Caféracer/sporthoj med HD motor??

Största nackdelen med att använda en s&s motor är att dom är svindyra. Men å andra sidan så får folk upp ögona mer på en sådan hoj. Men tanken är häftig att våga blanda friskt mellan olika typer av hojar :tummenupp

Mackan skrev:
ok, effekten kan jag inga siffror på trodde inte det gick o få ut så pass men det man hör på träffar o i andra klubbar så ar det inget bra med dom motorerna
Rätt monterad är en S&S pålitlig. De är dock billigare om man köper dem i byggsats så många skruvas ihop av amatörer.

Mackan skrev:
kör på en japps twin ! inte hd/s&s det är inte mycket till effekt i den skiten plus att det är inga pålitliga motorer sprutar olja åt alla håll om man nu inte vill bo i garaget under sommaren ochså som många knuttar i den kategorin.

Hahahahah och alla invandrare är kriminella :kocko nädu du har aldrig haft en Harley, Jag har kört harley i många år och jag bor inte i garaget.
visst finns det amatörer som inte kan skruva men att säga att alla Harleys pissar olja är som att säga att jappsarna inte har väghållning, varför annars ligger det så många vid sidan om vägen :D :D

Peanutboy skrev:
Har hittat lite Ducati delar från en 996

Framgaffel, sving, hjul, bromsar, bakram m.m.

Men vilken ram ska jag sätta detta på?
Funderar på en TL1000 motor vill ju ha en V-twin....

Tycker det låter som en kul ide med HD motor.
Spondon gör fina aluramar för bla HD

Bifogat

• Spondon02.jpg
    Spondon02.jpg
    45.5 KB · Visningar: 115
  • spondon2.jpg
    spondon2.jpg
    20.5 KB · Visningar: 110
Harley skrev:
Hahahahah och alla invandrare är kriminella :kocko nädu du har aldrig haft en Harley, Jag har kört harley i många år och jag bor inte i garaget.
visst finns det amatörer som inte kan skruva men att säga att alla Harleys pissar olja är som att säga att jappsarna inte har väghållning, varför annars ligger det så många vid sidan om vägen :D :D

he he ja det är väl för att ni inte kan ta en kurva utan måste av hojen, ta ett tag i plåtskärmen o vresa runt skiten för att era fotplattor skrapar i marken när ni försöker o sen är det inga japps som folk mekar med vid vägkanten uta nån amerikansk skit. :tummenupp

H-D motor = Ass göt ljud.
Sen kan man ju bulta fast en kick. Startmotor väger ju för mycket :rolleyes: Tänk en cafe räser/vanlig räser med kick. Det är då anorlunda :) Snyggt? Nja men ovanligt!
Men ska det byggas nåt sånt här så ha dig till H-D motor. Ska det vara ovanligt så ska det vara det.

Tycker att bygget låter hel rätt! Go for it. ( glöm inte bara att lägga upp en tråd om bygget ) :banana
Jag skulle föredra en S&S motor, mer kraft och mer pålitlig.
Finns inget som har så gött ljud som en HD :yoparty

Vi får se vad det blir!
Spondon gör som sagt fina ramar men dom kostar en del! :(

Hur går man till väga för att registrera ett sådant fordon?
Alla som byggar nya choppers m.m. är dom reggade som amatörbyggt fordon?

Peanutboy skrev:
Vi får se vad det blir!
Spondon gör som sagt fina ramar men dom kostar en del! :(

Hur går man till väga för att registrera ett sådant fordon?
Alla som byggar nya choppers m.m. är dom reggade som amatörbyggt fordon?
Bygger man med ny ram osv så är det "amatörbyggt". Utgår man från en befintlig hoj så är det "ombyggt" så länge du håller dig inom vissa gränser. Kolla med SFRO.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph