Bytesångest (TTR600)

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2018 Honda SH300i, 2009 Yamaha XV1900
Hej Allihopa!

Jag kör idag en Honda CB1300F -03, en maskin som jag trivs alldeles ypperligt med. Problemet är bara att med två småttingar hemma och alldeles för mycket jobb finns det knappt någon tid att åka längre... Blir kanske 1-2 turer i veckan och då oftast 10-20 mil på småvägarna i närheten.
På sista tiden har jag fått mer och mer ångest för att jag låter en hoj för 65-70.000:- stå och mögla bort i garaget, även om jag inte har några lån eller liknande på den.
Nu har jag fått en möjlighet att byta in Hondan mot en Yamaha TTR600 -99 (motardkittad), och då få loss ungefär 30.000 i mellanskillnad. Å ena sidan kanske TTR:en är en hoj som passar bättre för en liten spontanrunda då och då, fast visst känns det som om det är betydligt "mindre hoj" än vad jag har nu.
Måste bestämma mig under dagen... Vad skall jag göra?????

Snälla, övertala mig att antingen byta, eller behålla den jag har :huvet

Jo, jag har läst så mycket jag kan hitta om TTR:en, och just att den är så pass slitstark och inte så servicekrävande är ju ett stort plus. Däremot tyckte jag den kändes GRYMT slö när jag provkörde den. Det kanske blir lite fel när man just klivit av en hoj med 116 hästar och 120 Nm... Måste ju tyvärr lära mig kicka igen om jag byter, det har jag inte behövt sedan jag körde XS500 för 20 år sedan och det är inga roliga (men väldigt svettiga) minnen :)

Jag har haft både TTR och KTM 640/660.

TTR är slö om man jämför med en KTM,visst du har långa serviceintervaller,men kör du bara 10-20 mil i veckan så är ju inte servicen på en KTM något problem.

Köp en KTM 640 så får du 500 milsintervaller och lite mer pulver,glädje och elstart.

TTR är en bra grusbuse.

KTM.............du lär inte bli besviken.
Har själv köpt en 620 -01 och den är grym :yoparty

Ont i häcken efter att ha smiskat 25 mil asfalt men det är det värt:tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form