Byte till kåphoj, vad ska man köpa

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag har allvarliga funderingar på att byta till kåphoj Kör hornet 919 nu, och e jätte nöjd med den men känner att jag ibland skulle vilja ha lite vindskydd, och så blir jag så illa tvungen att köpa en lite billigare hoj då jag snart byter jobb och förlorar ganska mycket i lön. :huvet :huvet

Jag har skickat lite på VFR 800 98-99 och den verkar ju inte så dum, tänkte även prova en VTR firestorm. Vad finns det mer för alternativ??, ska gå att åka två längre sträckor, och en vettig f-premie (26 år, liten by) kanske lite åt "sporttouring hållet", inköpspris 50-70 000 pengar.

Någon som e intresserad av något byte eller vill köpa hoj så hör av er..

Last edited:
Beror väl på hur mycket effekt du vill ha..
Firestormen är nog ingen dum idé. Kanske en Ducce SS?
Suzuki SV får nästan ny till det priset.
Traja Sprint RS?

xyx skrev:
2300246 Beror väl på hur mycket effekt du vill ha..
Firestormen är nog ingen dum idé. Kanske en Ducce SS?
Suzuki SV får nästan ny till det priset.
Traja Sprint RS?

Jag har varit och klämt på en Ducce 900 SS -99 men vet inte, lite blandade känslor där (jäklig snygg och brutalt ljud men e kvaliten va den borde va??). Vill väl ha hyffsat med effekt, har ju 110 hk idag men lite mer hade ju inte skadat :hihi :hihi men det spelar inte någon avgörande roll för mig.

Last edited:
Jag känner också ett behov av lite kåpor dom gångerna det går undan lite bättre. Åker diesel när det går på alla fyra och gillar att ha lite pulver från början i registret. Inte Hornetsen starka sida (600an), som kliver på vid 8000 varv.

Kommer inte att byta i år men kanske till nästa säsong, och då har jag spanat lite på CBR 1100 XX Super Blackbird. Kostar 5600kr hel/hel hos Honda/If för en 4-10 år gammal cykel. 160hk/124Nm. Mmm

Keyser Soze skrev:
2302521 Jag känner också ett behov av lite kåpor dom gångerna det går undan lite bättre. Åker diesel när det går på alla fyra och gillar att ha lite pulver från början i registret. Inte Hornetsen starka sida (600an), som kliver på vid 8000 varv.

Kommer inte att byta i år men kanske till nästa säsong, och då har jag spanat lite på CBR 1100 XX Super Blackbird. Kostar 5600kr hel/hel hos Honda/If för en 4-10 år gammal cykel. 160hk/124Nm. Mmm

Jag har oxå spanat in en sån men tycker, utan att provat, att sen ser tung och klumpig ut, man vill ju kunna svänga oxå...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back