Byte ramverk, idag!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej och ursäkta så kort notis! Men vi tänkte byta ramverk idag för sajten. Det innebär att när det väl påbörjas, så stängs sajten ner under några timmar. Det ska vara klart innan 16.

Vad som sker är att bloggarna komme migreras över till vbulletins inbyggda, de har fler och jätte bloggfunktioner. Samt nytt köp och sälj samt nytt garage / projektsida.

I början kan det vara lite tid att vänja sig. Kom med tips och förslag efteråt så kommer jag fixa o dona vad ni önskar!

Då var bytet klart, om än att ni inte kan komma åt allt just nu :) När som helst slås trafiken på!

Skriv gärna här era önskemål om förändringar etc.

Vad jag gärna se att ni testar är det nya Garaget. Det är lite som en Projekt-avdelning. Det är rätt basic, men jag hoppas det kan få till lite schystare profilsidor för er som användare, samt på era hojar.

Gamla bloggar, samt garaget är överflyttade till "Bloggar" enbart. Vänligen ha överseende med att saker helt enkelt förändrats. Mycket som ändrats tekniskt, och allt gick inte att lösa / behålla.

:smasha

Finns det något sätt att dela upp bloggarna i flera olika områden?
Och, det går lite segt, är det bara warmup eller behöver någon mata serverhamstern? :hihi

Finns det något sätt att dela upp bloggarna i flera olika områden?
Och, det går lite segt, är det bara warmup eller behöver någon mata serverhamstern? :hihi

Bloggarna är lite vad de är, tyvärr. Ska försöka undersöka om det går göra roligare.
Du kan som bloggar nu kategorisera dina inlägg. Och ju fler kategorier som skapas av användarna, ju mer sorterbart ska det bli för alla.

Ang prestanda. Vi provade lite olika ändringar på instanserna i AWS, men sådär blev det.
Men nu bör det rulla på. Det kan säkert vara lite inkörning som får tweaks i veckan. :)

Vart tog snabbnavigeringen till sparade forumdelar vägen?

sh-update.jpg

Det där såg lite knepigt ut.
Sedan verkade det inte gå att välja filer på den vanliga uppladdaren, utan fick byta till den enklare varianten. Men det kan ha varit någon hicka i min browser med, den är lite knepig med filuppladdningarna på SH ibland.

Klickar jag på min egen profil står där:
Yrke K1200S ;)

sen finns det en stor +0 och en -0 också, vad betyder siffrorna och hur får man plus/minus?

Snabbnavigeringen vill jag ha tillbaka. Bra när man tar ett snabbkik och kan se senaste
uppdaterade trådarna.

Har ni bytt fonten till forumtrådarna och på förstasidan? Ser skit ut på min dator. Öppnar man en tråd så ser texten däremot helt normal ut.
Kör Arch linux och Firefox 37.0.1

IMG =

:mattias

Riktigt snyggt men jag saknar funktionen mitt konto och sparade länkar.

Dumt att både nya och gamla trådar är i samma storlek nu och inte som innan, nya med fet text och gamla med vanlig. Nu måste man titta på datumet till höger.

Varför är avataren borta när man går in på profilen?
Och jag har liiite svårt att förstå varför man inte kan få se när det kommer upp något nytt i "mc-grupper i Sverige", men Motorrad skall ha plats för 30 löpsedlar.
Jovisst, jag vet, pengar till Egmont. Men det är väl för tusan ett forum, eller?

Last edited:
Back