byte gsxr 750 mot vtr 1000f??

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
tjenare då förra hojen blidde stulen och sedan utlöst av FB så är det nu dax att kolla på en ny hoj. då jag bara är 24år så blir det inte en ny sporthoj då pengarna inte räcker nu när man pluggar. den hojen ja har börjat kolla runt lite efter är honda vtr 1000 firestorm.

vad säger ni om detta byte? enligt FB så skulle premien halv/halv bli 4500kr så de var överkommligt. koommer jag att tycka hojen är tråkig?? eller har ni något annat förslag på hoj som kanske skulle va av intresse??

om det skulle vara ngn i sthlms området som har en pärla till salu så e det bara att maila mig på Joakim_ahs@bredband.net har max 55000 att lägga på en hoj.

Det kommer att komma minst ett dussin olika åsikter om vad för hoj du ska köpa för dom pengarna, 55k är en bra summa o kpa hoj för, tycker jag.

Tanka ner allt om mc:s begagnat guider och läs upp på dom hojar som är intressanta.
Värdera för o nackdelar, var kritisk så ska du se att du kommer ha en kalas go hoj till nästa år.

Och titta lite på våra TL:ar oxå. :)

hmm det är inte att kolla för och nackdelar på hojar ja vill veta eller vilka slit delar de olika har som e känsliga utan snarare körkänsla.

det som är det stora problemet är försäkrings premien, samt tanken på va ja körde innan.

men är det annars ngn som vet var ja kan provköra en vtr eller ngn som vill låna ut sin egen för en liten provtur :hihi

det gör ont att gå från ettrig radfyra tiil twin...... :3freak

har fortfarande inte lärt mig hantera twinnen fullt ut,dom slår tillbaka hårt.......

säger bara: tjööp! mighty muller!

hmm oki för att förtydliga ännu en sak ja gillar inte twinn mer eller har denna hoj som förslag pga det alls.. utan jag vet inte vilka hojjar som ligger i min premieklass som kan vara roliga att köra efter gixxern och det var ngn som föreslog denna, längre än så har ja inte kommit i mitt letande så förslag är välkomna.

Tjena,

Går själv och leker med tanken om att byta hoj. Jag har haft råd med ninjan under studietiden, men det vore kul med lite mer pengar till annat.

Honda hornet är en billig hoj att äga, alternativt en ducati om man kan serva den själv.

Firestormen vore väl ett perfekt val!

Du hittar inget "sportigt" och hyffsat nytt som ens kommer i närheten av den premien... Det skulle vara en Hornet 600, har för mig att en hel/hel går lös på ca 4500 balobas/år.

Men då får du ju inte njuta av det oslagbara :Bugar ljudet från en twin! :yoparty

Jag köpte en VTR förra veckan, just pga F-premien. Betalar 5200 HEL/HEL med IF`s Hondaförsäkring. Har iof bara kört ca 40 mil med en Firestorm men jag gillar den. Den lite lägre effekten glömmer man fort när det är dags att betala F-premien:)

Edit: skickar väl med en bild på nyförvärvet då.

Bifogat

• min hoj4.jpg
    min hoj4.jpg
    132.5 KB · Visningar: 116
så här såg min gamla vtr ut när jag sålde den det går att göra om dom ganska mycket om man vill

Bifogat

• avantar.JPG
    avantar.JPG
    17.9 KB · Visningar: 200
tjenare tack för alla svar!!

det är ingen som har en tl 1000s eller tl 1000r som har lust att låna ut sitt reg nr så att man kan kolla Fpremie? om ni inte vill lägga ut nr på forumet så står min mail högst upp. ni får gärna skriva in årsmodell och typ.

tack på förhand

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...