byxorna smälter

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Har kört 20 mil med motarden nu och gillar den skarpt, men mina byxor har smält mot avgasröret:mad: Finns det något slags värmeskydd som man kan montera eller finns det någon jävligt värmetålig tygbit jag kan köpa och sy på brallan där det ligger och bränner, måste ju ändå fixa brallorna nu.
Kör med Lindstrands STR-byxor.

Bifogat

• DSC003033.JPG
    DSC003033.JPG
    99 KB · Visningar: 99
2886284 Har kört 20 mil med motarden nu och gillar den skarpt, men mina byxor har smält mot avgasröret:mad: Finns det något slags värmeskydd som man kan montera eller finns det någon jävligt värmetålig tygbit jag kan köpa och sy på brallan där det ligger och bränner, måste ju ändå fixa brallorna nu.
Kör med Lindstrands STR-byxor.
Jasså du har fått den nu! Grattis! :D

Va kör du me för boots och byxor(byxor, Skinn/allväder?) För för mig så täcker ju bootsen så långt ner.

btw. Har du några tips på vägar neråt eller?

Du kan alltid linda systemet med avgasbandage, blir inte särskilt snyggt men är jäkligt effektivt. Bränner oxå mina STR brallor.. Men det känns som att man får leva med det när man ska "fladdrig" utrustning" ;)

Tjenare!

Själv kör jag en 625 SXC och har haft liknande problem men om jag ser rätt på din bild har jag haft problem med andra sidan. Din bild visar högersidan och kröken där medan jag bränt byxbenet på vänster sida där kröken kommer ut precis innan den går in i ljuddämparen.

Jag letade nåt skydd att sätta dit men hittade inget färdigt så byggde ett skydd av en aluminiumbit och skruvade dit. Inga problem sen dess. Inte så snyggt men jäkligt gratis och byxorna klarar sig bra numera

heat_shield2.jpg

Jasså du har fått den nu! Grattis! :D

Va kör du me för boots och byxor(byxor, Skinn/allväder?) För för mig så täcker ju bootsen så långt ner.

btw. Har du några tips på vägar neråt eller?

Tackar:)
Kör med allvädersbrallor och Daytona-stövlar, men mina brallor ligger ju utanför bootsen. Finns en hel del roliga vägar här, håll utkik i Stenungsundstråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89229&highlight=stenungsund

Du kan alltid linda systemet med avgasbandage, blir inte särskilt snyggt men är jäkligt effektivt. Bränner oxå mina STR brallor.. Men det känns som att man får leva med det när man ska "fladdrig" utrustning" ;)

har tänkt samma sak, inte snyggt men fyller sin funktion. Såg en glidare som hade det över hela systemet igår typ. Var förj-a fult:D

Tjenare!

Själv kör jag en 625 SXC och har haft liknande problem men om jag ser rätt på din bild har jag haft problem med andra sidan. Din bild visar högersidan och kröken där medan jag bränt byxbenet på vänster sida där kröken kommer ut precis innan den går in i ljuddämparen.

Jag letade nåt skydd att sätta dit men hittade inget färdigt så byggde ett skydd av en aluminiumbit och skruvade dit. Inga problem sen dess. Inte så snyggt men jäkligt gratis och byxorna klarar sig bra numera

heat_shield2.jpg

Sant att det är högersidan, tack för ide`n, ska nog försöka hitta en liten kolfiberbit och modda.

Last edited:
OBS !!!! får du bensin på (avgasbandaget ) så brinner det som fan..= WOFF..så passa er ..mvharry

Funderar på att sy på en skinnbit på brallorna. Skinn tål väl värme bra eller?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN