Byte högtalare Scala intercom. Ohm fråga.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mina erfarenheter av Scala rider är allt annat än goda. Förutom att det är dåligt i största allmänhet så gick nu högtalaren sönder. Eftersom jag är ute på semester kan jag inte hålla på att skicka in för garanti och sånt och deras support vägrar tipsa om hur jag kan laga den i fält. På högtalarelementet står det 32ohm. Kommer jag att paja allt om jag går och köper ett par lurar och byter element? Kan ju inte titta på förpackningen om det är 32ohm eller något annat. Någon som vet vad det sitter för grejer i sony klassiska hörlurar?

Andra tips på hur man fixar detta? Knäpper jag på elementet hoppar det igång någon sekund men det verkar inte vara sladden utan elementet.

I övrigt råder jag er att inte befata er med scala rider g4.
 
Bör inte vara något problem att skaffa i princip vilka hörlurar som helst och ersätta. Beroende på hur tungdrivna de är kan du få olika ljudvolym i respektive öra så det bästa är nog att byta båda samtidigt. Dumt att inte G4 har hörlurskontakt så du hade kunnat koppla in ett par vanliga in-earhörlurar. Var också missnöjd med mitt G4 av många olika anledningar.
 
Men jag kan inte bränna förstärkaren med fel ohmtal eller liknande?

Ja de kräver ett under av tålamod. Sen när supporten dryga om att prata med en auktoriserad återförsäljare när jag sa att jag var i jämtländska vildmarken...
 
Tvivlar starkt, men vill du va på den säkra sidan så välj lurar me högre impendans :fyllisar
 
Har kört min scala rider q3 sedan nya med mina vanliga sennheiser inear musikpluggar utan ett enda problem så jag säger go for it:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top