Caferäser / cross

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Har snubblat över en gammal 125a landsvägsram cb125 eller liknande från runt -84, ganska strippad, ingen motor men tank och allt annat finns kvar och funtar litegrann på att bygga om den till caferäser med en rm 125 motor från cirkus -87.

Borde väl inte vara ngt större problem med att få dit motor, massvis med förstärkning lär ju behövas och redigt med modifiering man kommer ju att få ganska många timmar i garaget men sånt e ju bara skoj på vintern :)

tyck till och säg vad ni tror kan vara bu och bä och vilka probs man kan stöta på som kan vara svårlösta.
 
Finns inget som du egentligen måste tänka på. Förstärka ordentligt är väll det viktigaste, eventuellt uppgradera bromsarna. Kan ju bli jobbigt med att få lysen och annat om du vill framföra den på vägen. Tycker det låter som en skit ball idé. Kör hårt!
 
Finns inget som du egentligen måste tänka på. Förstärka ordentligt är väll det viktigaste, eventuellt uppgradera bromsarna. Kan ju bli jobbigt med att få lysen och annat om du vill framföra den på vägen. Tycker det låter som en skit ball idé. Kör hårt!

Bromsarna får vara, ska inte rejsa med den, blir mest ett rekreationsbygge.
Måste ordna ny bakfälg på den så kanske får med brom där sen får man väl mecka fästa, har ju bromsarna från crossen så :)

Tänkte slänga på lyse fram samt broms och bakljus, vet inte riktigt om det finns ngt kraftuttag på den motorn men annars får ja la köra på batteri, blir ju inte så många svängar ute på gatan, tänkte mest bara slänga på en AC reg-plåt (västerbottens län) och ha den för kuriosa.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top