Café jacka med skydd

Kolla upp Spidi:s ”Originals”-serie, retrostylade plagg men 100% utvecklade för mc. Innefattar både en snygg läderjacka (dock svart) och en annan i vaxad bomull som också är riktigt clean. CE-märkta skydd, dock kanske inte fullt lika mycket skydd som vissa andra jackor.

För den intresserade kan jag nämna att jag köpte denna Originals WP-jackan, inkl. ryggskyddsinlägg CE level 2. Mycket snygg och stilren jacka, storlek L sitter perfekt på mig som är 1,85 lång, 80 kg och med slimmad kroppsbyggnad. Tyget har också riktigt hög kvalitetskänsla, rejält men behagligt och väldigt fin ytstruktur. Vaxad bomull men det syns inte på strukturen.

Skydden i axlar och armbågar är lite tunnare så jackan går bra att använda som vardagsskola också. Dock känns ryggskyddsinlägget lite halvobekvämt, kanske att det blir bättre efter lite användning. Ryggskyddet är också kort, slutar en bra bit ovanför midjan. Tyget är vattenavvisande/vattentätt, gissar att det står emot regnskurar upp till en timme men inte mer. Dessutom är sidofickorna helt öppna utan flik eller knapp för att stänga den, så kör man i kraftigt regn lär man ha fickorna fulla med vatten rätt snabbt. Också lite svårt att knäpps översta knappen utan att det skaver.

Jag är ändå väldigt nöjd, vill ha den för att kunna ta hojen till affärsmöten och dylikt utan att ha alltför bylsiga och ”mc-aktiga” kläder på mig. Skulle inte rekommendera för flerdagsturer.

Inte jag på denna bilden då.
t215-308-model_1.jpg

https://m.youtube.com/watch?v=nS0CZlVLXUM

25688.jpg
Alpinestars Warhorse 3800kr på ebay ny.
alpinestars_jacket-leather_brera_brown.jpg Alpinestars Brera 3800kr ny från butik på ebay.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT