Bytte kopplingen ikväll.. Problem!

sjohan

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Suzuki GSX 400F
Hej
Kör en suzuki gsx 400f. Jag har bytt lameller och fjädrar i kopplingen nu ikväll. Jag va ute och körde igår och den va så hård så jag orkade inte vänta till hösten...

Lamellerna fick ligga i olja i god tid och jag satte tillbaks dom och stålplattorna i den ordningen som det satt. Men problemen kom när jag skruvade ihop det.

1. En av bultarna, det är ju ganska många, gick inte att få fast. Den satt väldigt hårt när jag tog loss den och när jag tittade så verkar gängorna sitta kvar i bulten. Och det är ju dumt. Hur löser man det? Kan man köra med någon kemisk metall eller något?

2. Armen som vajern är fäst vid fjädrar inte tillbaks. Vad kan det bero på? Jag har roterat den till yttersta läget innan jag satt på armen men den vill inte åka tillbaks.

3. Måste jag fylla på olja omedelbums? Jag vill ju ha ordning på bulten först innan jag fyller i olja igen men mår lamellerna dåligt av det?

Tacksam för snabba svar!!

Lägg hojen lite på sidan när du meckar med kopplingen så rinner ingen olja ur. Bulten som gick trögt lär du fixa med en gänginsats.

Fixa först en manual innan du meckar vidare, det blir billigast i längden.

Jodå jag har en manual. Men det står absolut ingenting om hur kopplingen ska monteras i den.. Det står tjocklekar på fjädrar, lameller massa sånna grejjer men inget om mina problem..

Gänginsatser får jag väl skaffa antar jag. Men ingen som har en ide vad som är fel med armen. Den fjädrar inte tillbaks.

en manual som i en handbok som innefattar hur man meckar gissar jag på att det menas med 'manual' i det här läget.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt