Byte packbox R6, någon här som kan?

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Min R6 -06 läcker olja ur vänster gaffelben. Eftersom det är banåka på söndag är jag angelägen om att få det fixat innan dess.

Problem nr 1 är att jag har tummen ganska centralt placerad i handen :gnissla

Problem nr 2 är att varenda verkstad är helt fullbokad :huvet

Finns det någon här som kan tänka sig att utföra jobbet? Givetvis mot ersättning.

Har du olja och packboxar?
Kan du komma med lösa ben? Eller ska jag lösa det med?
Hur mycket betalar du?

MVH Oskar

packbox

hejsan heter tommy och kommer från Lidköping.. om ja kommer till dig med lösa framkaffel ben vad ska du ha för att fixa de

Har du frågat nån verkstad om dom kan hjälpa dig om du kommer med lösa fjäderben?

Det brukar funka. Annars kan du ju erbjuda Lawner en tvåhundring plus material.

Det är lite skillnad på att byta och att byta!

Variant 1 som utförs av verkstäder.

Benet plockas isär oljan hälls ut och packboxen byts ihop med benet i med ny olja mäta nivån skruva på fjäder och locket klart. Ca 30 min / ben.

Benet plockas isär oljan hälls ut pumpas ut innedel plockas loss och rengörs står i ca 2 timmar för att så mycket olja som möjligt ska rinna ut blåses rent med tryckluft återmonteras ny olja hälls i pumpas igenom systemet mäter nivå skruva på fjäder och lock klart. Total tid mycket mer än 30 min / ben.

När jag bytte olja i mina gafflar till r6an så hade den rullat 150 mil oljan var full av particklar och såg fruktansvärt sunkig ut. Oljan som är i en ny hoj är en inkörningsolja, dock är detta inget man byter på gathojar förens det är dags att byta packboxar.

JAg kan hjälpa till med detta men jag vill ha kompensation för min tid jag lägger ner, verktyg jag har köpt, samt lite för risken jag tar då jag givetvis ersätter delar om jag skylle göra sönder någonting.

Dock föredrar jag lösa gaffelben där locket är lossat på före demontaget då det är nästan omöjligt att låssa dessa när benet är löst!

MVH Oskar

Frågor besvaras på PM

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion