Caféracer på XS 750se

Skulle bara säga att efter att jag bytt säkringshållare och flyttat startknappen så startade maskin på första försöket!!!:tummenupp:D

Oh! Underbart när sådant går vägen! Vad var problemet med startknappen? Min har packat ihop på något sätt så jag måste väl ta tag i det snart antar jag...
 
Cool, står en sån hos min garagegranne som jag frågat om den är till salu... har haft kafferäserfunderingar på den ett tag... men inte till salu verkar det tyvärr :-/ Ball maskin!
 
Har hänt lite i denna helgen! Fick bromsskivorna i torsdags vilket innebar att min privata svarvare fick jobba lite extra! Tack Per:krama
Har konstaterat att oljetrycket e ok, Är en rent ut sagt idiotisk konstruktion med oljetryck/bakljus/bromsljus varningslampa i ett!:huvet
Nu är bromsen fixad både bak och fram med fungerande bromsljus, det som e kvar elmässigt är blinkers med det blir nog till att muta SBP:rolleyes:
Som jag skrev innan så startar maskin hur lätt som helst och går grannt på tomgång:tummenupp


IMAG0332.jpgIMAG0336.jpgIMAG0338.jpg
 
Ser riktigt nice ut, har du gjort kutsen själv eller har du köpt den? Jag ska ge mig på ett försök att bygga egen kuts. Men får se hur det går, tror det blir svårt att få symmetriskt.
 
Snyggt!!
Ser riktigt bra ut :tummenupp
 
Ser riktigt nice ut, har du gjort kutsen själv eller har du köpt den? Jag ska ge mig på ett försök att bygga egen kuts. Men får se hur det går, tror det blir svårt att få symmetriskt.

Symmetriskt är inga problem om du gjuter av någon färdig form som passar :) Klassiker är att nyttja befintlig tank men det finns säkert andra saker i ditt garage som kan passa som hel eller del av form...
 
Symmetriskt är inga problem om du gjuter av någon färdig form som passar :) Klassiker är att nyttja befintlig tank men det finns säkert andra saker i ditt garage som kan passa som hel eller del av form...


För att inte kapa Breiz tråd kan du inte kika in i den nedan i min signatur och ge lite feedback angående vad du tror om att gjuta av tanken, tror du inte den är för kantig?

Ursäkta Breiz för kapningen...
 
Inget gjort på hojen denna helg då jag och polarna var SM i Falkenberg.

Tror ni inte att jag blev påkörd så att jag och min honda kanade 20-30m på asfalten!!:huvet:gnissla

Som tur är så fick varken jag eller mcn några allvarligare skador.Hojens kåpor e helt kass, och så billiga dom e sen:död
 
Fan va tråkigt att höra! Hur ser det ut med försäkringar+bankörning? Hört att vissa faktiskt täcker dem men det beror kanske på valet av hoj:gnissla

Kan vara ett fint tillfälle att byta allt till kolfiber och bränna 2.5 månadslön på en massa fräsiga prylar.:)
 
Var ute på första testturen igår!!!:rock

Många saker att åtgärda!:fakta
Det mesta är bara sånt som ska spännas med locking mutter, sen så läcker ena grenröret, lite drygt:huvet
Framdäcket har en otrevlig platta med:brinnerup
Nu blinkar mina blinkers åtminstone, OM jag tar bort indikator lampan......

men det tar sig, ska helst ha den körbar tills på onsdag då det är onsdagsgazz:dummer
 
Har luftat bromsen ikväll, med en oljesug kopplad till kompressorn. men det är samma skit:huvet

Svampig som fan, känns precis som luft:3freak vet f-n vad det som e fel:confused:
Kan det vara fel i bromspumpen kanske? oljenivån höjs lite när jag trycker på handtaget.
vågar knappt köra med den när bromsen fungerar så dåligt:(
 
Har luftat bromsen ikväll, med en oljesug kopplad till kompressorn. men det är samma skit:huvet

Svampig som fan, känns precis som luft:3freak vet f-n vad det som e fel:confused:
Kan det vara fel i bromspumpen kanske? oljenivån höjs lite när jag trycker på handtaget.
vågar knappt köra med den när bromsen fungerar så dåligt:(

Det är aldrig fel att renovera bromscylindern. Varit ute för det ett flertal gånger, mer rutinerat folk än jag hävdar att den är ok trots att inget händer. Det "känns" som det håller på att börja och där står man och håller på. Renoveringssats, lite rengöring och vips så bromsar det precis som om det skulle vara så! (Vilket också är fallet..)

Tänk vad ett par mystiska o-ringar kan göra.

Do it! Det är iaf mitt tips.
 
Idag har jag inhandlat "färg" till hojen:tummenupp

Var ute en runda igår trots att bromsen tar skit, det är en körställning som kräver sitt måste jag säga! extremare knävinkel får man nog leta efter:gnissla
Annars e den ganska trevlig.

bifogar bild på färgtemat, blir blå med vita stripes.IMAG0369.jpg
 
Angående bromsen, jag hade strul att få ut all luft förra året, provade alla vanliga knep, slutade med att jag hängde upp bromsarna fritt med ok, slangar och pump så att all luft kunde krypa upp... knackade lite på nipplar mm för att hjälpa till. Sen blev det bra till slut... Behöver ju inte vara lösningen på ditt problem men en tanke iaf.. LÄNK
 
som ovan sa

häng upp oken så att luftnippeln är 100% överst på oket och sug igen, eller nåt rinna igenom själv
 
Luftade nyss brosmarna på min XS750. Bytte till stålomspunna slangar. Det var huvudcylindern och gamla sönderfrätta banjobult som gjorde att mitt system inte ville luftas.
 
Vart hittade du oljekopp och vad kostade det. Jag funderar på att ha R1 bromspump både fram och bak för att slippa det fula originalhandtaget.
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top