Mike the bike
#95 R 1000 / Team Gröön
Börjar fundera så smått på att byta till Rookie 1000 för å senare köra Superbike.
Vill gärna ha kommentarer, är rejält kluven, så här är tankegången:
När man klassat upp sig från Rookie 600 så har man 2 vägar att gå.
1) Köra Standard 600 vilket jag inte anser vara kul, dessutom är jag för stor för å köra med orginaldämpare
2) Köra Veidec, visst kul med mediebevakning men vem fan har råd
Vill man sedan gå vidare ut i europa så är SS600 inte hälften så stort som WSB.
Alternativet är att köra Rookie 1000 å sedan som följer:
1) Klassa upp å köra NSB vilket är en liten å obevakad klass om man jämför med Veidec.
Men hålla ut å ha möjlighet att köra WSB (Möjlighet har alla) som är duktigt bevakat å ett bra insteg till Moto GP
WSB är välbevakat SS 600 är det inte.
Innan alla börjar hacka å säga att jo du din jävla idiot kör du först färdigt Rookie innan du ens köper Moto GP på DVD.
Så ber jag er bara relektera över ovanstående resonemang, för visst ligger det något i det.
Kanske inte för mig eller dig men som tanke i sig, visst är det ett dilemma.
Jag kanske är trött på att växla mig trött å bli utmobbad i depån av alla 600 förare som faktiskt ibland kunde vara lite vänligare mot oss långsamma nybörjare.
Byter jag så kör jag ZX10, annars får jag hålla till godo med ZX6RR 05, går väl det med.
Har nu sålt min gamla ZX6a
Endast seriösa svar tack.
Undvik gärna personangrepp å fula påhopp SNÄLLA.....
Vem vill köpa min Transit96a STOOOR, skitbilligt?
/Mikael
Vill gärna ha kommentarer, är rejält kluven, så här är tankegången:
När man klassat upp sig från Rookie 600 så har man 2 vägar att gå.
1) Köra Standard 600 vilket jag inte anser vara kul, dessutom är jag för stor för å köra med orginaldämpare
2) Köra Veidec, visst kul med mediebevakning men vem fan har råd
Vill man sedan gå vidare ut i europa så är SS600 inte hälften så stort som WSB.
Alternativet är att köra Rookie 1000 å sedan som följer:
1) Klassa upp å köra NSB vilket är en liten å obevakad klass om man jämför med Veidec.
Men hålla ut å ha möjlighet att köra WSB (Möjlighet har alla) som är duktigt bevakat å ett bra insteg till Moto GP
WSB är välbevakat SS 600 är det inte.
Innan alla börjar hacka å säga att jo du din jävla idiot kör du först färdigt Rookie innan du ens köper Moto GP på DVD.
Så ber jag er bara relektera över ovanstående resonemang, för visst ligger det något i det.
Kanske inte för mig eller dig men som tanke i sig, visst är det ett dilemma.
Jag kanske är trött på att växla mig trött å bli utmobbad i depån av alla 600 förare som faktiskt ibland kunde vara lite vänligare mot oss långsamma nybörjare.
Byter jag så kör jag ZX10, annars får jag hålla till godo med ZX6RR 05, går väl det med.
Har nu sålt min gamla ZX6a
Endast seriösa svar tack.
Undvik gärna personangrepp å fula påhopp SNÄLLA.....
Vem vill köpa min Transit96a STOOOR, skitbilligt?
/Mikael