Caferacer av en CB900 Boldor

Ni gamla gubbar är ju helt :va

Inte blivit så mycket updates i tråden, men det kommer! =)
 
Ni gamla gubbar är ju helt :va

Inte blivit så mycket updates i tråden, men det kommer! =)

Du är bra kaxig på håll! :blah

Hålsågen gjorde tjänst bra iaf! :tummenupp Och även långborren.
Det var fasen ett halvt dagsverke att ta sig igenom väggen.
Jag slår en signal så får vi stämma av när jag kan lämna tillbaka grejerna.
Och ge dig en box! ;)
 
Prova dig fram, men ½-3/4 ut på blandningsskruven brukar vara bästa medicinen, för detta hänger med hela registret, sen lyfter du nålarna med M3 brickor (en eller två brickor under).
Huvudmunstycket är ju inte med och leker förrän nästan full gas, varför det alltid är så förunderligt att alla ska byta det FÖRST.
Men visst peta i ett större även där. Ett eller två steg.
Om du kör med orig.burk, glöm inte modda den för bättre andning.

M.v.h

Dom enda förgasarna jag har meckat med är gamla SU till volvo och jag har en känsla av att det inte riktigt är samma sak, justerskruven, är det den som sitter under förgasarna mellan flottören och cylindrarna och sen sitter det två munstycken i flottör huset... är huvudmunstycket det som sitter i mitten eller det som sitter lite på sidan om?

Mycket tacksam för svar, det verkar som att firmorna inte vill ta emot en så gammal hög som jag har...
 
Dom enda förgasarna jag har meckat med är gamla SU till volvo och jag har en känsla av att det inte riktigt är samma sak, justerskruven, är det den som sitter under förgasarna mellan flottören och cylindrarna och sen sitter det två munstycken i flottör huset... är huvudmunstycket det som sitter i mitten eller det som sitter lite på sidan om?

Mycket tacksam för svar, det verkar som att firmorna inte vill ta emot en så gammal hög som jag har...

Jepp! Du har gissat rätt på alla dina gissningar! :)
Huvudmunstycket i mitten.
Och jodå det är som en SU... fast enklare :lol
 
Last edited:
Fy fan va ja e bra ibland! :tummenupp

Jag höjde trottelnålen med två brickor så nu går sen mycket bättre.
Sen ska ja byta munstycke också och finjustera den så kanske det blir bra, eller bättre iaf :rolleyes: man får ju inte ha så höga förväntningar..

Har kanske kommit över sving och bakhjul från en nyare GSXR, det skulle nog bli rätt schysst med lite fetare hjul, då måste ja ha framhjulet också förstås..
 
Mors!

Hoppar inte på tråden lite.

Jag hade tidigare en rätt så ombyggd CB900F som jag tyvärr gjorde mig av med för drygt ett år sedan. Grymt Café stuk. Kan posta lite bilder om intresse finnes?
 
Det skulle vara kul att se Panzaa, kikade precis på ditt nya bygg, kul med ett annorlunda bygge...

Men posta gärna lite bilder, all inspiration är bra inspiration.. :tummenupp
 
2.jpg


Numero 1

DSC06399.jpg


Numero 2

HPIM0263.jpg


H* vad den sista bilden bidde stor.. Kanske lite inspiration iaf!

Vänster sidan
HPIM0261.jpg
 
Last edited:
Skiten hör hemma på vägen!

Inte på hojjen.
 
Om jag saknar den hojjen...
 
Om jag saknar den hojjen...

Tänkte bara visa motsatsen till puts: min gamla cb 750.
Den lämnade även fina rökmåln vid rödljusen (drog bara 2l olja i veckan & mitt vänstra ben var svart hela sommaren). Men whatthefuck....
 

Bifogat

  • DCP00876.JPG
    DCP00876.JPG
    118.6 KB · Visningar: 293
Vad har du använt för slangar till oljekylet? Ser riktigt läckert ut! Behöver verkligen nya till min Cb. Kanske du bara har "fuskat" med såna där "strumpor"?

/
2.jpg


Numero 1

DSC06399.jpg


Numero 2

HPIM0263.jpg


H* vad den sista bilden bidde stor.. Kanske lite inspiration iaf!

Vänster sidan
HPIM0261.jpg
 
Så här ser min ut idag. Diverse förändringar är på gång under vintern.
 
Schysst med lite bilder...
Panzaa har du lust att posta en bild på styrdämparen om du har?
För att se hur du har monterat den!
 
Schysst med lite bilder...
Panzaa har du lust att posta en bild på styrdämparen om du har?
För att se hur du har monterat den!


Mors!

Hade helt missat ditt svar.
Har nog inga bättre bilder än de som finns här. Det var drygt ett år sedan jag sålde den. Tror att nuvarande ägaren finns på www.boldor.se

Jag var iaf med i den klubben när jag hade "Bollen" :tummenupp
 
Ajdå, jag hittar säkert en lösning...
Nu ska det bli lite bil meck innan jag drar igån med hojjen på riktigt.
Man måste ju ha en ståndsmässig vintermaskin om det kommer nån snö!
 
Finns en annan tråd under hojbygge med en kille som svarvat ett eget fäste för styrdämparen. Kika där!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top