Bytte till ADA blad i min fugge igår

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Upptäckte då att originalbladen satt på sniskan,alltså var insuget till
cylindern alltid lite öppet..
Kan vara en ide att kolla detta om man köpt en kinamoto från hobbex
Nu bytte ju jag till glasfiber så jag kan inte svara på hur den skulle
gått om jag bara flyttat originalet till korrekt läge.

Hobbex kinamoto,Lucky 7,rsa,MM101a,Gs,14 E har samma uppbyggnad

/j
 
Trist ! ,blev ju ingen skillnad med nya bladen :mad:

Nu har jag Öppet filter,byggt om system,glasfiberblad
inget av detta har gjort skillnad på hojen,någon som berätta hur
man får mer fart på dom ?
Och vart man kan köpa bra trimdelar(ej dealy,w-moto)

/J
 
reeds

Hej !

Om du inte märkte någon skillnad på ax samt varvvillighet när du hade satt i nya reeds så är det något annat på hojen som hindrar flödet. På våra egna
samt på väldigt många andra hojar även otrimmade har detta gjort mycket för effekten

mvh Viglo
.
Modifier skrev:
Trist ! ,blev ju ingen skillnad med nya bladen :mad:

Nu har jag Öppet filter,byggt om system,glasfiberblad
inget av detta har gjort skillnad på hojen,någon som berätta hur
man får mer fart på dom ?
Och vart man kan köpa bra trimdelar(ej dealy,w-moto)

/J
 
Viglo skrev:
Hej !

Om du inte märkte någon skillnad på ax samt varvvillighet när du hade satt i nya reeds så är det något annat på hojen som hindrar flödet. På våra egna
samt på väldigt många andra hojar även otrimmade har detta gjort mycket för effekten

mvh Viglo
.

Ok,den blöddrar mest på höga varv ? ,några tips på hur nålen
bör stå ?
Bör man byta stift i hojen,vet ej vad det sitter i dom originalt :confused:

Min förgasare var ju inte speciellt fin inuti såg jag vid isärmontering
inga fina kanter,såg ut som den var borrad med slö biltemaborr vid
luftfiltret.

Ska man borra ur med någon mm och polera upp detta till spegelyta ?

/J
 
Modifier skrev:
Ok,den blöddrar mest på höga varv ? ,några tips på hur nålen
bör stå ?
Bör man byta stift i hojen,vet ej vad det sitter i dom originalt :confused:

Min förgasare var ju inte speciellt fin inuti såg jag vid isärmontering
inga fina kanter,såg ut som den var borrad med slö biltemaborr vid
luftfiltret.

Ska man borra ur med någon mm och polera upp detta till spegelyta ?

/J

Sagt det förut och säger det igen....nålen spelar ingen roll på fullgas.
Har endast inverkan upp till ca 70% gaspådrag.

Har du tagit upp det runda hålet på avgassystemet som ansluter mot cyllen?
Det skall tas upp så det blir lika som avgaspackningen/cyllen dvs fyrkantigt istf runt.
 
Stoppsladd skrev:
Sagt det förut och säger det igen....nålen spelar ingen roll på fullgas.
Har endast inverkan upp till ca 70% gaspådrag.

Har du tagit upp det runda hålet på avgassystemet som ansluter mot cyllen?
Det skall tas upp så det blir lika som avgaspackningen/cyllen dvs fyrkantigt istf runt.

Körde järnet med dremel i kröken så där är det runt & polerat.
Läste om nålen på ett minimotoforum så nu har jag koll på hur den
fungerar.
Verkar som om den fyller del funktioner trots allt.

Ska testa lite olika tips på hur den ska stå när jag kommer hem.

Ska även försöka polera upp kanalerna i förgasaren då det är väldigt
djupa rispor i både vid filter och inloppet vid cylinder.

/j
 
Testat att fiffla med munstycket? Borrade upp mitt, blev för stort och fyllde igen hålet med tenn och därefter så slog jag hål igenom tennet med en lagom stor nål. Vilket resulterade i att jag fick lagom bra flöde och att den fick tillräckligt med soppa på fullgas, vilket den inte fick innan.

Hojen blev starkare och drog mer på fullgas.
 
Kung Pumba skrev:
Testat att fiffla med munstycket? Borrade upp mitt, blev för stort och fyllde igen hålet med tenn och därefter så slog jag hål igenom tennet med en lagom stor nål. Vilket resulterade i att jag fick lagom bra flöde och att den fick tillräckligt med soppa på fullgas, vilket den inte fick innan.

Hojen blev starkare och drog mer på fullgas.

Vilket munstycke gäller det ? stl på nål ?

/J
 
UrbanTiger skrev:
0,64 är orginal... 0,68 eller 0,72 är nog värt att prova. Var man köper dom vet jag inte.

Ok, får vänta ett tag med trimningen verkar vara svårt att få hem delar
än så länge.
Har gjort lite smågrejer med hojen för att få den piggare,men att få tag på
ett bra system verkar svårare.
Dom flesta firmor har ett flertal system på gång men inget är bestämt
eftersom alla vill testa produkterna innan dom bestämmer sig för ett.
Klart att det bra så man inte får något skitsystem men väntan e lång för den som verkligen vill ha ett dubbeltutblås i rostfritt.

Trevlig helg på er alla...

/J
 
Ursäkta mitt inlägg - råkade förirra mig hit... men det liknar lite moppesnacket från 80-talet :D
Stoppsladd verkar dock veta lite... :tummenupp
Nåja - tips:
upp till 25% gaz: tomgångsinställning+litet insug (inga trattar/liten fugg).
25-75%: Nålhöjd, utformning nål, motstånd i blåset skall finnas.
75-100%: Huvudmunstycke, Tratt, stor gasare, fritt blås.

...att försöka fixxa huvudmunstycket med borr eller nål är som att backa in en Finlandsfärja i ett cykelställ :rofl

Bättre att banta 4Kg än att försöka trimma :kocko

Good luck!

EDIT: Insugkanalen BÖR vara rå o ojämn - den slår då sönder bränslet effektivare från "dåliga" fuggar. Att polera ger då lägre effekt :7peta
 
Last edited:
hur som.....på måndag har jag kit hemma färdiga för leverans

Mvh
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top