Caferäser på speedwayram

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har svaga funderingar på om man skulle kunna använda en speedwayram som bas till nån slags caferäser-bobber hybrid med följande recept:
speedwayram med nån slags snygga classic-däck på, stånkamotor från nån ktm, kanske 640? laverdastyre alt clipon om det går att lösa.

Några frågor som uppstår är då:
1.Är en speedwayram "vettigt" för vanlig gatkörning?
2.Bobber, hur jävla obekvämt och okörbart är det eg på gata?
3.finns det nån som har nån aning om det ev skulle kunna gå att få en speedwayram godkänd som den är av SFRO så man kan regga bygget?

Bifogat

• speedway.jpg
    speedway.jpg
    67.6 KB · Visningar: 106
Hur hade du i så fall tänkt göra med bakhjulet? Ha det helt ofjädrat eller bygga om så du får sen sving med fjädringsväg? Ballongdäck? Fjädrad sadel? Låter som en ryggknäckare iaf.

Angående ramnummret så blir det väl ett hemmabygge, sedan vet jag inte om man blir tilldelad ett ramnummer eller hur det funkar. Det kan folk här bra mycket bättre än jag.

Lycka till iaf, låter riktigt rått! Kan bli coolt med framgaffeln och allt!

Mvh, Jens D.

Hur hade du i så fall tänkt göra med bakhjulet? Ha det helt ofjädrat eller bygga om så du får sen sving med fjädringsväg? Ballongdäck? Fjädrad sadel? Låter som en ryggknäckare iaf.

Angående ramnummret så blir det väl ett hemmabygge, sedan vet jag inte om man blir tilldelad ett ramnummer eller hur det funkar. Det kan folk här bra mycket bättre än jag.

Lycka till iaf, låter riktigt rått! Kan bli coolt med framgaffeln och allt!

Mvh, Jens D.

Mja, bobbers är ju stelben bak, så det blir ju studsigt och hårt, blir ju den dämpning som är i däck och sadel...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard