Caféracer 3D model

hagerr

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
crf 450 hm
Testade att göra en caféracer i 3D. tänkte att det kanske fanns någon här som ville se den:)
Är inte så insatt i hur detta forum fungerar men jag gör ett försök att lägga in videon här iaf!

Kommentera gärna eran åsikt till min design osv.
Detta är första gången jag bygger en motorcykel eller något liknande så ni kan ju vara lite snälla ;) haha

Jag har modelerat i Maya och renderat med Vray.

http://www.youtube.com/watch?v=QILs6uo3WUM

Jävligt fin !
Den snurrade lite väl snabbt för att hinna se några detaljer bara.
Hur lång tid tog det att skissa upp den ?

Jävligt fin !
Den snurrade lite väl snabbt för att hinna se några detaljer bara.
Hur lång tid tog det att skissa upp den ?

Tack så mycket:) ja det är mycket möjligt.. hade lite bråttom då jag slängde ihop den på drygt 5 dagar inför en redovisning jag hade i skolan så jag hade inte haft tid att rendera ut mer bilder :/

Ser bra ut!

En sak jag regaerade på bara..

Hade du tänkt ha dolt kabel/vire/slang dragning?

D.vs inuti ramen. Det är de små detaljerna som gör det! =)

Ser mycket bra ut annars.

Ser bra ut!

En sak jag regaerade på bara..

Hade du tänkt ha dolt kabel/vire/slang dragning?

D.vs inuti ramen. Det är de små detaljerna som gör det! =)

Ser mycket bra ut annars.

Tack så mycket! :) ja alltså jag vill gärna dölja så mycket som möjligt men jag var tvungen att ta med lite kablar och sånt för att modellen skulle bli mer verklighetstrogen.. du förstår mina lärare på högskolan är inte så motor intresserade så de förstår inte riktigt vad som menas med en caféracer.. Jag strävar alltid efter en så clean design som möjligt :)

Kul, det är ju så att man fastnar då och då för länge framför CADen och snickrar på något sånt där..
En KTM motor och så är det enklare att rita en ram en att svets ihop en. :)
KJ_bild8.jpgKJ_bild9.jpg

Är det någon mer som sitter och skissar på CADbikes?

Kul, det är ju så att man fastnar då och då för länge framför CADen och snickrar på något sånt där..
En KTM motor och så är det enklare att rita en ram en att svets ihop en. :)
View attachment 394645View attachment 394646

Är det någon mer som sitter och skissar på CADbikes?

roligt att se att det finns flera som håller på med detta! och snygg hoj! gillar konceptet :tummenupp
Vilka program använder du? :)

SolidWorks, och lånar lite delar på Grabcad.com där finns många gelikar som delar med sig av sina hopsnickrade modeller.
Kul och se om vi får sällskap av fler som sitter och hackar å drömmer framför datorn också.
Nästa projekt i vinter blir att fila av nittio tals plasten på min GPZa.

Cadda vidare :tummenupp

SolidWorks, och lånar lite delar på Grabcad.com där finns många gelikar som delar med sig av sina hopsnickrade modeller.
Kul och se om vi får sällskap av fler som sitter och hackar å drömmer framför datorn också.
Nästa projekt i vinter blir att fila av nittio tals plasten på min GPZa.

Cadda vidare :tummenupp

okej :) du använder alltså riktiga program som man kan ha använding av;) haha, jag kör enbart designbiten.. lite svårt att få ut riktiga grejer från maya som man kan skicka till en cnc fräs sedan.. hade dock varit kul att prova något sådant program i framtiden!
Men under tiden jag håller på med min utbildning så får jag nog hålla mig till dessa program:)

Det låter intressant! Det är ju grejen med det hela att kunna skapa något virtuellt och sedan kunna göra verklighet av det! riktigt roligt faktiskt :)

TS: tyvärr tycker datorn jag sitter vid nu inte om Youtube något vidare så jag kan inte se filmen :huvet

Det programmet har verkligen förfinats sedan jag senast satt med det för hundra år sedan. Eller så är det datorerna som har utvecklats. Då fick man alltid be en liten bön om man skulle göra en gänga på en skruv med hjälp av "helix". Ibland fungerade 6 varv, och ibland bara 5, innan datorn kraschade...

Är den där ramdesignen baserad på en featherbed eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT