Byte stator R1 2003

-GLUT-

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
R1 Fighter
Hej, jag har beställt en stator från usa. När jag nu öppnar lådan så har den ej en kontakt som på bilden utan jag måste använda mig av den gamla, nu till frågan. Spelar det någon roll på vilken plats man sätter dom tre kablarna. Anledningen varför jag undrar är att det är lite svårt att se hur kablarna korsas mellan statorn och kontakten.:va

Tack så mycket för svaret, som jag misstänkte. Då blir det ut och löda , sen är det bara invänta att snöhelvete tinar bort :tummenupp

Hej igen, jag håller på att bli knäpp, hoppas någon kan hjälpa mig. Jag köpte en stator av märket ricks motorsports från chaplin kawazaki. http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF-...Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5d32d432c9 om någon is titta annars står det typ så här. THIS AUCTION IS FOR A NEW : YOU ARE PURCHASING A NEW RICKS ELECTRICS STATOR GENERATOR AND A OEM YAMAHA GASKET THAT YOU WILL NEED TO REPLACE THE STATOR , FOR THE 2002 AND 2003 YAMAHA YZF R1.

men på ricks hemsida står det, Description New OEM Style Yamaha Stator *Trigger Coil & plug-end NOT included
plugends vet jag att dom inte sitter där men vad är triggercoil.

DSC_0006.jpg
Här är då en bild, längst ner är det avklipta kablar mellan spolarna alltså kl 6 , det är nästa grej ska det va det. MVH: Mattias

Har du Ohm mätt den mellan kablarna och har kontakt?
Montera och se om den funkar.
Du ska ha typ 70V växelström ur statorlindningen utan laddreläet om du mäter mellan 2 av det tre kablarna.
Och då ska du ha samma på alla sätt att mäta mellan de 3...

När det funkar kopplar du in reläet!

ok, tack nä jag har inte mätt något, jag rev den idag och såg att den inte såg lika dan ut som orginal. Det är säkert som det ska tycker bara att det är bättre att fråga folk som vet.DSC_0005.jpg därdå

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back