pendla till tumba från nacka.

Sedan tror jag inte att det var deras bästa lackerare som tog sig an mina saker. Är nog skillnad om man kommer in med en Challenger -67 vs mina klumpar för lackering.
 
Så då har man äntligen fått tummen ur.
Fixat lite till och elen när som på när klar. Lacken är fixad och stripad och nu väntar jag bara på sido dekalerna från skin industri.

Ett par kassa smygfoton...
 

Bifogat

  • DSC00060.JPG
    DSC00060.JPG
    85.7 KB · Visningar: 717
  • DSC00061.JPG
    DSC00061.JPG
    86.6 KB · Visningar: 806
En riktig eyecatcher :tummenupp
 
Så då har man äntligen fått tummen ur.
Fixat lite till och elen när som på när klar. Lacken är fixad och stripad och nu väntar jag bara på sido dekalerna från skin industri.

Ett par kassa smygfoton...

SNYGGT Linus!!! :tummenupp :klappar

/J
 
Back
Top