Caféracer på cb500four

Nu med baklampa & snyggare sadelklädsel.....
 

Bifogat

  • Sadel.JPG
    Sadel.JPG
    89.6 KB · Visningar: 286
  • Baken.JPG
    Baken.JPG
    77.2 KB · Visningar: 271
Ännu bättre.
Baklyset ser ut att ha blivit monterat i efterhand.
Precis som det skall vara!
Ger känslan av "racer med lyse" som är caféracer på riktigt!
 
köp fuskskinn. tex biltema har. lätt värme med värmepicka o en häftpickadoll så är de klart.

gillar lyset men fanns de inte med vitt glas :)
 
Fasen vad fint det blir!

Baklyset = helratt! (hoppas att det ar ett Stanley?)
Och det ska vara precis sa som Skrotnisse sager pa en Caferacer.
Dvs INTE infallt/designat utan just: En racer som nagon har smallt pa lysen pa for att kunna ut och gora en liten runda... ;)

Tycker jag!
 
Fasen vad fint det blir!

Baklyset = helratt! (hoppas att det ar ett Stanley?)
En racer som någon har smällt på lysen på för att kunna ut och göra en liten runda... ;)

Tycker jag!

Tack, vi tänker lika.....
Tyvärr är det en kopia på en gammal BSA lampa, köpt hos BAS-motor, men den funkar bättre än Stanley orginal, den följer linjerna på RC-181 cutsen, men ligger ändå utanpå, jag var tvungen att modda den lite för att passa.

Det kommer att bli mer seriöst ihopsatt i vinter....
 
Nu med baklampa & snyggare sadelklädsel.....

Gillar lampan jag med!

Vart köpa, adress, tel, webb?

Hur mycket kosta? Är det bromsljus i också?

Jag har tidigare varit inne på att fälla in en ""jungru-tutte" i min cuts. Alltså en positionslykta från en lastbil. Nackdelen är ju då att man inte har bromsljus och man måste fälla in å jidra. är ju runda kanske 60-70 mm. Men har inte hittat några såna med snygg kromkant som din verkar ha?

Annars, det börjar ta sig! (Mer än vad man kan säga om min skrothög)
 
Nu börjar det köra ihop sig, passade på att plasta lite sadel/cuts idag.
Det ser inte kul ut, men blir täckt av gallon eller kanske mocka ? :tuttar

Eller vad är det man använder ?

Limma dit "race-sadel" á la sittunderlag annars som RR-puttarna använder!

Hojen ser råare ut, sadeln blir tunnare och ser inte lika bulkig ut, men främst efter några veckor kommer du ha ett stålmannen arsle!

Så hade iaf. jag tänkt att göra!
 
Last edited:
Bilder från dagens evenemang....

Det skiljer en del.... samma fast olika

Snyggt skinnställ ! Och kolla hjälmen....:tummenupp
 

Bifogat

  • Min.JPG
    Min.JPG
    152.3 KB · Visningar: 281
  • Båda.JPG
    Båda.JPG
    137.5 KB · Visningar: 328
  • Skinnställ.JPG
    Skinnställ.JPG
    125.2 KB · Visningar: 287
Last edited:
Försökte göra "The Ton" idag, men Gamla Bettan ville bara upp i 140km/h, sen bluddrade hon och ville ha mer soppa.
Min ögon rann så jag knappt såg vägen, är van vid integradhjälm så jag måste skaffa ett par justa solbrillor...

Va sugen jag blev på att åka till Sthlm 6/9 nu då....
 
Försökte göra "The Ton" idag, men Gamla Bettan ville bara upp i 140km/h, sen bluddrade hon och ville ha mer soppa.
Min ögon rann så jag knappt såg vägen, är van vid integradhjälm så jag måste skaffa ett par justa solbrillor...

Va sugen jag blev på att åka till Sthlm 6/9 nu då....

Bluddrar brukar det göra när luftflödet inte räcker till = för mycket soppa.
Vad har du för filter?
Billiga varianter av komiska bluffilter flödar löjligt dåligt.
Som solglasögon vid hojåka, så kan jag rekomendera biltemas cykelglasögon.
Små, smidiga med lagom mörka (ganska ljusa) glas.
Sitter lagom tätt.
40 spänn kan det vara värt.

Nu när jag letade bild, så fanns de inte med.
Kan finnas ändå.
Jag har även ett par velodrom, med orangea glas.
Funkar kanon både på dagen och långt in på kvällen.
 
Löjligt snygg den är, skulle sitta fint med något liknande i garaget!:drool

Funkar den för lite aktivare körning, eller är det helt uteslutet?

Aktivare körning...... visst det går inte att jämnföra med min gamla Fireblade, och eftersom det var första längre turen som jag gjorde idag,
så vet jag faktiskt inte,
gaffeln är nog aningen för mjuk, medans Koni-dämparna bak var väl hårda,
iaf på den ganska dåliga asfalt som staten hade att erbjuda idag.
Den som lever får se.... :yoparty
 
Kan tänka mig det, hoppas du får tid att utvärdera och åtgärda.;)
Skall fortsätta att följa tråden, tycker du har lyckats göra något riktigt coolt av utgångsprojektet - fort sätt så!:tummenupp
Är nog torsk på caferacers...
 
Bluddrar brukar det göra när luftflödet inte räcker till = för mycket soppa.
Vad har du för filter?
Billiga varianter av komiska bluffilter flödar löjligt dåligt.
Jo men när jag nästan har choke spjällen stängda helt,
då går den som bäst på höga varv.
Så jag tror ändå att det är mer bensin som krävs?

Luftfiltet är orginal, likasom ljuddämparna, eftersom det var många som påsstod att cb 500 var känlig att grejja med när det gällde luft och motstånd ?
Annars hade jag planer på KN filter, koniska !
 
Bara för att kunna se om det verkligen är så stor skillnad.....
 

Bifogat

  • Org1.JPG
    Org1.JPG
    172 KB · Visningar: 145
  • Org H.JPG
    Org H.JPG
    176.5 KB · Visningar: 156
  • miiiin.JPG
    miiiin.JPG
    129.6 KB · Visningar: 158
  • Min.JPG
    Min.JPG
    152.3 KB · Visningar: 187
Funderar på om jag skall sätta på Dunstall framskärmen, eller behålla den kromade orginalen + sätta dit orginalen bak också, dock betydligt kortare än orginal :va :va :va


Dunstall framskärmen skulle nog vara riktigt snygg på. Orginalskärmen på bak (visserligen kortad då) blir nog för mycket "orginal" av det hela. Men men det är ju bara min åsikt....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top