byte till nyare startmotor på husa

jonashansson

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
los angeles
Hoj
Husaberg 650 SM -03 // honda CBR600RR -08 // honda crf250 -05
vet att det här har varit uppe många ggr förut men jag får inte fram något svar

har idag bytt starmotor på min husaberg 650 -03 , tog som jag läst startmotor och färste från nyare husaberg (2006)
men har kvar gammla batteriet (5AH 12v)

batteriet är laddat och det finns ström men det är precis som att det inte är tillräckligt , har provat med starhjälp och det fungerar ändå inte
går runt men sakta

något jag gjort fel ?

mvh jonas
 
ingen som har haft samma problem eller vet vad felet kan vara ?

tack på förhand
 
Ring o fråga MC Sport i Arlanda, tel 08 591 420 66
 
Ring o fråga MC Sport i Arlanda, tel 08 591 420 66

Har dom nån hemlig gubbe med koll som bara utvalda har nummer till eller?
För de gånger jag ringt samt varit där är de helt inkompetenta, som att diskutera kärnfysik med en treåring!
 
Åh faan, jag har fått bra hjälp där...

Ghost racing i Vallentuna verkar bra oxå, har bara pratat med dem iofs.
Det lutar att dem får locka fram lite mer effekt ur min Husa...

Det e bara att ringa runt, ingen annan verkar ju ha ngr förslag, lycka till!
 
vet att det här har varit uppe många ggr förut men jag får inte fram något svar

har idag bytt starmotor på min husaberg 650 -03 , tog som jag läst startmotor och färste från nyare husaberg (2006)
men har kvar gammla batteriet (5AH 12v)

batteriet är laddat och det finns ström men det är precis som att det inte är tillräckligt , har provat med starhjälp och det fungerar ändå inte
går runt men sakta

något jag gjort fel ?

mvh jonas
Hej.
Vi gör denna kontroll regelbundet på alla motorer vi renoverar, ditt problem ligger i att auto dekompen (kläppen) kan vara sliten, då lyfter den inte ventilen tillräckligt så att den inte orkar runt, kläppen slungas ut så fort varvtalet nått tomgång.
Denna funktion är oxå beroende av att dina ventiler är rätt justerade, har du för stort spel så blir det för litet lyft av kläppen.
Tidigare justerade vi kläpphöjden med hjälp av en liten svetsloppa.
Vi förutsätten nu att ditt batteri är friskt och att startmotorn är hel och inte sitter dåligt(snett) monterat, de gamla fästena till startmotor som skruvas i blocket skulle ha en bricka i bakkant, så starten linjerar.
Prata med Olle eller Björn på MC sport så löser de säkert detta åt dig. 08-59430770, om inte skicka kamaxeln till oss så fixar vi detta.
Hlsn
Thomas
 
Går det lika tungt när du kickar? Det händer även att dekompaxeln går av. Då går det riktigt tungt. (Har bytt 2 st)

Annars är det troligtvis något av det Tomas beskriver ovanför.
 
Går det lika tungt när du kickar? Det händer även att dekompaxeln går av. Då går det riktigt tungt. (Har bytt 2 st)

Annars är det troligtvis något av det Tomas beskriver ovanför.


är inte riktigt med på vad du menar men dekompen går tögt att dra in men kickar man sakta samtidigt som man drar in så funkar den , går aldså lättare att kicka fast ändå inte utan motstånd
 
2961531 är inte riktigt med på vad du menar men dekompen går tögt att dra in men kickar man sakta samtidigt som man drar in så funkar den , går aldså lättare att kicka fast ändå inte utan motstånd
när RaceMe bytte min så blev det en jävla skilland på att kicka, säg att jag pallade 3 kickar nu gåre bra med 10. :) fast jag tror det börjar bli sliten eller nått för ibland är det lika tungt som förut.
 
vet att det här har varit uppe många ggr förut men jag får inte fram något svar

har idag bytt starmotor på min husaberg 650 -03 , tog som jag läst startmotor och färste från nyare husaberg (2006)
men har kvar gammla batteriet (5AH 12v)

batteriet är laddat och det finns ström men det är precis som att det inte är tillräckligt , har provat med starhjälp och det fungerar ändå inte
går runt men sakta

något jag gjort fel ?

mvh jonas

hehe jasså du köpte den där ändå, stackare. Nu börjar grävandet i plmånboken =(
Men om du vill köpa 06an ru ringde på dagen innan, tveka inte att ringa igen *s*
 
Varför byta startmotor? Är väl samma på alla. Polarens gixxer 750 hade en likadan som min husa 01a. Är väl drev historian innanför transkåpan som spökar eller kläppen som redan har sagts.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top