byte packbox

Nanders

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Crf 450,Z50
hej vänner... har ett problem som ja hoppas nån har en lösning på??
har precis bytt packbox på ena gaffeln på min TL1000r. det gick väl efter en stund men nu till saken. när ja har satt ihop allt som det ska va så börjar ja dra alla bultar å kommer till sist till när ja ska dra åt bultarna som låser axeln,
så smäller den av... Nån som har tips på hur man får ut den på ett smidigt sätt?? Kan ju påpeka att ja drog med rätt moment så det måste ha varit en dålig bult..

Prova sk. "grispittar", också känt under namnet skruvutdragare. Finns att handla på t.ex. Biltema för några 20-lappar. Bara borra ett passande hål i bulten, och sedan gänga i utdragaren. Eftersom den är vänstergängad så gängar den automatiskt upp bulten när den griper tag i godset.

...eller en dålig momentnyckel.

Menar du de små skruvarna till överfallet? Gick den av jäms med godset så du inte kan greppa något så kan du köpa "grispittar". Vet inte om det finns något seriöst namn på dessa men har alltid kallat dem för det. Då borrar man ett litet hål i skruven, skruvar in en "grispitt" av lämplig storlek som är vänstergängad så när den bottnar (de är koniska) så kommer skruven ut.

EDIT: McB skriver fortare än mig trots att jag försörjer mig inom IT-branchen. :hihi

tänkte också på en sk (grispitt) men e lite osäker på om man kommer åt.. Å det ja menar e bultarna som du låser axeln med när du haft loss hjulet.

N skrev:
tänkte också på en sk (grispitt) men e lite osäker på om man kommer åt.. Å det ja menar e bultarna som du låser axeln med när du haft loss hjulet.

Köp en sats skruvutdragare på Biltema och prova, de kostar bara en tjuga, så även om det inte funkar kommer du någon gång att behöva dem.

I alla fall, de är ganska långa, så jag tror att du inte kommer ha några problem med att komma åt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...