C-körkort?

Svåraste var teorin tycker jag Kör o vilotider lasstning och vikter hit och dit

Lite off topic men ändå... Hur har du det med jobb nu?
Uppkörningen ingår ej! Så jag undrar om man inte kan komma undan billigare än såhär om man kirrar teorin själv?? Men va brukar snittet på antal lektioner ligga på? Är väl egentligen inget jättenytt i förhållande till bil, jag har kört en hel del lätt lastbil skall tilläggas.
Vad är det svåraste med c-kortet?
Förstår ju att CE e mkt svårare...

Ok, men frågan e ju om man inte klarar sig med 10 lektioner, eller vad är det som e svårt med tunglastbil, har som sagt kört en hel del lätt lastbil...

Om du är osäker så rekomenderar jag dig att ta en testlektion på en skola och se hur det är. Efter det kan du ju bestämma dig för om du tror att du behöver mer eller mindre antal lektioner. Vet ju inte hur bra du kör :)

Själv så behöver jag fler än 10 lektioner.....

Lite off topic men ändå... Hur har du det med jobb nu?
Uppkörningen ingår ej! Så jag undrar om man inte kan komma undan billigare än såhär om man kirrar teorin själv?? Men va brukar snittet på antal lektioner ligga på? Är väl egentligen inget jättenytt i förhållande till bil, jag har kört en hel del lätt lastbil skall tilläggas.
Vad är det svåraste med c-kortet?
Förstår ju att CE e mkt svårare...

Ok, men frågan e ju om man inte klarar sig med 10 lektioner, eller vad är det som e svårt med tunglastbil, har som sagt kört en hel del lätt lastbil...

jobbfrågan för mej har varit lite knackig...harvar mej fram på vikariat till och från, men känner att jag förmodligen kommer få fast där jag vill i framtiden om man väntar ut lite pensioner...
det är tuffare att få jobb än vad lärarna säger på skolan...

jag tycker du ska satsa på den körskola som har bra lärare..kolla med dom tidigare klasserna vad dom tycker och stirra dej inte blind på priset...körkortet kommer du ha resten av livet så om det kostar 10k eller 15k spelar väl inte så stor roll i långa loppet...(oj va det lät vuxet:gnissla )

jag missade min första uppkörning och då är det bra att ha en körlärare som ställer upp när det krisar med körtider och liknande...fick en uppkörning snabbt efteråt fast det fanns inga mer övningstider så då körde vi en söndagskväll!

Tog DE -96 och pröjsade själv, då gick det på 9500:-
Förra året tog jag CE genom jobbet och det kostade säkert 30 papp.

Bara C bör inte bli så dyrt, det är när man hänger på släp som det blir jobbigt med massa nya moment och extra teoretisk kunskap.

10-15 för C borde vara rimligt.

Blir nog att jag ger mig på CE med en gång då det förr eller senare verkar behövas ändå... Får se om man har lika lätt för detta som man haft för det andra. =)

Har jag någonsin påstått det någonstans i mitt inlägg? klart som fan att det finns andra jobb som jag KAN ta, men om inte du visste det så finns det inte så satans mycket jobb att välja mellan här i krokarna. och NEJ jag vill/kan inte flytta heller.

Så om jag då får jobb om jag utbildar mig vad är det som är som är så fel med det helt plötsligt. Du kanske tycker att det är bra att jag kostar sverige pengar medans jag söker jobb som jag redan har fast jag inte kan ta eftersom jag inte har rätt behörigheter.

Vart är DET sjuka i det kan ju du upplysa mig om.

Finns det verkligen inget annat jobb överhuvudtaget som du kan ta? DET verkar sjukt, tycker jag.

Några frågor till er:
För CE, krävs det två uppkörningar och två teoriprov?
Alltså först C sen CE. Eller går slås det ihop?

Har ABECEDE, har bellat för allt helt ur egen ficka.

C gick väl på 5-6000 och CE ungefär lika mycket. Totalt 12 tuss för CE kan man säga.

När jag läser "kan inte staten betala mitt körkort?" tänker jag osökt på bussbranschen. Totalt nedlusad med f.d. slashasar som fick svänglappen av något socialdemokratiskt institut, och som kör som crackpåverkade biltjyvar. Servicekänsla står under S i ordboken, och så långt har de jävlarna inte orkat läsa. Jag skulle nästan föredra om fler låg kvar på sofflocken istället för att ytterligare sänka statusen på yrkesförargruppen. Jag betalar så mycket skatt redan, så lite till skadar väl inte.

Några frågor till er:
För CE, krävs det två uppkörningar och två teoriprov?
Alltså först C sen CE. Eller går slås det ihop?

Du kan skriva teorin för två behörigheter samtidigt (C & CE t.ex.) men får köra upp två gånger.

Detta har jag för mig, om någon vet bättre så hojta till.

Last edited:
Tog mitt C för 2år sen, kostade ca 7000. CE fixade jag förra veckan för ytterligare 4000 (uppkörning + 3 lektioner) så det behöver inte bli så dyrt om man inte övningskör så mycket, det är ju där pengarna rullar iväg.

Jag ska berätta en historia för er om C/CE kort och hur det funkar här i hälsingland.

Jag är till 99,9% garanterad jobb om jag tar CE (jag deltidsstämplar just nu) Då kan man ju tycka att det kanske kab vara värt att lägga ner pengar på mig eftersom jag då får ett heltidsjobb och drar in skatt och på så viss betalar tillbaka de pengar det kostar ganska fort i form av skatt.

Steg 1 pratar med AF får till svar att visst det fixar vi, tiden går och jag hör inget, ringer till AF och frågar varför det inte händer något... Svaret som följer är helt och fullt sanning. Tyvärr du får ingen utbildning vi satsar på invandrare nu så du är återigen placerad sist i kön. jaha det var ju förjävligt tycker naturligtvisst jag men det är väl inte mycket att göra.

Steg 2. Jag får väl ordna det via CSN lån då tänker jag eftersom lånet kan jag betala tillbaka utan problem bara jag får korten. Knallar ner till komvux och pratar med en tant där, här får jag svaret njea du ska inte förvänta dig nåt kommunen har inga pengar att betala din utbildningsplats...

Så summan av kardemmuman blir att regeringen och kommunen hävdar att det är bättre att jag deltidsstämplar och kostar en jävla massa pengar i långa loppet än att hjälpa mig med kortet så jag får ett heltidsjobb...

Är det inte sjukt??? Så funkar det mina damer och herrar nu när det "NYA ARBETARPARTIET" styr sverige.

Betala kortet själv kanske ?

Jo det är ju det jag försöker göra, problemet är att man behöver någon form av lön medans man tar korten, därav komvux som kan vara ett alternativ, verkar dock inte vara så här i denna kommun. så det slutar väl med att man får spara ur egen ficka antar jag.

Betala kortet själv kanske ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...