byte packbox. step by step

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
i det här fallet med konventionell gaffel.
nån som har kunskap kan väl förklara hur man gör. (fr.o.m. att gaffel är bortplockad från hojj)

Bifogat

• front_fork_03-04.jpg
    front_fork_03-04.jpg
    94.6 KB · Visningar: 161
Last edited:
Jag har gjort det flera gånger, ingen aning om jag gjort rätt dock.

Töm på olja, ta bort typ skyddsplast o annat som ligger utanför packboxarna. Sen pillar du med nåt vettigt verktyg upp packboxarna UTAN att repa gaffeln. På med nya o i med ny olja!

Ingel skrev:
i det här fallet med konventionell gaffel.
nån som har kunskap kan väl förklara hur man gör. (fr.o.m. att gaffel är bortplockad från hojj)
PM,a mig så ska jag förklara...

Ta bort damm (nr:24)skyddet som sitter över packboxen. sen tar man bort clipset(nr:13) som sitter åvanför packboxen. Sen tar man bort skruven som sitter längst ner i dämparen.(Nr22). töm ur oljan och dra sedan isär dämparen, Då följer packboxen med upp och sitter på kolvstången. Ta det försiktigt så att inte allt hoppar ur och du sedan inte vet hur det satt.. , sen trär du på den nya packboxen och styr ihop den. Ta ett lämpingt järnrör och knacka ner packboxen, Var försiktig så att du inte skadar kolvstången. sen är det bara att fylla på oljan underifrån och dra dit skruven. (nr22).
Hadde aldrig gjort det före i vintras då jag paratde med en killen på Yamaha som berättade hur dom gjorde. bytte då på min FZR600R -94 och det gick kanon.
Lycka till..!!

Andvänd Over-headfilm eller ett gammalt negativ imellan den nya packboxen och gaffelbenet när du trär på den så är risken större att den överlever den resan.

Långa farbron skrev:
Andvänd Over-headfilm eller ett gammalt negativ imellan den nya packboxen och gaffelbenet när du trär på den så är risken större att den överlever den resan.

Overheadfilm. Vem har det hemma? Nä ta en kondom och klipp av ringen. Trä över gaffelbenet och på med packboxen. Gladpack funkar lika bra men kondomen får man ingen nytta av endå när man sitter hela sommaren på hojen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D