Bytt kopplingskorg. Nu tar inte kopplingen

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Bytte kopplingskorg på min hoj (Crf 450), och nu tar inte kopplingen. Jag vet inte hur det ska se ut när den fungerar, men om jag nyper in kopplingen nu så lyfts plattan upp ca 1 cm, skivorna ligger kvar på samma ställe. Ska det vara så eller ska det lyftas mer när man kopplar?

Jag kanske fick till det nu. Ingen aning om hur däremot. Tog isär lite och satte ihop. Tycker dock att den går rätt så tungt att putta med kopplingen i. Minns inte riktigt hur tungt den brukar gå, eftersom jag aldrig brukar putta den med koppling i. Vi får se hur det blev imorgon när jag fixat nå olja, så jag kan provstarta den.

1cm lyft på plattan är inte lite, det brukar ofta vara mindre än så.

Att det går tungt att leda cykeln med en inkramad koppling och växel ilagd är helt normalt, i synnerhet vid kall motor.

/j

1cm lät groteskt mkt, nån millimeter brukar det vara?
Annars, nu vet jag inte hur det är med just crf450, men endel har en annan lammell som skall sitta innerst/ytterst. Kan förklara att det helt plötsligt fungerade genom att ta isär/sätta ihop.

1cm lät groteskt mkt, nån millimeter brukar det vara?
Annars, nu vet jag inte hur det är med just crf450, men endel har en annan lammell som skall sitta innerst/ytterst. Kan förklara att det helt plötsligt fungerade genom att ta isär/sätta ihop.

Såg att det stod nåt sånt i boken, fast alla var då likadana. Kanske inte är original. Jag har inte haft hojen sen ny. Jaja, testade den idag iaf och kopplingen verkade då funka som den ska.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D